{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler vedr. ilægning af større motor?
  • #1   8. jun 2011 Søg på skat. dk

    Men reglen siger at du må øge din motor volume med 20%

    Fx. har du en 1.0, må du gerne smide en 1.2 i den. osv...


  • #2   8. jun 2011 Du må ikke ændre mere end 20% hk, samt isætte en motor med flere propper

  • #3   8. jun 2011 Den 20% regel bruges ikke rigtigt mere, så længe det er en motormodel som kan fås fra fabrikken fra ny så burde det kunne godkendes, du skal selvfølgelig skaffe papire fra vw at din golf kan godkendes med den nye motor også skal det skrives i registreringsattesten til syn og så skal der betales en afgift.

  • #4   8. jun 2011 Og hvis der evt skal skiftes andre dele så som undervogn, bremser for at kunne få godkendt de ekstra hk, skal det også skrives i registreringsattesten under konstruktive ændringer ligesom motoren

    Alt hvad der skiftes vedrørende ombygningen skal selvfølgelig skrives i bilens papire.

    Men inden du bytter motor, så spørg hos vw og i en synshal.


  • #5   8. jun 2011 De 20% bruges endnu..

    Hvis du skifter undervogn og bremser med over så udløser det ny afgift på bilen.

    Hvis du skifter fra 1.8 20v 125hk motoren til 1,8 Turbo 150hk motoren så skal du ikke betale ny afgift hvis kun flytter motoren.


  • #6   8. jun 2011 jo man skal fordi der er monteret turbo på den nye motor.. alt montering af turbo og kompressor regnes som en effekt forøgelse over 20 %, og alt efter årgang er der også krav til forureningen og hvis der findes en model magen til med den motor som man monterer, så er det en idenditets ændring..og det udløser ny afgift..

  • #7   8. jun 2011 Dennis P
    1.8 til 1.8T udløser ikke afgift, da der ikke EFTERmonteres turbo.


  • #8   8. jun 2011 Dennis P
    Motorskift til turbomotor, er ikke det samme som eftermonteret trykladning. Her er det lovligt hvis turbomotoren ikke har mere end 20% flere HK

    Eftermontering af trykladning er kun hvis du monterer turbo eller kompressor på den motor der sidder i bilen.


  • #9   8. jun 2011 Hvor har i den oplysning fra...

  • #10   8. jun 2011 SKAT.dk

  • #11   8. jun 2011 ok. Det hænger bare ikke sammen med hvad der står i detail forskrifter for køretøjer og vejledning for syn af køretøjer..


  • #12   8. jun 2011 1. Jo det gør det faktisk.
    2. Detailforskrifterne har ikke noget med SKAT at gøre

    smiley


  • #13   8. jun 2011 Nej men det har noget at gøre med om det er en effekt førøgelse på over 20 %

  • #14   8. jun 2011 hvis du ilægger en motor fra en tilsvarende bilmodel, og overstiger 20% så skal du betale fuld reg. afgift op til den tilsvarende model med den store motor.

  • #15   8. jun 2011 Detailforskrifterne beskriver faktisk også alene <i>eftermontering</i> af turbo. Der står ikke, at ilæggelse af en motor med turbo fra fabrikken betragtes som over 20 %.

    Under alle omstændigheder kan det omgås via typegodkendelsen, da bilen jo er godkendt med motoren i forvejen. Derfor bliver der heller ingen problemer for så vidt angår forurening og lignende.

    Det udløser under ingen omstændigheder afgift, da den jo holder sig under 20 % og i øvrigt ikke skifter identitet, hvis man nøjes med at skifte motoren og ikke andet (fx undervogn og bremser).


  • #16   8. jun 2011 bay

    er der overhovedet forskel på en golf4 gti turbo / golf 4 20v ? bremser og undervogn er det ikke ens ?


  • #17   8. jun 2011 Det må jeg tilstå, jeg ikke er klar over. Men hvis der er forskel på dem, må de ikke flyttes over, da der i så fald er tale om identitetsskift - og så vil SKAT have penge...

    Det kan muligvis også gælde GTI-ekstraudstyr. Der er jo ikke nogen helt klar linje for, hvor meget af udstyr og "hardware", man må flytte med over.

    Men mange har lavet tricket med ombygning til 1.8T. Det kan sagtens lade sig gøre - og der skal ikke betales afgift.


  • #18   8. jun 2011 Hvis du lægger en motor i med turbo er den så ikke eftermonteret.. så har du bare sat mere i end kun turbo..

  • #19   8. jun 2011 Nej, så er den ikke eftermonteret. Med eftermontering menes montering af en turbo på en sugemotor. Det er sådan, det skal forstås i de gældende regler. Man kan altid diskutere, hvorvidt formuleringen er heldig...

  • #20   8. jun 2011 Det er stadigvæk eftermontering.. Da den ikke er født med turbo..

  • #21   8. jun 2011 Dennis P
    ikke i følge Skat.

    Eftermontering er KUN hvis du smider turbo på en ikke turbo motor. FSTYR siger det samme, ring eller mail til dem.


  • #22   8. jun 2011 Dennis P
    Det er det som sagt ikke, nej. Som sagt er jeg klar over, at det for nogle kan virke forvirrende, at det forholder sig sådan - men sådan er det altså bare...


  • #23   19. mar 2014 så jeg kan smide en 1.8 i en 1.6 uden store problemer:)

Kommentér på:
regler vedr. ilægning af større motor?

Annonce