{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.763 visninger | Oprettet:

Forsikring i forældresnavn - BRUGER {{forumTopicSubject}}

Hvis en ungmand får sin far til at stå som ejer og han selv står som bruger for en bil den ungemand selv kører i til daglig. Hvordan og hvornår skiller det så fra forsikringssvindel?

Jeg er helt klar over at det er forsikringssvindel så længe den ungemand ikke står registreret som bruger. Men er det også det så længe den ungemand er registreret bruger af bilen?

Inden folk kommer med dumme kommentare vil jeg gerne frabede dette og forklare jer at man rent faktisk optjener ancinnitet ved at stå som bruger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring i forældresnavn - BRUGER
  • #1   19. mar 2011 Hvis han er reg. som bruger, er det jo ikek forsikringssvindel...

  • #2   19. mar 2011 Det kan forsikringsselskabet fortælle dig.

  • #3   19. mar 2011 Det er ikke forsikringssvindel hvis den unge mand står som bruger, da forsikringsholder så også bliver den unge mand. Det er altid bruger der bliver bonnet for forsikringen. Så i den sidste ende, så kan det ikke betale sig at have bilen til at stå i sine forældres navn hvis man alligevel står som bruger af bilen.

    Hvis din far stod som ejer og bruger af bilen, og du var den eneste der kørte rundt i den, så er det forsikringssvindel og kan straffes temmelig hårdt såvidt jeg kan huske.


  • #5   19. mar 2011 hvis du oplyser forsikringen om den unge mand som bruger er det jo forsikringen som er bekendt med forholdt og dermed intet svindel....typisk stiger præmie og selvrisiko men ellers er det fuldt lovligt hvis forsikringen har tilladt det og har indskrevet dette på policen

    /A


  • #6   19. mar 2011 Takker for svarene.

    Lykkegaard - ER DET RIGTIGT!?!?! har de åbent idag? Iiiiih hvor dejligt så kan jeg jo bare få svar fra dem NU. Næææe det har jeg såmen tænkt på. Men takker alligevel for dit logiske input


  • #7   19. mar 2011 Jeg skal give 17.000 i Kasko for en Altea 1.9tdi med et års skadesfri kørsel hvor min far kan få den til 4.000 smiley Er klar over at det vil stige fra de 4.000... Men tror simpelthen ikke på at det stiger så meget smiley

  • #8   19. mar 2011 carbonwrap>> lykkegaard svarer faktisk ganske præcist på dit spørgsmål....i sidste ende er det KUN forsikringen som kan svare dig....hvis dit/jeres forsikringsselskab ikke ønsker unge stående som brugere kan de fint afvise dette og så dur det jo til intet at alle de kloge på bilgalleri (mig selv inkl.) har oplyst dig om noget andet...


  • #9   19. mar 2011 mht. præmien, så er den jo udregnet efter hvor stor risikoen statistisk set er for en skade. Den bliver typisk udregnet på baggrund af den bruger af bilen, som ligger i den dyre risikogruppe. Dette er jo dig, så du kan forvente en ganske høj præmiestigning selvom din far står som ejer

    /A


  • #10   19. mar 2011 Anders T - Men på papiret er vi jo begge brugere så det vil jo !teknisk! set halvere risikoen for at jeg laver en skade smiley Ved godt at det ikke er sådan at det hænger sammen.
    Men jeg skulle såmen også bare have svar på om det var forsikringssvindel. Skal snakke med både forsikring og bank på mandag så jeg er nød til at have det på plads inden smiley


  • #12   19. mar 2011 nej, sådan tænker forsikringerne ikke. Det er den bruger med størst risiko som sætter prisen på præmien.

    det er ALDRIG forsikringssvindel hvis man oplyser alle forhold (dig som bruger etc) til sin forsikring og får det skrevet på policen....en police er jo en aftale og står det der har forsikringen erkendt vilkår for præmien

    /A


  • #13   19. mar 2011 For at spare et emne har jeg lige et spørgsmål til smiley
    Hvilke selskaber vil i anbefale mig at kontakte?
    Har GF nu og de vil have 24.000
    If vil have 32.000
    Tryg mener jeg ville have de 17.000
    også har jeg læst mig frem til at der er en der har forsikret en som 18årig som gjensidige til 12500

    Det er jo kæmpe prisforskelle, men hvem er generelt de billigste? (jeg er klar over det er individuelt)


  • #14   19. mar 2011 for mig er det topDK, for andre IF, for 3. er det GF.....for dig? generelt findes desværre ikke i forsikringsverdenen.....du må igang med telefonen og husk at medlemsskaber af FDM, bankforhold, medlemsskab af interesseorganisationer osv altsammen kan gøre dine tilbud billigere sø hør de forskellige hvad der skal til for at få rabat

    /A


  • #15   19. mar 2011 for nogle år tilbage tilbød ETU meget billige forsikringer og alle unge hoppede på....mange af dem fik minus service og ingen hjælp bagefter og skadeerstatning var de ikke flinke til.....pris=kvalitet....

  • #16   19. mar 2011 Jeg har INTET dårligt om ETU, de erstatter når de skal og har kun ydet en god service og YDERST gode priser til mig.

  • #17   19. mar 2011 jesper>> lucky you... smiley jeg var en af dem som oplevede håbløs service gang på gang....

  • #18   19. mar 2011 Oftest er ancinniteten beregnet udfra bruger.. så det plejer ikke at være et problem og du får det jo heller ikke billigere så

  • #19   19. mar 2011 Så længe han står som bruger er det okay.
    Men han optjener for det meste så også kun 50% ancinitet.


  • #20   19. mar 2011 Som regel kan det ikke svare sig, da forsikringen skal betales ud fra hvem der kører bilen, hvilket jo er brugeren af bilen, som jo er den unge mand , formentlig uden ancinnitet... Så der er som sådan ikke de store fordele i at gøre det på den måde...

  • #21   19. mar 2011 Det bedste du kan gøre er at få en assurandør (evt stavefejl) til at komme hjem til dig selv og få en snak...De kan gøre RIGTIG meget ved prisen over en kop kaffe, fremfor at ringe ind og få en pris af en kontormus der bare tror du er en eller anden ung brian..
    Taler af erfaring.
    held og lykke med det.
    mvh jimmy


Kommentér på:
Forsikring i forældresnavn - BRUGER

Annonce