{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

skade under lakering {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen har lidt brug for hjælp.
jeg smed min bil til en fuldlakering hos en maler og skal havde det lavet med regning og betalte ekstra for at der skulle komme en glarmester og pille min forrude ud. og under den process gik flækkede min forrude flere steder? og både maler og glarmester siger det er mit eget problem at skamme en ny på min egen regning ?

kan det være rigtig? er der ikke nogen garenti eller forsikring der skal dække det når bilen er i deres hænder ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skade under lakering
  • #1   17. maj 2011 *skaffe en ny! smiley

• #2   17. maj 2011 Den skal glarmesteren da tage på sig - det er jo derfor du ringer til en proff.

• #3   17. maj 2011 nej det kan da ikk være rigtigt, De må ha grint godt bag din ryg da du gik derfra uden den store protest?

• #4   17. maj 2011 jeg vil sige det er dig der skal betale da men aldrig kan være helt 100 på at ruden kan komme intakt ud. hvis det var rudemanden der skulle betale var prisen en hel anden !!!

• #5   17. maj 2011 var jo også det jeg mente men ringede til dem og spurgte om der var en garenti for det de lavede hvis den gik i stykker og der svarede de nej?

jeg skal betale 1200 ekstra for at de skulle pille den ud og sætte den i igen, og nu hvor de har smadret den kunne jeg squ da lige så godt elv havde knust den og så fået dem til at smide den i til det halve ?

• #6   17. maj 2011 kommer selfølig og an på hvad han sage til dig han skal nok have advaret dig

• #7   17. maj 2011 PURHUS? : Man bestiller sku da en glarmester for at få arbejde gjort ordentligt. Det da hans problem hvis ruden smadre.

• #8   17. maj 2011 kingz vil give dig fuldstændig ret! gider da ikke betale 1200 kr for de skal komme ud og smadre den, da jeg netop bestilte dem for det ikke skulle ske !

• #9   17. maj 2011 nej det gør man sku ikke men det er også en af de eneste brancer jeg kender hvor der er så stor cance for at ruden flækker. og skal da også lige sige det ikke behøver være fordi han har gjort noget galt der er bare nogle ruder der ikke vil ud.

• #10   17. maj 2011 Ja ellers kunne du give mig 1200,- så skal jeg nok smadre den for dig. smiley

• #11   17. maj 2011 Purhus rudemanden skal da self sige at der er en risiko for at den kan gå i stykker og han ikke hæfter for noget hvis det sker. Hvis han ikke har gjort det så er det da rudemanden der skal op med pengene til en ny rude. Han kunne i pricippet bare have smadret den med vilje for at tjene de ekstra penge.

Min mening. Rudemanden giver en ny rude. Han har vel os en forsikring.

• #12   17. maj 2011 men michael C sage de at det kunne ske ? kan huske jeg sage til en kunde med en peugeot 206 at det kunne ske at jeg ikke kunne få ruden ud da kapen skulle males og gaske rigtig revnet den der kom hun til og betale.

• #13   17. maj 2011 man genbruger aldrig en rude der er limet i,og desværre,alle inden for rude branchen giver ingen garanti på udtagning af limede ruder,eller ilægning af genbrugte limede ruder,8 ud af 10 gange,flækker rude under udtagning,eller efter isætning igen efter en uges tid

• #14   17. maj 2011 Ja hvis han har smadret den med vilje,er det hans problem.
    men nogle bilruder kan ikke tages ud,hverken af proffer eller andre uden at de revner,så det er nok en selvbetaler.... desværre

• #15   17. maj 2011 VW golf sælges ©
    ja selvfølig skal han huske og sige det så man kender sin egen riciko ved arbejdet !!

• #16   17. maj 2011 jeg anbefaler i alt fald,altid mine kunder,enten at lade ruden sidde i,hvis der er mulighed for at løfte listen,eller at ofre pengene på en ny rude,og jeg taler af 15 års erfaring

• #17   17. maj 2011 det er da rimelig normalt at forrude går til ved afmontering, så ja det er dit problem.

