{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Skade-forsikring -styling {{forumTopicSubject}}

bilen har ramt et træ og jeg skal have det lavet igennem forsikringen.. Der skal bla. laves kofanger og lygter.. Det som sidder på bilen er stylings kofanger og stylings lygter.. Hvordan er det at reglerne er omkring dette? Kan jeg kræve at bilen bliver lavet som før eller hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skade-forsikring -styling
  • #1   16. feb 2011 ring evt til din forsikring.

• #2   16. feb 2011 kommer an på rigtig mange ting..
    men primært hvad der står i din kontrakt med dem.
    da min bror fik en bagskade kiggede de på hvad en org og den han havde på kostede, kostede den han havde på det samme eller mindre fik han den.

• #3   16. feb 2011 okay har et billede af skaden inde undet bilens profil.. hvad tror i at det ca. at sådan en omgang koster?

• #4   16. feb 2011 Så vidt jeg ved skal du registrere ekstra udstyr. Det skal jeg ihvertfald, hvis noget af det jeg har monteret efterfølgende ikke bliver registreret, bliver det hellere ikke forsikret. Jeg kan fx ikke komme og sige jeg vil have erstattet mine fælge, hvis de ikke på forhånd har fået at vide hvad de koster, så de kan rette min forsikringspræmie ind efter det.

• #5   16. feb 2011 har gf og de har aldrig spurgt til ekstra udstyr...

• #6   16. feb 2011 Det er noget du selv skal huske at oplyse om.

• #7   16. feb 2011 tjek dine forsikrings betingelser.. da jeg havde GF, var ekstra udstyr dækket op til 10k, som standard.. desuden er det altså ikke dit forsikringsselskabs pligt og spørge om ekstra udstyr, men din pligt og oplyse det, hvis du vil havde det forsikret. .

• #8   16. feb 2011 de dækker det, der sidder på bilen... sådan er reglerne..

vi har tit biler stående i pladeværkstedet, der hænger lidt for at blive færdige fordi der er lidt ekstra tid for at få de rigtige dele hjem, kan de ikke finde de rigtige dele, så kontakter de kunde og finder et forlig

• #9   16. feb 2011 Claus H det tror jeg bestemt ikke! det var nemlig dem der sad og tastede tingene ind da jeg svarede dem på deres spørgsmål.

• #10   16. feb 2011 B4NDIT: de er ikke forpligtede til at erstatte en kofanger der er dyrere end std. er dette ikke oplyst til forsikringen.

• #11   16. feb 2011 Bare rolig, de dækker det 110% .... og for det meste er styling dele / uorg. dele billigere end de org. dele, .. bla hos bmw.. så de vil hellere end gerne bruge uorg. styling dele, en org m5 kofanger koster 5-6000 kr + moms, og en kølerhjelm std til e39 ved bmw koster 4500 + moms, .. org forlygter er også oppe omkring 10-12k med xenon eks. så de sætter hellere end gerne styling stumper på

• #12   16. feb 2011 havde en frontskade på en e39 der rendte i 45.000 kr ud af til skulle den have skiftet forskærm, klap, og kofanger + en lygte...

• #13   16. feb 2011 B4NDIT
    okay takker for svaret! giver også god mening.

vil lige høre til om at de må bruge brugte dele??

• #14   16. feb 2011 Du kan også forhandle med dem dvs. du kan få monteret andre dele på den, end der sad på, bare beløb er de samme og de kan skaffes, man kan også selv komme med styling dele og have faktura´er med på dele, og få penge af firma der laver bilen.. der er masser af muligheder

• #15   16. feb 2011 Funder > ja det gør de, men det er stortset umuligt at finde brugte dele til e39 der er uden skader ved huggere, de fleste har frontskader eller rust, ved da min blev skadet - (jeg lavede selv) skaden, .. jeg kunne ikke fremskaffe brugte dele, så måtte bide i det sure æble og købe nyt.. naturligvis på forsikringens regning.. så jeg kunne selv regulere beløb mm og få så meget ud af det så muligt prismæssigt..skaffede også selv maler så jeg fik malet ekstra mv

• #16   16. feb 2011 okay med hensyn til lakering kan man selv aftale med maler at man smider ekstra i og at den så bliver malet helt om?

• #17   16. feb 2011 Funder > ja det kan man, ..hvis du har en specifik "auth" maler du vil bruge, skal du bare oplyse det hos firma du får lavet bilen ..det er valgfrit, og de kan ikke nægte dig det, men uanset hvad kan du sagtens forhøre dig hvad du skal slippe ekstra for at få malet nogen småting, evt. selv tage kontakt til det malerværksted de bruger,eller gøre det igennem firma, men firma kan jo godt ligge en sjat oven i.

• #18   16. feb 2011 okay super! takker mange gange for alle svarene!

Kommentér på:
Skade-forsikring -styling

Annonce