Snyd af værksted og autobutler {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg står i en rigtig træls situation med et værksted, som jeg fandt via Autobutler. Jeg fik et skriftligt tilbud på 2.551 kr. for 4,2 timers arbejde, som gik ud på at afmontere og montere en katalysator på min Audi A7 2.8 FSI. Katalysator har jeg selv haft med. Bilen har været deres varetægt i snart 7 dage.
Da bilen var adskilt, ringede værkstedet og sagde, at det ville komme til at koste 6.300 kr. – uden at jeg på noget tidspunkt havde givet skriftlig accept.
Under adskillelsen har de ødelagt et vandstudsrør, og nu kræver de, at jeg skal betale for reparationen af den skade, selvom den er opstået under deres arbejde. Derudover nægter de at udlevere faktura, før jeg betaler, og de siger, jeg ikke kan få bilen med, før beløbet er betalt – uanset hvad.
Jeg har nu lavet en skriftlig klage, og jeg overvejer at tage sagen til FDM og evt. Forbrugerklagenævnet. Jeg vil også få bilen testet af FDM, når jeg får den retur.
Er der andre herinde, der har prøvet lignende?
Kan værkstedet virkelig kræve betaling for deres egne fejl og holde bilen tilbage?
Det skal siges at autobutler frasiger sig alt ansvar fordi jeg har skrevet under på at der kan forekomme ekstra arbejde. Det er jeg klar over men prisen er fordoblet siden og mere til. 6800.- er prisen nu.
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.067
en anden drop autobutler
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.642
Lær ikke bruge Auto Butler, de pizza værksteder der byder ind er det rene Marokko som regel.
nov 2005
Følgere: 167 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.226
For priserne presses i bunden uden hold i den virkelige verden.
Når man skal skifte dele på en ældre bil
Er der bolte/møtrikker der kan sidde fast
Som kræve ekstra arbejde for at få af.
Der kan være ting der sidder så fast, de går i stykker ved demontering.
Næste gang find et værksted selv og få lavet et tilbud
Det er som regel billiger i sidste ende
Da tilbud på Autobutler er fantasi priser
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 145 Svar: 8.017
Har du da givet anden accept end skriftlig?
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.286
https://www.berlingske.dk/business/udbudsportalen-autobutler-betaler-boede-paa-syv-millioner?gaa_at=eafs&gaa_n=AerBZYOjcvHOqg_o6ZRbufW8cktvRBTcO_ni66ql_lMRO9vXWwHkE1rbIEHPRBOBRBE%3D&gaa_ts=67f101ce&gaa_sig=0JN9oc8n6LZrBgv1IFJvG2vTTXy6l7d8U1OCmXR8L9Ctp_7BXeE-lSlB6G8HuhRMxbJXMmquxRyHL_ZZSK1pww%3D%3D
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.918
Jeg er ikke fan af Autobutler, men denne sag ser nu ret fair ud. Problemet når man skiller noget ad er at man ikke ved hvad der gemmer sig under. Det kan give udfordringer.
Du har lært en lektie, og så ved du hvad du skal være obs på næste gang.
mar 2025
Følger: 12 Følgere: 1 Annoncer: 1 Svar: 37
Jeg ved godt at danskere - alle elsker at få kun "den" skiftet eller, men det er ikke plan og bilen er ikke lige som de alle andre biler.
Derfor - bed om at de giver check og siger hvad skal laves - TOTALT.
På tiden jeg har arbejdede i bilservice værksted - tiden var det eneste vigtige ting for chefen - exempel - en forlygte til Peugeot 207 kan være skiftet eller repareret - cheven vælger at montere nyt de hele lygte for 2500 inkl. arbejdstimer...samtidig problemet var at en kuglehoved plastic holder var "jumped fra" sin plads og nærlyset kan ikke justeres - kan fixes uden problemer i fremtiden for kunden, men "kinden" blev rådgivet på den "dyreste" måde. Samt med non fungerende bagerste vinduesvisker motor - kan repareres, men "rådgivning" siger - NYT skal monteres ....
Det er det på "værkstederne...derfor jeg stoppede at være en del af det "snyderi"... Mange "diagnoser" de giver er klart "udskift" uden mening for kundens bil...
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 331
Snyd af værksted og autobutler