{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.005 visninger | Oprettet:

Told og skat, pant i bil, salg!? {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens.

Stødte lige ind i en gut på jobbet, hvor han havde et firma som gik ned og han skyldte en del til Told og Skat. De har så taget pant i hans to biler, og nu vil han gerne sælge den ene, da konen skred fra ham. Men han fik at vide at den kunne ikke sælges, da panten ville følge bilen og derved ville ingen rører den. Det giver da bare ingen mening i mit hoved, og fortalte ham at kunne da ikke være rigtigt, da det var vel ligesom en bank, han solgte bilen, og hvis der var overskud ville Told og Skat da bare tage det, selvom det ikke ville dække alt hans gæld. Lovede ham at se på det, men det viser sig at man ikke kan finde ret meget via nettet omkring dette, så ville høre hvad i kender til det?

Manden vil jo bare gerne af med sin ene bil, så han kan betale endnu mere af pr måned til Skatte far.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Told og skat, pant i bil, salg!?
  • #1   17. maj 2011 set muligt du ikke mener det kan passe. men sådan er det nu en gang. de har pant i bilen fordi han skylder dem penge og det er deres sikkerhed for at de får dem.

• #3   17. maj 2011 Ja, for gætter da på at panten har de taget, bare for at få alt hvad manden vil få ud af hvad end han gør, og hvis han vil sælge for at give dem mere, burde det da være muligt. Men forstår udemærket folk at de ikke vil rører den, for han tilbød mig den, men da jeg hørte det, skulle jeg heller ikke nyde noget.

• #4   17. maj 2011 mener at manden må gerne sælge bilen, hvis han indfrier gælden inden 14 dage efter salg. men om han kan få det for den som han skylder er nok et problem. du kan ringe til bilbogen hvis du vil vide hvor meget pant det gælder om.

• #5   17. maj 2011 Men nu er det sådan at din ven har haft eller fået muligheden for at betale gælden til skat, det er jo ikke sådan at man bare tager pant i en bil fra dag et af...... så der er foregået et længere forløb(breve/rykkere) inden de tager pant i hans bil. Men da han jo i hans situation ikke har kunne betale skulle bilen havde været solgt inden det nåede så langt!!!!

• #6   17. maj 2011 Ole R: Ja det er også rigtigt nok.

• #7   17. maj 2011 Du kan jo sagtens købe bilen af ham. Vel og mærke hvis panten er lig med eller under bilens værdi. Hvis du f.eks vil give 50.000 for den, og skat har 50.000 i pant på bilen, jamen så skal skat bare have de 50.000 kr, og så er bilen din. Sagt på en anden måde. Du får bilen og overtager hans gæld i bilen.

Hvis der nu kun er taget 30.000 i pant på bilen, og du vil give 50.000 for den. Så skal ejeren bare have 20.000 og resten skal panthaveren have.

• #8   17. maj 2011 Henrik C: Sender ham lige et link til dette indlæg, for det var nok en viden han kunne bruge, for ved ikke om han er klar over dette.

• #9   17. maj 2011 Men surt er det da;(

• #10   17. maj 2011 Rasmus Botoft: Det er faktisk også det han har gjort, der fik han at vide at den ikke kunne sælges.

• #11   17. maj 2011 Hvor stor er gælden til skat kontra bilens værdi?

• #12   17. maj 2011 Riv pladerne af og stil bilerne på told og skats p-plads....

• #13   17. maj 2011 stort set som henrik c siger
    sælgere sikre sig bare mange gange at pengene bliver betalt til panthaver og man skal have tilladelse af panthaver hvis salgs prisen er lavere end gælden men det får man normalt

• #14   17. maj 2011 Ole R: Ja det var lige før man skulle anbefale ham det.

• #15   17. maj 2011 Ole R: Det sagde han ikke rigtig noget om, men mellem linjerne, var det vist ikke bare "kun" 200.000 tusind.

