3.906 visninger
|
Oprettet:
regler vedr. ilægning af større motor? {{forumTopicSubject}}
Er der nogle af jer der kender til hvor man kan læse lidt om regler, og afgift vedr. skift af motor.
Leger lidt med tanken om en 1.8 t AGU i min golf, men vil gerne vide lidt mere det.
mvh VD
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 6 Emner: 217 Svar: 1.359
Men reglen siger at du må øge din motor volume med 20%
Fx. har du en 1.0, må du gerne smide en 1.2 i den. osv...
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 2.525
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
Alt hvad der skiftes vedrørende ombygningen skal selvfølgelig skrives i bilens papire.
Men inden du bytter motor, så spørg hos vw og i en synshal.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Hvis du skifter undervogn og bremser med over så udløser det ny afgift på bilen.
Hvis du skifter fra 1.8 20v 125hk motoren til 1,8 Turbo 150hk motoren så skal du ikke betale ny afgift hvis kun flytter motoren.
jun 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 115
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
1.8 til 1.8T udløser ikke afgift, da der ikke EFTERmonteres turbo.
dec 2006
Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 5.867
Motorskift til turbomotor, er ikke det samme som eftermonteret trykladning. Her er det lovligt hvis turbomotoren ikke har mere end 20% flere HK
Eftermontering af trykladning er kun hvis du monterer turbo eller kompressor på den motor der sidder i bilen.
jun 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 115
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jun 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 115
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
2. Detailforskrifterne har ikke noget med SKAT at gøre
jun 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 115
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Under alle omstændigheder kan det omgås via typegodkendelsen, da bilen jo er godkendt med motoren i forvejen. Derfor bliver der heller ingen problemer for så vidt angår forurening og lignende.
Det udløser under ingen omstændigheder afgift, da den jo holder sig under 20 % og i øvrigt ikke skifter identitet, hvis man nøjes med at skifte motoren og ikke andet (fx undervogn og bremser).
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
er der overhovedet forskel på en golf4 gti turbo / golf 4 20v ? bremser og undervogn er det ikke ens ?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det kan muligvis også gælde GTI-ekstraudstyr. Der er jo ikke nogen helt klar linje for, hvor meget af udstyr og "hardware", man må flytte med over.
Men mange har lavet tricket med ombygning til 1.8T. Det kan sagtens lade sig gøre - og der skal ikke betales afgift.
jun 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 115
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jun 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 115
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.817
ikke i følge Skat.
Eftermontering er KUN hvis du smider turbo på en ikke turbo motor. FSTYR siger det samme, ring eller mail til dem.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det er det som sagt ikke, nej. Som sagt er jeg klar over, at det for nogle kan virke forvirrende, at det forholder sig sådan - men sådan er det altså bare...
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 47
regler vedr. ilægning af større motor?