{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  traktor kørekort med bil kørekort som 17årig
  • #2   27. sep 2022 Godt spørgsmål ? er ikke så sikker på 1# har svaret korrekt, kørekortet til bil gælder jo også for knallert og traktor, og er da sikker på at du må køre både knallert og traktor når du har taget B kortet som 17 årig selv om du ikke havde det i forvejen og naturligvis uden ledsager.

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 305
    #3   27. sep 2022 Der må jo hverken sidde 2 i traktor eller på knallert btw

  • #4   27. sep 2022 er ret sikker på det står på dit kørekort hvornår fra du må køre, som fks. stor knallert 45 der mener jeg der står dato ud for den...(den dag du fylder 18år) men er omvendt også ret sikker på du må køre lille knallert og traktor fra den dag du bestod som 17årig.. andet giver ikke mening.

  • #5   27. sep 2022 "Når du får kørekort som 17-årig, vil dit kørekort få påført kode 141. Koden betyder, at du frem til du fylder 18 år kun må køre bil på særlige vilkår:

    Du må kun køre bil, hvis du har en ledsager i bilen.
    Ledsageren skal opfylde nogle specifikke krav, som du kan læse mere om på Rådet for Sikker Trafiks hjemmeside.
    Du må kun køre bil i Danmark.
    Du må kun køre almindelig bil, lille knallert og traktor- og motorredskab.
    De øvrige køretøjer i kategori B vil du først kunne køre, når du fylder henholdsvis 18 år (stor knallert) og 24 år (trehjulede motorcykler og trehjulede biler med en motoreffekt over 15 kW)
    Dit kørekort til kategori B bliver først et fuldt gyldigt EU-kørekort til almindelig bil, når du fylder 18 år. Af samme årsag, kan du eksempelvis heller ikke påbegynde køreuddannelsen til lastbil før du er fyldt 18 år, da du skal være indehaver af et gyldigt EU-kørekort til kategori B, før end du kan begynde disse køreuddannelser. "
    Fra Borger .DK

    jeg tolker det som at man godt må køre lille knallert , traktor og motorredskab, ellers giver det vel ikke mening at skrive om at man først må køre stor knallert efter at være fyldt 18 år.


  • #6   28. sep 2022 #5
    Det er jo fuldstændig volapyk det de skriver, hvis du er under 18 må du føre bil, lille knallert og traktor med ledsager????? Det er jo det de skriver


  • #7   28. sep 2022 lige netop det her jeg frygtede 10000 forskellig meninger og teorier smiley smiley smiley smiley smiley

  • #8   28. sep 2022 #7 Jeps smiley Måske du skulle skrive til Færdselsstyrelsen og stille dit spørgsmål .......

    Det er ikke en gang sikkert at kørelæreren ved besked, selvom der kunne da efterhånden være andre der har haft spørgsmålet. Forsøgsordningen har da kørt nogle år nu .....


  • #9   29. sep 2022 #6 "Må der være passager med i en kabinescooter?
    Ja, i modsætning til almindelig lille knallert med to hjul, må der gerne være passager med i kabinescooteren. Men kun hvis der er et passagersæde."
    Fra Rådet for Sikker Trafik....

    " Maskinen kan indregistreres som T3A traktor og må køre 40 km/t på offentlig vej og må køres som privat køretøj. Som godstransport traktor til private, vil det være nødvendigt at tilkøbe værktøjskassen, som vi montere i ladet. Til offroad, eller landbrug, gartneri, skovbrug, vil den komme med lad. Der er plads til 2 personer, også som traktor registrering. " Dette er fra en annonce, så om 2 personer i traktor er blevet lovligt ved jeg ikke ..........Men måske smiley


  • #10   29. sep 2022 #7 hvorfor ringer du ikke bare til 114 og får et svar og så ligger svaret her ind..
    Alternativ hvis du kender en 17årig der har kørekort til bil så se på vedkommendes kørekort, jer er ret overbevist om at det står på kortet fra hvornår de er gyldige som fks. stor knallert 45.

