{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

retten- forsikring landmand :S {{forumTopicSubject}}

for nogle måneder siden skred jeg i noget muder der var henkastet af en landmand efter mørkets frembrud hvilket er ulovligt :S
derefter rettede jeg henvendelse til landmanden og han sagde han nok skulle dække osv fik hans policenr til forsikringen osv.
nu er problemmet bare at han ikke har meldt det efterfølgende og har snakket med ham og konen og uden resultat de siger bare at sagen er indsendt.
har lige snakket med vedkommet idag og han siger at han vil sende det ind igen det han mener der er i den sag.

meen nu er jeg ved at være godt træt af og være holdt for nar og min forsikring har gevet mig mulighed for at køre den over retten. men de ku ikke forklare hvordan
nu er mit spørgsmål så HVORDAN gør man det ?
og er det nogen form for mulligheder på det plan :S da der skal hellakkering af bilen, ny forkofanger, ny lygter og bagrude visker motor. ramte et elghegn der har ridset lortet !.

på forhånd tak for svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  retten- forsikring landmand :S
  • #1   8. feb 2011 er der kun anvarsforsikring på din bil?

• #2   8. feb 2011 visker motor, ??

• #3   8. feb 2011 Ahhh kan det nu passe?? mudder for nogle måneder siden,der har været frost i jorden de sidste 5 måneder!!!!!!

• #4   8. feb 2011 Du skal anmelde det til politiet for at kunne kører en retsag. Så tag en snak med dem. Det kunne os være de tager kontakt til landmanden eller hans forsikring for at sætte lidt skub i tingene.

• #5   8. feb 2011 come`n getz me
    nej ikk lige frem smiley der har ikke været frost de sidste 5 mdr.
    har en passagere der sad ved siden af, politiet ville ikke komme fordi der ikke var nogen person skade.
    har billeder af hele området samt kort over hvem der ejer markerene der er kørt fra og til det stykke over til ham.
    samt jeg ville på ingen måde kunne skaffe hans policenr vedmindre han selv har gevet mig det smiley
    men må lige ha fat i politiet og høre ad så smiley

• #6   8. feb 2011 Du får sikkert bare af vide at du skulle køre efter forholdende smiley

• #9   8. feb 2011 det skette i starten af november så fik vi slået det på plads. der var der IKKE frost.

michael r
    det havde jeg sjovt nok også gjort hvis der havde været et skilt oppe med det så man ikke kommer kørende med de 80 og lige hen til svinget er der intent og se altså ville godt ha set dig på den vej smiley
    selv min søster var ude på vejen for at se det efterfølgende og var ved at skride med de 20 km/t.
    ja der skal køres efter forholdende men der skal FANDME os være skiltning. han fulgte ikke loven det står lige så tydligt i deres teori bøger og i loven at der ikke må henkastes ting på vejen efter mørkets frembrud og i tilfelde skal der være skiltning med dette og være igang med at oprydning ingen af disse ting var der smiley

• #10   8. feb 2011 rune K bare fordi der er frost, kan der jo altså godt komme mudder på vejen, det har sikkert været sidst i vovember hvor landmanden skulle have kørt noget gylle ud på marken pga pladsproblem, og da de ikke må køre det ud efter 1.dec har han nok kørt en masse jord/mudder ud på vejen selvom det måske har frosset et par grader..

• #11   8. feb 2011 rune k
    hvad fanden ved du om det ?
    du har værken set strækningen elelr hvordan vejen er og læs hvad jeg har skrevet ang det med forholdende........
    utroligt at man skal side her og akumentere for alt man skriver jeg bedte om hjælp ikke alle dine dumme kommentar -.- læs lige hvad der bliver skrevet i tråden istedet for at slynge en masse lort ud !.

