Spørgsmål om motorbytte - Syn {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg vil gerne om der er nogle der vil hjælpe mig med dette spørgsmål.
Jeg har en Datsun 240Z fra 1971 som har en motor på 160hk (motortype L26 - stammer fra Datsun 260Z) og jeg vil gerne have en lovlig 200hk bil. (vil udskifte karburatorerne og udstødningen for at få det ønsket power)
Datsun motorerne er således:
L24 = 150HK (Standardmotor Datsun 240Z) (150 + 20% = 180HK)
L26 = 160HK (Standardmotor Datsun 260Z) (160 + 20% = 192HK)
L28 = 170HK (Standardmotor Datsun 280Z) (170 + 20% = 204HK)
Jeg har haft kontakt med Nissan og de vil gerne gå med til at godkende bilen til større motor.
De vil godkende bilen op til motor L28 (Fra 280Z), hvis bremserne så også udskiftes til 280Z.
Men jeg har ikke en L28, jeg har kun en L26.
Bilen er (bliver) godkendt til L28's hestekræfter (204HK)
Må jeg så bygge min mindre L26 op til det samme = 204Hk hvis jeg har L28 (280Z) bremser?
Håber der er en synsmand er lign. der forstår hvad jeg snakker om, og kan give mig et seriøst svar jeg kan regne med.
Mvh. Sebastian
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Hvis nissan siger god for at bilen kan holde til 204 hk, må du forøge bilens effekt op til fabrikantens godkendelse + 20%
Dvs karossen er sikkerhedsmæssigt godkendt til 244.8 hk.
Dit forureningsniveau skal blot overholde de almindelige krav til CO i tomgang, da din bil er fra før 1/5 1984.
Din bil skal testes for støjniveau, og du skal fremvise en effektmåling fra et rullefelt som din synsmand har tiltro til.
Bortset fra det har du frie hænder, da du allerede har godkendelserne på plads. Turbo / kompressor / spjældhuse, montér lige hvad du har lyst til...
Du bør dog altid kontakte trafikstyrelsen, da der kan være undertagelser i dit tilfælde.
Held og lykke med projektet...
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 896
Det er selvfølgelig kun 204hk den er godkendt til så...
aug 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
Spørgsmål om motorbytte - Syn