{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Malene  B
Malene B
Emner: 1

Snyd af værksted og autobutler {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg står i en rigtig træls situation med et værksted, som jeg fandt via Autobutler. Jeg fik et skriftligt tilbud på 2.551 kr. for 4,2 timers arbejde, som gik ud på at afmontere og montere en katalysator på min Audi A7 2.8 FSI. Katalysator har jeg selv haft med. Bilen har været deres varetægt i snart 7 dage.

Da bilen var adskilt, ringede værkstedet og sagde, at det ville komme til at koste 6.300 kr. – uden at jeg på noget tidspunkt havde givet skriftlig accept.

Under adskillelsen har de ødelagt et vandstudsrør, og nu kræver de, at jeg skal betale for reparationen af den skade, selvom den er opstået under deres arbejde. Derudover nægter de at udlevere faktura, før jeg betaler, og de siger, jeg ikke kan få bilen med, før beløbet er betalt – uanset hvad.

Jeg har nu lavet en skriftlig klage, og jeg overvejer at tage sagen til FDM og evt. Forbrugerklagenævnet. Jeg vil også få bilen testet af FDM, når jeg får den retur.

Er der andre herinde, der har prøvet lignende?
Kan værkstedet virkelig kræve betaling for deres egne fejl og holde bilen tilbage?

Det skal siges at autobutler frasiger sig alt ansvar fordi jeg har skrevet under på at der kan forekomme ekstra arbejde. Det er jeg klar over men prisen er fordoblet siden og mere til. 6800.- er prisen nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snyd af værksted og autobutler
  • #1   4. apr hvis man antager rør var dårlig iforvejen så er der kun kunden der kan betale. smiley lyder ikke unormalt.

en anden drop autobutler

• #2   4. apr Du må jo betale under protest.
    Lær ikke bruge Auto Butler, de pizza værksteder der byder ind er det rene Marokko som regel.

• #3   5. apr Derfor min chef ikke vil være med i det der Autobutler lort

For priserne presses i bunden uden hold i den virkelige verden.

Når man skal skifte dele på en ældre bil
    Er der bolte/møtrikker der kan sidde fast
    Som kræve ekstra arbejde for at få af.

Der kan være ting der sidder så fast, de går i stykker ved demontering.

Næste gang find et værksted selv og få lavet et tilbud
    Det er som regel billiger i sidste ende

Da tilbud på Autobutler er fantasi priser

• #4   5. apr "uden at jeg på noget tidspunkt havde givet skriftlig accept."

Har du da givet anden accept end skriftlig?

• #6   5. apr Når man går på Autobutler er det for at finde laveste fællesnævner på markedet.. Og det er dit ansvar at vælge den vej fremfor f.eks. Audi eller anden sted.

Jeg er ikke fan af Autobutler, men denne sag ser nu ret fair ud. Problemet når man skiller noget ad er at man ikke ved hvad der gemmer sig under. Det kan give udfordringer.

Du har lært en lektie, og så ved du hvad du skal være obs på næste gang.

• #7   6. apr Interesting - denne bil har 2 katalysatorer - hvorfor kun 1 skal skiftes????!? Den andre ting - når du vil gerne have pris tilbud - du skal bede om at de se bilen og Chek exactly hvad der skal laves/udskiftes...
    Jeg ved godt at danskere - alle elsker at få kun "den" skiftet eller, men det er ikke plan og bilen er ikke lige som de alle andre biler.
    Derfor - bed om at de giver check og siger hvad skal laves - TOTALT.
    På tiden jeg har arbejdede i bilservice værksted - tiden var det eneste vigtige ting for chefen - exempel - en forlygte til Peugeot 207 kan være skiftet eller repareret - cheven vælger at montere nyt de hele lygte for 2500 inkl. arbejdstimer...samtidig problemet var at en kuglehoved plastic holder var "jumped fra" sin plads og nærlyset kan ikke justeres - kan fixes uden problemer i fremtiden for kunden, men "kinden" blev rådgivet på den "dyreste" måde. Samt med non fungerende bagerste vinduesvisker motor - kan repareres, men "rådgivning" siger - NYT skal monteres ....
    Det er det på "værkstederne...derfor jeg stoppede at være en del af det "snyderi"... Mange "diagnoser" de giver er klart "udskift" uden mening for kundens bil...

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 331
    #8   8. apr Du er på røven fordi du har skrevet under på at ekstra arbejde kan forekomme og som en anden skriver herinde det vandrør kan være forvitret i forevejen, det er jo ikke værkstedets skyld. Du har dog ret til at få at vide hvorfor regningen bliver så dyr og det kan du tale med Fdm om hvis du er medlem. Er det et ordentligt værksted du har fundet eller et snusket et. Det er desværre sådan at automekaniker ikke er en beskyttet titel i Danmark, så bageren nede på hjørnet kan starte et værksted og kalde sig mekaniker og det sker ret tit, specielt hvis du har en anden hudfarve, så mit råd er altid at spørge om værkstedet har uddannet mekanikere.

Kommentér på:
Snyd af værksted og autobutler

Annonce