{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.582 visninger | Oprettet:

Parkering vs privatvej {{forumTopicSubject}}

Hej

Sagen er den jeg bor på en vej som er skiltet med følgende " PRIVAT VEJ - uvedkommende færdsel forbudt
Jeg bor på en hjørnegrund og holder selvfølgelig lige ude foran hvor jeg bor. Har boet her i 2 år nu og der har aldrig været problemer. Kæresten fik så igår en p-bøde af kommunen for at holde for tæt på hjørnet af den tværgående vej.
Kan dette passe når der står skiltet med at vi bor på en privat vej ?? skal lige siges at vi har holdt samme sted i de 2 år vi har boet her og det samme har ander gjort uden og få nogen bøder. Og har nemlig før snakket med politiet for at være sikker hvor til deres svar var at så længe det var en privat vej så måtte man holde helt ud til hjørnet.

Håber der nogen af jer der kender lidt til p-regler på privat vej, har søgt lidt på nettet men uden og finde svar på mit spørgsmål.

Vh Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkering vs privatvej
  • #1   29. dec 2010 hvis policen siger det er sådan, så må du jo ingive en klage

    det er jo almidelig kendt, at de p kontroller udskriver bøde, som måske lige er på for tyndt grundlag

    du ved, går den, så går den, og de har tjent 600kr godt og vel


  • #2   29. dec 2010 du skal bare klage over denne, samt henvise til det du har fået afvide af politiet.


  • #3   29. dec 2010 Få det du har fra politiet på skrift og mød så op hos bøde-giveren og fortæl dem hvad de er lavet af smiley

  • #4   29. dec 2010 ved ikke om det kan bruges til noget... but here goes...


    Vejdirektoratet kan oplyse

    Vi går ud fra, at der er tale om en privat fællesvej på landet. Vejen er derfor omfattet af bestemmelserne i privatvejslovens[1] afsnit I, II og IV.



    Disse be­stemmelser giver som udgangspunkt ikke kommunen hjemmel til at kræve genstande anbragt på vejareal fjernet, og heller ikke hjemmel til at indføre forbud mod parkering på vejen.



    For så vidt angår parkering kan vi henvise til færdselslovens[2] §§ 28 og 29 om standsning og parkering, hvoraf bl.a. fremgår, at standsning og parke­ring ikke må ske på steder eller på en sådan måde, at der opstår ulempe for færdslen, jf. § 28, stk. 1. Overtrædelse kan straffes med bøde. Håndhævelse af bestemmelsen henhører under politiet.



    For så vidt angår anbringelse af genstande på vejareal skal vi bemærke, at spørgsmålet om vejarealet kan anvendes til anbringelse af særlige genstand er et privatretligt anliggende mellem ejeren af vejarealet og de vejberetti­gede. Tvister herom kan alene afgøres af domstolene.



    Hvis anbringelse af genstandene efter jeres opfattelse medfører, at vejen ikke er god og forsvarlig i forhold til færdslens art og omfang, kan I afholde vejsyn og efterfølgende kræve vejen vedligeholdt efter bestemmelserne i privatvejslovens §§ 15-20.



    Endvidere indeholder færdselsloven i § 87, stk. 1, en bestemmelse om, at der på vej ikke må henkastes eller efterlades noget, der kan være til fare eller ulempe for færdslen. Overtrædelse af denne bestemmelse kan straffes med bøde. Håndhævelsen henhører også i dette tilfælde under politiet.


  • #6   29. dec 2010 Morten D---> Hva er idéen så med en privet vej ? hvis det er fuldstændig samme regler der gælder.

    Så er skiltet "PRIVAT VEJ - uvedkommende færdsel forbudt" jo sådan set ret overflødig ?!? eller er det bare mig.

    Vh Kim


Kommentér på:
Parkering vs privatvej

Annonce