• #16   17. maj 2011 Rasmus: Du er den del af dk som bare acceptere ALT Skat fortæller dig. Jeg ved også at SKAT ikke har styr på en skid, da jeg også har firma og har fanget dem mange gange i at fucke op, som først min revisor og siden hen advokat bliver nød til at rette op på. Specielt efter de har skåret ned i antalet af folk som arbejder der, så er de blevet kastet over ting som de ikke er så skarpe i.

Og stoler mere på folk som har været det igennem dem selv, eller kender til andre som har været det end Skat.

• #17   17. maj 2011 Rasmus: Intet personligt i det, men går lidt kold når folk siger at man skal stole på SKAT. smiley Sindssyg dårlige erfaringer med dem.

• leif O
    leif O Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 4
    #18   5. nov 2012 kan man indregistrere en gammel brugt bil man har fået foræret når man skylder skat?

• #19   5. nov 2012 leif

man kan godt indregistrere en bil selv om man skylder i skat
    og skat gør ikke noget ved det hvis bilen ikke har den store værdi
    og specielt hvis du har brug for bilen til arbejde mm

• leif O
    leif O Tilmeldt:
    nov 2012

#20   5. nov 2012 Hej Dan R jeg har lige købt bilen igår,forsikringen har godkendt den i mit navn men hvad så når jeg tager ned og omregistrerer bilen imorgen, vil skat så sende mig en ny registreringsattest i mit navn.Jeg er registreret i rki pga af en konkurs med en enkeltmandsfirma og er for nyligt blivet arbejsløs og har en gældssaneringssag der skal afsluttes inden årets udløb, men jeg har nu brug for en bil for at finde arbejde længere væk. Man kan nemlig ikke få gældssanering hvis man ikke har et fast arbejde.

• #21   5. nov 2012 mht SKAT har pant i bilen, så er det at få den vurderet hos en autoriseretforhandler, og få det på skrift, herefter ringer manden til skat og fortæller hvor meget den er vurderet til, og man har en som gerne vil købe den til det beløb, når skat får beløbet for bilen sletter de panten i bilen.

min svigerfar havde en bmw (han fik en hjerneblødning og døde ½ år efter, men havns firma blev lukket ned med underskud bl.a. til skat) som skat pantede 90.000 kr i - den var 30-40.000 kr værd - her blev der gennem advokaten lavet en vurdering af en bmw forhandler, og prisen forelagt skat som ophævede panten efter de fik indbetalt beløbet som den blev solgt til (32.500 kr)

så det er bare at tage fat i skat og fortælle hvad man har planer om.

• leif O
    leif O Tilmeldt:
    nov 2012

#22   5. nov 2012 Rettelse, ikke købt, foræret som jeg skrev.

• #23   5. nov 2012 hvis du har fået bilen, så skal du svare skat af dens værdi.

hvis det er meget nær familie - som kan indgå i "gave kredsen" - så kan den omskrives som gave, eller evt sælges med 15% familie rabat.

• Jones E
    Jones E Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 7 Følgere: 4 Svar: 1
    #24   5. nov 2012 Har selv været igennem sådan noget og kender en del til det, det er ligesom mafia
    Det man gøre er at få vurdet bilen hos et værksted/forhandler som man få ham til at vurder bilen stand mæssige samt værdi af den. Så kan tilbyde dem en beløb så det kan betale sig og fri give den. Ellers sælge bilen til udland eller i reservedel

• #25   5. nov 2012 for det første skal du bare indregistrere den og du skal for guds skyld ikke henvende dig til skat de skal nok henvende sig til dig hvis de mener at den er interesant for dem men hvis det bare er noget til 20k eller lign så er de ligeglade specielt hvis du har brug for bilen

hvad koster bilen ?

• leif O
    leif O Tilmeldt:
    nov 2012

#26   6. nov 2012 Den koster 10k

Kommentér på:
Told og skat, pant i bil, salg!?

Annonce