    Du kan jo tage kørekort til traktor når du fylder 16år og da kørekort B også gælder til traktor så vil det vel være naturligt at du fra den dag du bestod kørekortet til bil som 17 årig også må køre traktor og her under lille knallert.


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 81
    #11   4. okt 2022 Hvorfor skal alle de "EKSPERTER" kloge sig på noget som de ikke aner en hujende fis om. For fanden hold jeres kæft hvis I ikke ved noget.
    Det har været almen vidende her i Jylland, at du må køre traktor, når du kan nå rattet og koblingspedalen, det vil sige når du er ca 8 år. Men du må selvfølgelig kun køre på privat vej.
    Hvis du vil ud på offentlig vej har du altid skullet være 16 og have traktor-kørekort.


  • #12   4. okt 2022 #11
    Det er jo ikke det spørgsmålet går på, spørgsmålet lyder, må du køre traktor når du har kørekort som syttenårig og skal have ledsager med!!
    Så kan man jo vende den om og bede alle dem der ikke har forstået spørgsmålet om at holde deres KÆFT, men lad os nu holde den sobre tone, så selv dem der mangler læserbriller kan være med


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #13   4. okt 2022 Taget fra tilfældig side

    Må jeg køre traktor med et bilkørekort
    Ja, det må du, hvis du vel at mærke er fyldt 18 år.
    Har du taget kørekort som 17 årig, skal du have en erfaren bilist med. Det regel gælder ikke i en traktor. Normalt kan du tage traktor kørekort allerede når du er 16 år, men er du 18 år og har et kørekort B, må du helt automatiske køre traktor på offentlig vej også.

    I bunden af linket
    https://skorstensgaard.dk/nyheder/hvad-ma-jeg-kore-med-korekort-b


  • #14   4. okt 2022 #13
    Men vedkommende er 17 år, så du fortæller det vi andre ved smiley


  • #15   4. okt 2022 Taget fra https://prove.dk/blog/post/ma-17-arige-kore-45-knallert

    Må 17 årige køre 45 knallert?
    Posted on Aug 22, 2017
    17 årige må køre almindelig personbil og varevogn op til 3500 kg tilladte totalvægt i selskab med en ledsager. Uden ledsager må 17 årige køre kun traktor og lille kanllert (knallert 30 km/t) men ikke 45 knallert.


  • #16   10. okt 2022 Bare for at slå det helt fast, Jeg fik i dag svar på spørgsmålet som jeg stillede Færdselsstyrelsen ..
    Som det fremgår af svaret, så må du køre Traktor når du har taget kørekort kategori B som 17årig.

    Tak for din henvendelse.

    Når man erhverver kørekort til kategori B – personbil, får man automatisk kategori lille knallert og traktor.



    Venlig hilsen

    Solveig Rasmussen
    Administrativ Konsulent
    Team Helbred


  • #17   10. okt 2022 Kunne være rart at få det på skrift, så man havde noget dokumentation at vise en eventuelt betjent.
    De har jo heller ikke altid tjek på tingene vedr trailer vægt smiley


  • #18   10. okt 2022 Kan fortælle jeg skrev til politiet som har vider sendt min forsørgelse til Færdselsstyrelsen, så hvad mere kan man gøre for at få korrekt svar ?
    TS eller dem der måtte have brug for det må jo så selv skrive til Færdselsstyrelsen hvis man fortsat er i tvivl.
    Men man kan jo også bruge 10 sek. på at kikke på sit kørekort hvor de jo er på og eneste begrænsninger er jo ud for bil kode 141 samt dato ud for stor knallert som jo først må køres som 18årig, der er ingen begrænsninger ud for lille knallert ej heller ud for traktor ergo må de køres som 17årig der har taget kat. B kørekort.


  • #19   10. okt 2022 Så trådstarter kunne bare have nærlæst sit kørekort, så kunne vi andre have sparet besværet smiley smiley

Kommentér på:
traktor kørekort med bil kørekort som 17årig

Annonce