{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund i gulpladebil??
  • #1   28. dec 2010 Bagi eller hvad tænker du på?

Tror jeg ikke der nogen der får ondt i røven af, dog ville jeg personligt få installeret et hundebur for din hunds sikkerheds skyld

• #2   28. dec 2010 ... Ikke kun for din hund, men såsandelig også for din egen skyld.
    Hvis du ingen gitter har i bilen, så kan din hund komme med et tryk på flere tons, hvis du kører ind i noget/nogen.

Generelt lyder anbefalingener at man har gitter i bilen, hvis man kører med hund.
    Det er ikke nok med en kasse, og så en sele omkring den !!

• #3   28. dec 2010 eftersom du får en bøde hvis din hund ikke er fastspæbt i hundesele eller i et hundebur, så kan du vel næsgten gætte dig til det..
    Men ved dog ikke hvordan det er med reglerne med et hundebur i en gulpladebil!!!

• #4   28. dec 2010 "eftersom du får en bøde hvis din hund ikke er fastspæbt i hundesele eller i et hundebur, så kan du vel næsgten gætte dig til det.."

Er du sikker på det?

Men ja, ved sq ikke om en hund går under kategorien gods?

• #5   28. dec 2010 efter hvad man lige hurtigt kan læse sig til via google er det helt lovligt at have hundebur i din gulpladebil.. så det er bare ud og finde et bur der passer i..

• #6   28. dec 2010 Jesper S. .

Ja meget da både mig selv og flere kammerater har fået det.
    det er også en forholdsvis ny lov at hunden skal være fastspænt.

• #7   28. dec 2010 Ok, jamen så ved man da det (selvom jeg godtnok ikke har hund...)

• #8   28. dec 2010 Og bemærk lige, at det ikke er for din hunds skyld at den skal spændes fast, men for JERES skyld.
    Der er rigtig mange, som tror at en hund kan spændes fast som et barn, og så er den ged barberet.
    Ikke så lang tid siden at der var en udsendelse omkring det, hvor de lavede kollisionstest kun med det formål at se hvordan man sikrer sin hund og sig selv bedst.

• #10   28. dec 2010 Man får IKKE nogen bøde for at hunden ikke er spændt fast det er noget sludder Kenned. En hund er at betegne som gods i bilen og det eneste krav der i øjeblikket er at den/det ikke må genere føreren under kørslen og spærre for udsynet... ingen regler om at de skal være fastspændt eksisterer endnu, men det er foreslået at det skal gøres lovpligtigt med hunden i sele eller bur/bag gitter når den er i bilen... hvilket jeg iøvrigt støtter op om 100% smiley Men til spørgsmålet.. du må godt ha din hund bag i en gul pladet bil, om du spænder den fast eller ej eller har den i et bur er helt op til dig selv, men en go ting vil være at bruge sin sunde fornuft....

• #11   28. dec 2010 Det mente jeg nok, men var sq ikke sikker

• #12   28. dec 2010 Kim S

jamen kan da scanne bøden ind og maile den til dig hvis jeg kan grave den frem..
    ville jo ikke skrive det hvis ikke havde fået en!!!

• #13   28. dec 2010 det har nok nærmest været fordi den har sat på skødet af dig eller i noget af den slags som de betegner som at genere føren under kørslen... smiley en hund betragtes som gods og hvis du er i tvivl så ring til den lokale politi station og spørg dem eller en kørelærer... hvis du har fået den "bare" fordi din hund har lagt løst på bagsædet f.eks jamen så er det da helt sikkert at du ik skal betale en sådan bøde da du intet har gjort ulovligt... så hvis det var tilfældet skulle du bare ha taget den i retten

• #14   31. dec 2010 ring nu til politiet og spørg dem istedetfor... det giver intet klip i kortet at ha hunden løs i bilen.

• #15   31. dec 2010 Johnny G klip... nej slet ikke.

• #16   31. dec 2010 Og nej Johnny der står ikke noget om at dit gods ikke må flytte sig i din bil for så må du ikke engang ha en bærepose i din bil uden det er spændt fast.. loven foreskriver at du ikke må blive generet af godset under kørslen groft sagt

• #17   31. dec 2010 http://ekstrabladet.tv/biler/article1394020.ece

Og få nu bare den hund spændt fast, så hverken den, eller medtrafikanter kommer til skade, hvis uheldet er ude.

Kan da være pisse ligemeget om man får en bøde eller et klip, eller slet ingenting.
    Det handler om sikkerhed, og så kan man jo ligeså godt spænde hunden fast, og sørge for at alt er iorden.
    Det er kun hundens ejer som bliver snydt, hvis ejeren hopper over hvor gærdet er lavest.
    Ved uheld kan en løs hund og løs gods være livsfarligt.

• #18   2. jan 2011 Har snakket med en bent betjent her til formiddag i forbindelse med noget andet dog, men spurgte ham lige... og nej godset skal ikke spændes fast det må bare ikke genere under kørslen og der forefindes ingen regler for om hunde skal være spændt fast/være i bur/ bag gitter. det er en vurderingssag når man bliver stoppet. dog bliver bøden aldrig større end 5-600kr medmindre man har handlet groft uansvarligt...

• #19   6. jan 2011 Spænd nu bare den hund fast så det ikk siger splat hvis i rammer noget!!

Stakkels dyr altså..

• #20   16. jan 2011 Der er INGEN lov omkring fastspænding af hunde i bil. Der har været tale om det så har du fået og betalt en bøde for dette ville jeg klage over det.

Husk et hundebur skal være godkendt med trykzoner. Eller det er ikke et krav, men hvis man har sin hund kærv ville jeg til hver en tid sørge for det var i orden.

Kommentér på:
hund i gulpladebil??

Annonce