• #12   8. feb 2011 rune: ja det gør det, men når det er mørkt, og mudderet ligger i et sving er det sku ikke altid nemt og vide der ligger vødt mudder på vejen, og nu er det jo altså ude på landet hvor der ikke er nogen lygtepæle smiley (formoder jeg)

• #13   8. feb 2011 Rune K >>> Hold nu op, man kan sagtens skride i noget jord/mudder der ligger på vejen om du tror på det eller ej kan da være hamrende ligegyldigt, har selv oplevet det et par gange efterhånden heldigvis uden skade på hverken bil eller personer... Alle ved sku da at landmand ikke ligefrem er de dygtigste til at rydde op på vejen after sig hvis de har svinet.... så hjælp dog manden hvis du kan eller zap videre på bilgalleri....

Benjamin>>> Du skal henvende dig til politiet og indgi en anmeldelse og derefter kan du kontakte landmanden og dit eget forsikringsselskab som så vil køre sagen videre... evt i retten

• #14   8. feb 2011 rune k
    det er tilladt og tænke lidt det har dem med ordenlige svar da kunne smiley

kim s
    oki vil jeg gøre smiley men det eneste jeg har som dokumentasion er billeder min ven og min søster de kan ikke køre ud og se det mere detsvære fordi jeg tænkte han var sku flink nok dengang og trak min andmeldelse tilbage grhhh dumt af mig detsvære men prøver og få den oprettet igen tak for dit svar smiley

martin v
    nemlig mørkt ingen lygter smiley og ude på det mørkeee land

• #15   8. feb 2011 Hej benjamin! Du skriver "henkastet mudder" det skal lige forklares for nogle af fjolserne herinde: DET DU MENER ER DET DER STÅR SOM "JORDKØRSEL" !!!!!!!!!!!!!
    Og du har ret hvis en landmand med sine store maskiner kører og smider jord eller "midder har han pligt til at opsætte et trekantet advarselsskilt med påskriften "jordkørsel" i ordentlig afstand til svineriet. Han skal under alle tilfælde rydde op efter sig. Og hart han ikke opsadt skildt eller ryddet op har han ansvaret-basta.
    Det at dit forsikringsselskab mener er at du kan hive ham i retten er at du har det de kalder "fri prossecs" dvs. at uanset om du vinder eller taber skal du ikke betale sagsomkostningerne.
    MEn du har en sindsyg god sag -du gjorde det eneste rigtige- Tog billeder ,kontaktede manden fik policenr osv. Du står godt i en evt sag.
    Jeg vil vædde på at det er fordi du har kasko på bilen ikke?
    Men du kan bare lade dit selvskab tage sig af det! Ellers ring til manden og sig at du går rettens vej hvis han ikke får udfyldt skadesanmeldelsen- det hjælper som regel-Og ignorer de fjolser herinde der bare ævler om frost og du ikke har kørt efter forholden -------Held og lykke med sagen

• #16   8. feb 2011 per s
    jeg takker mange gange for svarende.
    jep jeg har kasko på bilen men har ikke lyst til at lade den gå over forsikringen da det aligevel er planen og få hellakkeret bilen nye skørter osv. meeen når de ting er sagt vil jeg self ikke lade ham slippe den kære lille landmand for så gør han det bare igen og igen og igen og når jeg bor lige i nærheden er jeg ikke intra i at det sker igen.
    men jeg vil kontakte politiet imorgen samt min egen forsikring, og så domstolen. så jeg ka få sat skub i tingende bilen har stået stille de sidste 3-4 mdr pga den os knallede udstødningen da den kørte sidelænds samt min bagbremse den tvivler jeg bare på at jeg kan klanter ham for.

• #17   8. feb 2011 benjamin R:

Tjae, men nu kan de jo ikke vide hvornår at landmanden smider mudder smiley

Siger det bare så du ikke bliver skuffet!
    Jeg skadede min front med 10 km/t, da kommunen ikke rydede sne en dag hvor det KAMP sneede, fik bare at vide at jeg IKKE har haft kørt efter forholdende :S

• #18   8. feb 2011 michael r
    det er nat på billederne så jo det kan man godt se samt tider osv smiley

og vil nu mene det er noget andet ang sne der ved du at du skal køre efter forholdende osv og at du selv har valgt at begive dig ud i det vejr jeg havde intet valg den dag smiley og hvis jeg havde set et skilt havde jeg os sat farten ned men han sagde selv åbenlyst til mig at han ikke havde skilt oppe fordi det stod et andet sted :S

