{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

sælge bil {{forumTopicSubject}}

jeg skal nu til at sælge bil for første gang. Så søger lidt råd. Har fundet en køber, og synes prisen er fair. Hvordan kommer jeg så bedst af med den? Kører på motorkontoret og omregistrere sammen? Eller skal man stole på ham? Hvornår skal jeg ringe til mit forsikringselskab og afmelde? Osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælge bil
  • #1   23. maj 2011 Sammen, og ring samme dag den er solgt, hvis muligt

  • #2   23. maj 2011 er det slet ikke til at stole på folk i denne situation?

  • #3   23. maj 2011 Helt samme dag, elllers får et forsikringsbevis osv også omreg du.
    Ja undskyld jeg sigere det, men folk er kraftedme nogle røvhuller hvad det angår, har mødt 2 der kunnef inde ud af omreg selv.
    men somsagt det op til dig selv om du vel stole på manden, har i denne situation altid gjordt som altid sagt til dem 3uger som der står i papair de skriver und på, også må de bare bøde for et par nye plader smiley de sviger jo til de folk selv.


  • #4   23. maj 2011 stol ikke på andre end dig selv under en bilhandel, folk snyder og bedrager som gale rundt om, og er desværre nød til at generalisere.



  • #5   23. maj 2011 Det skal du samme dag, og hvis bilen ikke er omregistreret efter 3 uger så bliver pladerne efterlyst.

  • #6   23. maj 2011 få lavet en slutseddel fra fdm og giv sælger de 3 uger til at omregge, ring samme dag til forsikringen og sig bilen er solgt, efter 3 uger og 1-2 dage så ring til skat og hør om den er omregget, er den ikke det tager du ned og tvangsafmelder den og har du slutseddel fra fdm så afmelder de med det samme, sørg for at se sygesikring og kørekort og noter så mange oplysninger som muligt om personen.

  • #7   23. maj 2011 sørg for at lave en fyldestgørende slutseddel, tappe personen for alle oplysninger om navn, cpr, adresse, kørekortnummer, osv osv.

    syntes selv det er ret nemt at mærke på en person om han kunne finde på at røvrende én.
    har efterhånden solgt 7 biler privat, alle har fået de tre uger til omreg. og de har nærmest alle gjort det inden for en uge. skriv evt. i slutsedlen at han skal omreg. inden en uge. så skriver han jo under på det!!



  • #9   23. maj 2011 Det er ikke nok med en fyldestgørende slutseddel, de kan hverken bruge den til noget ved skat eller politiet, du bliver ved med at betale vægtafgift selvom du har afmeldt den fra forsikring, lige indtil pladerne er pillet af og afleveret på motorkontoret .

  • #10   23. maj 2011 Kennet : hvorfor gøre det så besværligt?

    man omregger bare bilen selv.. sørg for han har et forsikringsbevis med, og så har du været på motorkontoret og hente en omreg-attest, og dem får du ham til at udfylde, og evt får du ham til at betale de 380 kr, og så tager du på motorkontoret og omregger den selv

    og vuptivapti, så slipper du får den hovedpine


  • #11   23. maj 2011 #Hugo#

    hvorfor er det ikke nok?.. det har jeg da gjort og bilen blev afmeldt samme dag! så det er sku noget lort at fyre af!.

    - -> Jørgensen <- -
    tja jeg vælger vel bare at stole på folk og tage chancen, gider heller ikke bøvle med at skal køre sådan frem og tilbage.


  • #12   23. maj 2011 Jeg var nede ved både motorkontoret og politiet da jeg fandt ud af min gamle Punto ikke var blevet omregget efter 3 uger, der sagde de at de ikke kunne bruge til noget at jeg havde en sådan seddel, de kan ikke afmelde uden af have pladerne inde . Men bilen blev efterlyst og fik pillet pladerne af politiet kort tid efter . Så jeg synes ikke det er lort nej ?

    Det er også den eneste gang jeg har oplevet sådan med en, ellers har jeg ikke oplevet nogen problemer, folk plejer nu at være fine nok til at omregistrere ! Jeg har solgt 12 biler og kun haft problemer med 1, hvor jeg fik ham til at betale den resterede vægtafgift der var kommet mens han havde kørt i den .


  • #13   23. maj 2011 Hugo

    det er ihvertfald løgn at de ikke kan afmelde en bil uden pladerne!..

    vores bil blev afmeldt samme dag som jeg var inde med slutseddelen fra FDM korrekt udfyldt.

    desuden ved jeg at politiet fuckede op i det med min bror's bil for noget tid siden hvor han fik taget pladerne af politiet pga. at han ikke havde synet den, da vi lang tid efter (vi snakker måske et helt år) skulle have prøveplader på den tog det os over 30 minutter pga. at pladerne var blevet væk i posten og bilen derfor var blevet "afmeldt uden plader", hvilket så betød at vi ikke kunne få andre plader til bilen, det tog 30 minutter at få bragt iorden.


  • #14   23. maj 2011 #Hugo# ': Det du skriver der holder ingen steder, har gjordt det på 4biler nu og har ikke skulle betale vægt afgiften, Skat har skulle se en Kopi af min Slutsedel også er regning blevet sendt videre til nye ejer udfra den.

Kommentér på:
sælge bil

Annonce