• #18   17. maj 2011 AUTOLAKEREN .
    jaa men det undre mig sku ikke der ikke stilles garanti da det er så tit de flækker. når jeg køber ruder fra huggere skal der som reagl 2 forsøg til.

AFILI8ED .
    ja men det er også kun denne brance jeg sætter en mente på pga at det så tit gå galt.

• #19   17. maj 2011 mekanikeren giver jo heller ikke garanti,hvis du insistere på at få monteret brugte dele og nej der gives ikke garanti på montering eller udtagning af brugte ruder,og nej de har ikke en forsikring imod det

• #20   17. maj 2011 havde ikke slev snakket med hgb glas det gjorde autolakeren, og der blev sagt det ville koste 1200kr og afmontering og montering af min forrude, der blev ikke snakket om der var en chance for den ville gå til. men at det ville være bedst for maleren at den blev afmonteret så kan kunne komme til så det gav jeg grønt løs til?

• #21   17. maj 2011 aotolakeren nej det gør en mekaniker ikke men hvis han glemmer en skrue under et topstykke og motoren går til ved skift. om det så er et brugt topstykke er fejlen da stadig på mekanikeren ?

gav jo netop 1200 for den ikke skulle gå istykker ! ?

• #22   17. maj 2011 michael C
    er selv mekaniker og jo der skal jeg selv punge op da det selvfølig er min fejl. men knækker der en bolt og der skal bruges 2 timer på og få den ud så ryger det på din regning.

• #23   17. maj 2011 hvorfor ofre så mange penge på en fuldlakering og så kigge ud af en slidt rude... der giver 2000gange mere glade at se ud af en ny forrude på sin nylakerede bil... snak med glasmanden om prisen er den samme nu da han kun skal montere en ny rude og om han ikke kunne trylle lidt ved prisen... kan være han er fiar. hvis ikke du er en nar og har svinet ham

• #24   17. maj 2011 også selv om den var i min varetægt da det selvfølig ikke er min skyld at kunden køre i en gamel rusten bil

• #25   17. maj 2011 Michael G

Nu prøver du jo bare at argumentere for at den skal betales. Men du har spurgt, og vi svarer - så behøver du ikke modsige os!?

Lige præsis ved ruder der er limet i er det de færreste der går i stykker, 50% af gangene går ruden i stykker ved udtagning.

Det er pisse surt for dig, men du skal selv punge op. Evt. tag en snak med ham der er bestilt til det, kunne jo være du kunne få en rude til nettopris samt afslag i montering.

Men kan sammenligne det lidt med hvis man skal have en stabilisator stang (kødben) af som mekaniker, 50% af gangene skal der en ny til da den bliver ødelagt under afmontering..

• #26   17. maj 2011 ketil l s nej det har jeg squ ikke, sådan er jeg ikke. men problemet er at den rude ikke er et år gammel ! smiley

purhus der er ikke et gram rust på den bil smiley lakken lignede bare lort og kunne godt tænke mig en ny farve

• #27   17. maj 2011 michael C
    hehe nej det er ikke din bil jeg kaldte for rusten bare mit lille exsempel smiley

Oliver S

fin sammenligning da det er rigtig at halvdelen af kødbene går i stykker smiley

• #29   17. maj 2011 normalt siger glasmanden at det er på eget ansvar når han tager den ud
    så det er sikkert en selv betaler men snak med glasmanden om at han skaffer dig en rude til engropris

• #30   17. maj 2011 tager lige en snak med glarmesteren om bestilling af ny rude.. tak for hjælpen og svarene alle sammen ! smiley

• #31   17. maj 2011 om du så havde gjort det på et fuldt ud autoriseret værksted, så havde du selv skulle betale.. medmindre der er kasko på bilen, så betaler forsikringen hvis du melder det som en skade(hærværk fx).. Har vi selv fået at vide flere gange fra værksteder af...

• #32   17. maj 2011 En rude der er limet i revner næsten altid under afmontering. Sådan er det bare.

Kommentér på:
skade under lakering

Annonce