• #19   8. feb 2011 det startede lige inden et sving, og det startede brat da de havde kørt og pløjet 2 makrer ved siden af hinanden, så først skred forenden så bagende og sådan skiftede det. omkring 3-5 cm rent muder ud over hele vejen og godt fugted. og som ejg skriver kørte min søster 20 km/t og var ved at skride ud samt flere andre var ved at skride ud jeg var bare den uheldige

• #20   8. feb 2011 benjamin R:

Finten var så bare at da jeg kørte PÅ arbejde, var der intet, snestormen gik igang 4 timer før jeg fik fri smiley men lad nu det ligge hehe

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #21   8. feb 2011 Landmanden er heller ikke forpligtiget til at rense vejene hver dag, først når han er færdig med at køre til/fra den pågældende mark.
    dvs, hvis det er en stor mark, og han vælger at bruge2 dage på at fjerne sten, 2 dage på at pløje, 2 dage på at harve, 2 dage på at så, ja så skal han først rense vejen efter 6 dage. Og han behøver ingen skiltning, medmindre han kører igennem bebygget område (ikke by, men område) Tror ikke du får noget ud af at gå i retten, da de vil fortælle dig at du skulle køre efter forholdene, hvis man ikke kan se mudder fra traktordæk på vejen, så kører man enten for stærkt, eller har utilstrækkeligt lys på bilen. Jeg har ihvertfald aldrig haft problemer med at se mudder/slam fra traktordæk på vejen, selv midt om natten.

• #22   8. feb 2011 michael du kan da ikke sammenligne snevejr med en mudderpøl der kommer pludseligt. men man kører jo også langtsomt på en grusvej foreks. der VED man jo at det kan være svære at bremse/styrer.

• #23   8. feb 2011 Berndt K nemlig men det er da en god historie for at få sin bil hellakeret

• #24   8. feb 2011 berndt k
    der skal du undersøge loven en gang mere smiley
    DER MÅ IKKE KØRES OM EFTER SOLENS NEDGANG LIGGER DER NOGET PÅ VEJEN SKAL DET FJERNES ELLER SKILTES MED JORDKØRSEL OG IMENS SKAL HAN FJERNE DET FRA VEJEN.
    du kan selv finde loven smiley og læse det evt søg på mit gamle emne mener det hedder udskridning på meget mudret vej. der er der heigligtet til loven smiley

• #25   8. feb 2011 rune k
    er vi ikk snart færdig med den diskution ? du var ikke tilstede og du prøver og agumentere for det ene og det andet. farvel og tak.!

• #26   8. feb 2011 rune k
    igen LÆS DEN FUCKING TRÅD FØR DU LUKKER LORT UD !
    jeg skriver en fucking tråd for at få hjælp og ikke for at skulle modagomentere for en spade som dig !

• #27   9. feb 2011 rune k
    jamen lige over.

• #28   9. feb 2011 Udstemme til Rune K

2.6 Kommentarer i indlæg
    Kommentér kun et indlæg, hvis det har din interesse eller du ønsker at hjælpe. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam og slettet. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller lukket.

• #29   9. feb 2011 Landmanden har så vidt jeg ved 3 måneder til at melde det til forsikringen. Er de tre måneder gået unden at der er sket noget?

• #30   9. feb 2011 lykkegaard
    ja 3 mdr hvor der intet er sket fra hans side af ud over at de pårstår at de har meldt det. nu har han en uge mere til at svare så må vi se hvad der så sker.

rune k
    ja men jeg stoler detsvære ikke på alka mere, og derfor vil jeg ikke have lavet det over min egen kasko hvis det så ender ud med at gå ud over mit eget skades forløb for så er det billiger og få det lavet selv på længere sigt smiley

Kommentér på:
retten- forsikring landmand :S

Annonce