{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

erstatning fra modpartens forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min bil er blevet påkørt dd. og bliver erklæret totalskadet (Værkstedet har meddelt mig at de ikke må lave den), når taksatoren ringer med den pris de vil give for den, hvilke rettigheder har jeg så.

Hvis vi ikke kan blive enige om prisen, kan jeg så kræve at de skaffer mig en ny bil i samme stand farve osv. ?

og hvor meget kan jeg kræve hvis vi ikke kan blive enige om beløbet ?

Nogen der kan svare på overstående med sikkerhed. som enten er indenfor forsikrings branchen eller har prøvet det samme ?

Bilen er ansvars forsikret, og modparten har erkendt sig skyldig i den forseelse, som er blevet begået. så det er dennes forsikring der skal hoste op.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erstatning fra modpartens forsikring
  • #1   14. mar 2011 forsikringen skal give dig penge til at du kan købe en tilsvarendene bil, eller de kan tilbyde dig en tilsvarendene bil, og tilsvarendene er samme km, stand og motor, ved ikke med farven.

hvis jeg var dig ville jeg finde mindst 5 biler magen til din (gerne de dyreste) i samme stand, motor, km og sådan, og kræv en gennemsnits pris af dem (gerne lidt over) og bare gå til den overfor taksatoren, de kan være nogle svin (taler af egen erfaring)

har prøvet det 3 gange og arbejder på et større værksted hvor vi har en del skader igennem og slås lidt med taksatoerne.

• #3   14. mar 2011 Må få sammenlignet nogle priser, fra div. forhandlere. ellers må de jo bare stille med en bil hvis de mener man kan få en ny for xx.xxx kr.

bilen er en Fiat bravo fra 1996 1.6 16v med små 300. på klokken.

mange tak for svar.

• #4   14. mar 2011 bilen kan ses her, dog efter skaden.

http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=76279

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #5   15. mar 2011 I må jo have Syn & Skøn på hvis ikke i kan blive enige om en værdi. Men du kan jo se hvad din bil er værd ud fra andre biler på bilbasen - og husk selvom du er glad for din bil, er den ikke lavet af guld ;O)

• #6   15. mar 2011 Der er jo ikke andet for, nej den er ikke lavet af guld men derfor skal han sku ikke snyde mig he he.

Kommentér på:
erstatning fra modpartens forsikring

Annonce