{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
18. sep 2023
Emner: 1 Svar: 1

Angående køb og reklamation {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har i sidste uge købt en ny brugtbil fra 2022 hos en forhandler med min gamle bil i byt.

Efter jeg kommer hjem med bilen opdager jeg en bule på bilen (ikke voldsom stor, men når du ved den er der, så er den tydelig)
jeg oplyser straks forhandleren om dette.

Selvfølgelig ærgerligt ikke at have set det inden købet er gennemført.

Men nu er jeg lidt i tvivl om hvad mine rettigheder egentligt er, og om jeg egentligt burde være oplyst om dette, nu hvor det er en ret ny bil eller om det burde være noteret på slutseddelen?

Forhandleren har oplyst mig om, at han kan se i deres rapport, da de havde købt bilen, at bulen har været der hele tiden og at han har kontaktet nogle og forhørt sig om det er muligt at fikse bulen.

Men hvor står jeg lige her, hvor meget kan jeg presse forhandleren ift. hvor meget jeg har loven på min side?

Håber meget i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angående køb og reklamation
  • #1   18. sep 2023 Du kan vel kun forlange at den bliver fikset hvis ikke det står i slutsedlen?

  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    sep 2023

    Emner: 1 Svar: 1
    #2   18. sep 2023 Hej Daniel,

    Jamen i slutseddelen står der intet om nogle fejl eller lignende.

    Men det er det jeg mener. Når det er så ny en bil, har jeg så ikke krav på at blive oplyst om eventuelle fejl og sådan?


  • #3   18. sep 2023 reklamationsretten gælder ikke når det er synlige fejl, som alle kan se inden købet. Det gælder f.eks. buler og revner i ruder. Det er kun skjulte ting du kan gøre noget ved.


  • #4   18. sep 2023 Du skal være glad for at forhandleren faktisk vil være med til at afhjælpe.
    En bekendt købte en under 1 år gammel Skoda Superb hos en autoriseret forhandler.
    Samme uge konstaterede de en større flænge i bagsædet. Svaret var, bare ærgerligt der skulle du selv have set.
    Man skal kigge bilen rigtigt godt efter, for kosmetiske skader er jo ikke skjulte skader hvis ret skal være ret. Så den slags kan blive et værre slagsmål desværre.


Kommentér på:
Angående køb og reklamation

Annonce