{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.827 visninger | Oprettet:

Ulf B
Ulf B
Følger: 1 Emner: 81 Svar: 211

Bil u.afg. prøveplader {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Hvis man køber en bil uden reg.afgift, er det så lovligt at køre(transportere) den hjem på prøveplader? Eller skal den på trailer eller lign?
Hvilke papire skal man sørge for at få med ved handlen udover reg.att.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil u.afg. prøveplader
  • #1   29. jan 2011 www.bilimportguiden.dk

• Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

#2   29. jan 2011 Kan der være speciell krav eller regler for biler fra feks. kroatien?

• #3   29. jan 2011 Få lavet en købskontrakt ( FDMs er udemærket)
    Du må i realiteten ikke fragte en bil fra udlandet TIL Danmark på danske prøveplader. Der skal du bruge EU prøveplader.
    Fragter du derimod en bil UD af Danmark må du gerne bruge danske prøveplader i udlandet. Det er kun TIL Danmark det ikke er lovligt.
    Du må, som dansker, heller ikke køre i dk på eu-prøveplader, så derfor skal du gøre følgende.
    Køre på eu-prøveplader iudlandet, når du kører hjem. Når du når den danske grænse skal du skifte til dk-prøveplader.
    Pisse bøvlet, men sådan er reglerne.

Beklager hvis der er stavefejl. Det er skrevet fra en iPhone.

Mvh Casper.

• Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

#4   29. jan 2011 Det vil sige at hvis jeg skal transportere bilen i dk (den er købt i dk) må jeg gerne flytte/ transportere den på DK prøveplader?

• #5   29. jan 2011 Nu skal du høre.

Du må gerne køre med prøveplader i Danmark og du må også køre med dem i resten af europa.

Problemet er at for at få prøveplader skal du have den originale registreringsattest - hvilket du normalt ikke får, før du har købt bilen.

Derfor køber man typisk prøveplader i det land mand køber bilen i og kører til Danmark.

På grund af det danske afgiftssystem er det ikke tilladt at køre på udenlandske prøveplader i danmark. Derfor skal du købe danske plader når du rammer grænsen i Danmark.

Som sagt tidligere, så kan du også købe prøvepladerne hjemmefra og tage med, men det kræve den originale registreringsattest.

Held og lykke med det.

• Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

#6   29. jan 2011 Det vil sige: Jeg køber bilen (som er i DK), får orig. reg.att., Kører til Skat/ motorkontor(i anden bil) og henter prøveplader og så kan jeg kører den hjem lovligt. Det er k.... ede.. mig godt vi er med i EU. Det gør da bare tingene SÅ meget nemmere. smiley

• #7   29. jan 2011 Præcis. du kører ud til sælger - køber og betaler bilen.
    Du får bilens papirer og kører ned til SKAT - hvor du udfylder en "ansøgning om prøvemærker" - den kan du vist også hente på skat's hjemmeside og printe ud og tage med.

Du kan herefter tage tilbage og hente bilen og kliste prøvepladerne på og køre hjem.

• Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

#8   29. jan 2011 Super! Tusinde tak for hjælpen. Så er det bare at krydse fingre for at bilen er noget værd. Skal ud og se på den om lidt. God weekend.

• #9   29. jan 2011 Caisper .

Det må du faktisk godt .
    Du må godt bruge danske prøve plader .

Gjord det selv da jeg tog til tyskland .
    Og fik nogle pargraffer inde hos skat , hvor der står man godt må ,
    kan lige se om jeg kan finde dem igen

• #11   29. jan 2011 du behøver nu heller ikke den originale reg attest, en kopi kan fint gå an, det eneste de skal bruge er stel nummeret som skal linkes til prøvepladerne

• #12   29. jan 2011 Man behøver da virkelig ikke reg attest for at hente prøve plader, har mangen gang hentet prøveplader hvor jeg bare har fået stel nummer enten vi sms eller mail, også hentet dem. Ingen problem.

• #13   29. jan 2011 Bjørn og Ricko: Ifølge reglerne skal det være den originale registeringsattest. man KAN så være heldig at den går med mindre.

Jeg har da også selv fået prøveplader til en bil blot med udenlandske synspapirer.....

Men hvis du skal være sikker på at få dine prøveplader, så skal du have registeringsattesten fra det pågældende land den sidst har været indregistreret i smiley

• #14   29. jan 2011 det er så også ret vigtigt at bilen er toldsynet for ellers er det ulovligt at køre på prøveplader.

• #15   29. jan 2011 Stelnummeret er nok, reg attest er ikke nødvendig, da det jo er dig selv der skal udfylde papirerne med stelnummer og resten af bilens id

Toldsynet skal bilen ikke være, men rent faktisk skal den være i synsmæssigt lovlig tilstand, for at køre på prøveplader

• #17   29. jan 2011 det er rigtigt. der er for nylig kommet nye regler omkring køretøjer der ikke har været toldsynet. min onkel blev nemlig knaldet på hans motorcykel som han lige var blevet færdig med at lave op og han blev pålagt at betale afgift transport og opbevaring inden for 2 mdr. ellers tager told og skat køretøjet og så ved jeg så ikke hvad de gør med det?

• #18   29. jan 2011 Daniel A
    Hvordan vil du så have man overhovedet skulle kunne tage bilen med til toldsyn?

Den holder ikke

• #19   29. jan 2011 Man skal have org reg attest med hvis biler er udlansk .

• #20   29. jan 2011 det er nu rigtigt nok.

Kommentér på:
Bil u.afg. prøveplader

Annonce