{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.560 visninger | Oprettet:

Import fra sverige - afgift?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har kigget på en Dodge Tradesman fra 1977 i Sverige. Den er ret billig, men det kommer jo selvfølgelig an på, hvor meget afgifter løber op i. Er der nogen, der har en svag ide om, hvad den vil koste at hente til Danmark?

Den står til salg for 12.200kr, så hvis der beregnes noget afgift ud fra det, så kan det jo ikk blive til meget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import fra sverige - afgift??
  • #1   24. jun 2011 www.skat.dk

• #3   24. jun 2011 www.skat.dk hjælper ingenting. De har nogle regnmaskiner, men man kan ikk indtaste årstal, og så er det jo ligesom lidt hen i hampen, er det ikk?

Jeg fandt dette på en hjemmeside:
    "Brugsværdien" for veterankøretøjer, d.v.s. køretøjer der er mere end 35 år gamle, er standardmæssigt sat til 40 % af nyprisen (uden dansk registreringsafgift) ud fra en tanke om, at disse køretøjer kun anvendes 40 % set i forhold til almindelige moderne køretøjer.

Selve afgiften beregnes med 105 % af de første 6.700 kr. og 180 % af resten.

EKS.: Køretøjets nypris var 30.000 kr. Brugsværdien er 40 % af 30.000 kr = 12.000 kr.
    105 % af 6.700 kr = 7.035 kr. Brugsværdien på 12.000 kr.- 6.700 kr. = 5.300 kr.
    180 % af 5.300 kr.= 9.540 kr.
    Samlet afgift= 16.575 kr.

Det vil sige, at selvom den er veteran, så kan jeg ende med at skulle betale mere for afgift end for selve bilen??

På SKAT kan jeg finde satser på biler, som er mellem 1 og 6 år gamle. En bil der er 34 år gammel koster vel ikk det samme som en der er 6 år gammel, vel? Det lyder lidt vildt i mine øre. Min veteranmotorcykel kostede 140kr at indregistrere, så kan en bil da ikk løbe op i 20.000. Der burde da ikk være den store forskel :o(

• #4   24. jun 2011 ps, der er ingen tilsvarende biler til salg herhjemme. Der er en fra '88 til salg for 45.000. Det er den eneste, jeg har kunne finde...

• #5   25. jun 2011 Er der ingen, der har en ide om sådan en afgift?

• #6   25. jun 2011 næ jeg kan heller ik finde ud af det.jeg vil også hente en dodge van derovre.har også kigget på noget til en 10000-15000 kr.men vil også kun gi max 10000-15000 i afgift.

• #7   26. jun 2011 Du kan downloade og udfylde en blanket på skat.dk og sende ind, så får du en forhåndsvurdering som du kan gå rimelig godt ud fra.

De har jo ændre reglerne så afgiften er den samme uanset om du køber verden flotteste eller det største vrag af samme mærke da stand og udstyr ikke længere tæller i bedømmelsen. Så det kan faktisk bedste betale sig at finde en der er superfin.

• #8   26. jun 2011 Jeg fandt nogle ny-priser på Dodge fra 1970'erne. Fandt ikk lige min bil, men tog så den højeste pris på 4000 dollar for en Dodge. Kursen dengang var 563. Og bruger man så skats's regnemaskine registreringsafgift, så ender den på omkring 15000, hvis handelsprisen i dag er på ca 17000. Synes stadig det lyder alt for højt i mine øre. Det mest latterlige ved deres lille regnemaskine er, at sætter jeg nyprisen til 30000, så falder afgiften. Det giver jo ingen mening, at en bil bliver billigere i afgift, jo dyrere den var som ny... :0/

• #9   26. jun 2011 Ja Lars det er lidt træls med skattefar.... Og det bliver ikke bedre af at de lige har rytte hele ders side ang afgifter. For et halvt år siden kunne du køre til toldsyn og så gå op til skat og få vuderet bilen og betale med det samme, men nu kan der gå op til 3 mdr før du få at vide hvad afgiften er... har lige været det hele igennem med min r34. Den blev vuderet til 62000 kr i jan i år men pr 1/5 steg den til omkring 90000 kr bare fordi de skal have flere penge i kassen. og du kan ikke regne med ders skema der inden på ders side. men held og lykke med det

• #10   26. jun 2011 Aaah, det er jo fucked. De skal sgu ikk løbe om hjørner med os. Jeg synes, det er svineri, at de malker almindelige folk, der bidrager med lidt kulør til dansk bilkultur på den måde. Bare fordi der er lavvande i kassen smiley

Min MC fra '63 kostede 3 gange så meget som den her bil, og så kostede den kun 140,- i afgift. Og det var vist bare et gebyr for at sætte et stempel et eller andet sted. Mener hun regnede ud at afgiften blev negativ, men da sådan noget jo ikk kan lade sig gøre, kom der et gebyr på. Så egentlig røvrendte hun mig alligevel, selvom jeg slap med 140,- i afgift.

• #11   26. jun 2011 Glemte forresten lige at sige, at der skal hvide plader på, så det ændrer jo nok noget...

• #12   27. jun 2011 Ved faktisk ikke om det ændrer noget ang hvid og gulplader..... men kan fortælle lidt mere sener i dag da jeg skal op til told og skat for at få en lille snak med dem.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #13   27. jun 2011 Det ændrer en HEL del at gå fra gule til vide plader.
    Jeg har for 1½ måned siden være vidne til afgiftsbetaling af en HUMVEE fra '87 og prisen for hvide plader var 5 gange så høj som på gule plader.

Behøver jeg at fortælle at der nøjedes med at blive til gule plader? smiley

• #14   27. jun 2011 Ja det kan jeg sku godt forstå det blev Holgato.... smiley kunne være jeg skulle sem om skybassen kan komme på gulplader...he he

Kommentér på:
Import fra sverige - afgift??

Annonce