{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.257 visninger | Oprettet:

Vægtafgift på solgt bil. {{forumTopicSubject}}

Har lige fået et brev fra skat om at jeg har en sag hvor jeg skylder skat 5000,- som er ved at blive forældet.
Jeg kan enten skrive under på at jeg vedkender at skylde de 5000,- eller jeg kan tage et møde med skat hvor de trækker fogden ind i sagen.

Problemet ligger i at de 5000,- er for vægtafgift på min gamle bil og afgifts perioden er fra 6 månede 2008 til 6 månede 2009 og solgte den i marts/april 2008.
Har i sommeren 2009 afleveret en tvangsafmeldings blanket samt slutseddel hvor køber har underskrevet at han har overtaget bilen i marts/april 08.

Jeg nægter simpelthen at betale vægtafgift for en bil jeg ikke ejede på det tidspunkt. Nogle der ved hvor godt jeg vil stå i min sag? Har vidst stadig slutsedlen et sted.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægtafgift på solgt bil.
  • #1   24. jan 2011 hvis du stadig har slutseddelen så tag den med til mødet med fogeden og forlig det for dem, du kan også prøve at være på forkant med dem og kontakte dem med en kopi af den slutseddel.
    så kan det være de er til at snakke med, det kan også være de ikke er, da det er deres ansvar at sørge for at din bil er afmeldt.

• #2   24. jan 2011 så længe du har underskrevet slutseddel bør det jo ikk være dig der hænger på den . at jeg så ikk forstår du ikk har tvangsafmeldt den efter 3 uger dengang i stedet for la stå til i 1 år ..

det er satme for dumt

• #4   24. jan 2011 Har afleveret en kopi til skat sammen med tvangsafmeldings blanketten.
    Så hvis jeg ikke selv kan finde den mon de så har gemt den`?

Han har jo skrevet under på slutseddlen at han står til ansvar for at omregistrere inden for 3 uger.

• #6   24. jan 2011 Rene J : ja det er dumt var for naiv.... men jeg vidste jo ikke den ikke var efmeldt før jeg fik første regning fra skat ½år efter jeg havde solgt bilen. Der ringede jeg til ham og sagde jeg ville tvangsafmelde bilen hvis ikke den blev omregistreret og der sagde han at han bare havde haft travlt og faktisk skulle på motorkontoret dagen efter.

Og så hørte jeg ikke mere før der var gået yderligere ½år hvor politiet ringede og sagde min bil havde været indblandet i et uheld. Lige derefter fik jeg den tvangsafmeldt. Jeg anede jo ikke at den stadig ikke var afmeldt.

• #7   24. jan 2011 Hvis man har en underskrevet slutseddel, så er tvangsafmelding ikke nødvendigt.

Bare tag den med ned til skat og ryk dem rundt, godt og grundigt og sig at de endelig skal tage fogeden med.. så kan de lære det!

Kommentér på:
Vægtafgift på solgt bil.

Annonce