{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.684 visninger | Oprettet:

togbøde {{forumTopicSubject}}

hejsa

for ca 1 måned siden fik jeg en bøde for at køre med dsb uden gyldig billet.
problemet er bare at da ham manden kom over til mig sagde jeg at jeg havde haft tabt mit kort i en vandpyt 1 time tidligere og maskinen ikke ville klippe fordi kortet var alt for krøllet.
han satte sig så ned og gav mig en bøde, jeg fik ingen forklaring på hvorfor jeg fik bøden, og han tog mit klippekort, jeg fik det ik igen, selvom der var nogle klip tilbage på det. har så efter klaget til dsb hvor de siger at man skal gå hen og få et nyt klippekort i den nærmeste kiosk,(vidste jeg ikke) er ik den store tog køre ^^
men jeg læste bag på den bøde at deres kontrolør skal ALTID give mig en fyldestgørende forklaring på hvorfor jeg har fået denne bøde, den forklaring fik jeg aldrig og havde jeg fået den havde jeg da osse nægtet at modtage bøde.. mit spørgsmål er er jeg nø til at betale eller kan jeg slippe på en måde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  togbøde
  • #1   25. mar 2011 ring til dsb.

• #2   25. mar 2011 Frem med pungen

• #3   25. mar 2011 det er en afgift !

• #4   25. mar 2011 Virker bare underligt at han tog dit klippe kort, prøv og ring ind ..

• #5   25. mar 2011 Du er nødt til at betale. Du har jo også fået en forklaring, ingen klip = ingen billet = en bøde.

At dit kort er blevet vådt er dit problem, ikke dsb's. MEN han skal selvfølgelig give dig dit klippekort tilbage så du kan gå i kiosken og få løst problemet, ellers tager han jo noget der har en værdi for dig.

Man kan så diskurtere om det er god service, når han nu får forklaringen, men det er en helt anden sag. Jeg har oplevet at de klippede kortet med en saks, da maskinen ikke ville.

• #6   25. mar 2011 har skrevet derind til det man skulle og de siger bare, der er intet at gøre bare betal

fandme sidste gang jeg køre med dsb, sikke er lorte firma

• Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #7   25. mar 2011 En AFGIFT!

• #8   25. mar 2011 En anden gang så nægt at opgive navn osv. også hop af på næste station.. kontrolløren må ikke så meget som lægge en hånd på din skulder for at stoppe dig

• #9   25. mar 2011 anders ja jeg fik en forklaring over mail efter jeg skrev derind, han kontrolløren gav mig skam ingen forklaring

• Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #10   25. mar 2011 Og hvad havde du også regnet med? Du har kørt i tog uden billet = Afgift.
    Det er ikke deres problem at du ikke har kunne passe godt nok på dit klippekort.

• #11   25. mar 2011 nemt gør som mig lad være med at tage det offentlige

• #12   25. mar 2011 at de måske et sted kunne skrive at man skal gå hen i en kiosk og få det byttet, hvor fuck skulle jeg vide det fra? har kørt i tog 2 gange i mit liv..

• #13   25. mar 2011 DON M. ja det ville være dejligt, men på su er der ikke de store penge til noget med egen motor smiley

• #14   25. mar 2011 Det lyder som om i har haft en dialog, hvor han har gjort opmærksom på, at et klippekort uden klip = ingen billet, og du har forsvaret dig med, at maskinen ikke ville klippe det pga vand.

Deri er gemt en forklaring.

Erik A:
    Hvis man nægter at fortælle hvem man er, så er det set, at politiet står ved næste station og venter, og så kommer man til "pædagoisn samtale"

• #15   25. mar 2011 Anders

nej der var ingen dialog mellem os

han kom hen sprugte om kort/billet jeg sagde at jeg på lyngby station have prøvet et par gange at klippe mit kort men maskinen afviste det og spurgte om de ikke havde en af de der håndholdte klippe ting. han satte sig ned bad om noget id og skrev mig en bøde, gav mig den og gik igen.

• #16   25. mar 2011 Andre M: Du er jo godt klar over hvorfor du har fået din bøde. Hvad vil du så med en forklaring?

• #17   25. mar 2011 Anders C Det kan de risikere at gøre ja.. men bøden du får er stadig den samme så hvorfor ikke forsøge .. det er gratis

Iøvrigt også sjældent de gider at rykke ud til sådan noget

• #18   25. mar 2011 Billig corolla til salg !

ja efter jeg har skrevet til dsb på deres mail er jeg klar over det..
    og ja self ved jeg at man ikke må køre i tog uden billet siger jo sig selv..

men mit kort havde jo et par klip tilbage, trode sådan set de havde sådan en håndholdt klippeting, de kunne klippe i kort med vis maskinen afviste dem

• #19   25. mar 2011 men ja ser ud til jeg må betale den sure bøde :S

evt nogen der ved om man kan få den skåret ned med 50% vis man er under udd, har hørt at man ikke kan?

• #20   25. mar 2011 andre M @ Hvis du bare brugte 20 sekunder på at slå op på DSB's side, så ville du finde følgende svar.

"Beløbet på en kontrolafgift kan ikke nedsættes selv om du er studerende, lærling, kontanthjælpsmodtager eller pensionist.

Det er ikke muligt at få reduceret beløbet, da der er tale om en kontrolafgift og ikke en bøde."

Go weekend smiley

• #21   25. mar 2011 ja fandt det osse selv lige da du skrev det smiley

kan man jo bare se hvor meget jeg ved om afgifter og bøder smiley

og Go weekend til dig osse smiley

Kommentér på:
togbøde

Annonce