Eksport af biler {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har længe overvejet at købe biler fra DK og Eksportere dem til udlændet, da jeg selv kommer fra Østeuropa.
Jeg har mødt få østeuropær, som køber biler med Dansk afgift, trækker afgiften fra og få eksporteret bilen. Det drejer sig typisk om loksusbiler som fx Audi, Jaguar, Bmw, Mercedes... Eller off roaders 4x4
Problemet her er, at hverken jeg eller dem, har 100% styr på hvordan afgift beregns.
Fx en af dem købt en bil, Mercedes r320 til 50.000 dkk og kunne trække hele 40.000 tilbage fra skat!!
Han regnede med max 15.000, men det blev næste 3x så meget.
Der ver en anden en der købte en Honda til 33.000dkk, og kunne trække 45.000 tilbage fra skat. Dvs mere end hvad bilen var købt for!!
Så kender jeg til sager hvor det er gået den anden vej rundt - altså hvor folk få undervurderet bilernæes eksportgodtgørelse eller mere præcis: Deres handelspris.
Jeg vil derfor lige høre jer ad, om der er nogle vækrtøjer man kan bruge for at beregne nogenlunde sikker bilens eksportgodtgørelse eller markendsværdi/handelspris?
Hvis vi kommer tilbage til eksamplet med R-klassen, så er det en bil der har en markedsværdi på måske 80.000 dkk eller deromkring... Dog er der ingen der vil give denne pris for en bil der koster ca 17.000dkk i årlig afgift...
Så i dette tilfæld, skal man skyde efter hvad bilen bliver sat til salg til? Eller hvad folk vil give?
Jeg er møg forvierret og enhver råd er taget imod.
Mvh
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 6 Annoncer: 103 Emner: 15 Svar: 142
Men en tommelfingerregel er hvis bilen koster 100.000 hos forhandler skal du have 60.000 tilbage minus 15%
Eksport af biler