{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Bilhandel på afdrag. {{forumTopicSubject}}

Hej hej.

Jeg vil hører hvordan jeg skal forholde mig i denne dumme situation.

Jeg har den 16-05-2011 solgt en bil til en bekendt.

Vi har alt på skift angående afdragsordning og en FDM Slutseddel.

Afdragsordningen lyder på 1000kr i måneden.

Ved første afdrag hører vi intet fra ham før en uge efter den første i måneden.

Vi havde en lang diskution om hvordan og hvorledes vi skulle gøre. han mente jeg ikke havde min ret til at hente bilen igen, da den jo stod i hans navn(Det burde da ikke have noget og sige fra min side.)
Men vi løser det så ved at jeg tager en knallert for 2000kr og laver derefter aftalen om til at han ved denne første skal aflevere 2000kr og næste måned 900kr. og derefter skyldte han ikke mere på bilen.

Nu ringer han så og siger at han ikke vil have bilen alligevel og at jeg kan få bilen hvis jeg betaler han 3100kr.
Det er hvad de har betalt til syn+omreg. og en generator og de 2000kr for knallerten ? ..

Hvordan skal jeg forholde mig til dette ?

Jeg mener jo ikke jeg skal give ham noget tilbage og at jeg har min ret til at hente bilen igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilhandel på afdrag.
  • #1   1. jul 2011 stik ham knallerten og hent din bil...

• #2   1. jul 2011 Knallerten er solgt da dette var aftalen med ham

• #3   1. jul 2011 - Name ist verboten -
    hvorfor er jeg det ?

• #4   1. jul 2011 så stik ham det du fik for knallerten og tag din bil igen

• #5   1. jul 2011 Det skal siges at da vi har været flinke ved ham .. er pga. det er min dames bror.

• #6   1. jul 2011 Tror ikke jeg ville gøre meget mere når det ikke drejer sig om flere penge end det er tilfældet her.

Men en meget dum måde og handle bil på imellem private.

• #7   1. jul 2011 nylander N
    det var osse det jeg tilbød ham.. men han vil ikke af med bilen før jeg osse betaler ham den generator han har købt og syn+omreg omkostninger.. altså 3100kr.

• #8   1. jul 2011 Carsten P

Jamen vi smider en masse penge ud til ham og får ikke det aftalte ?

Hvorfor dum når det er min dames bror ?

han har jo pludselig indset han ikke har råd til den alligevel ?

• #9   1. jul 2011 og vi får da heller ikke biler igen ?

• #10   1. jul 2011 jamen så er det jo op til ham hvor stor en røv han vil være over for din dame og dig... men da det ikke er flere penge det drejer sig om så er den sgu svær....

• #11   1. jul 2011 bilen står mig i 6300kr. og han har kun betalt mig 2000kr (altså knallerten)

• #12   1. jul 2011 Det er selvføligelig korrekt at det ikke er mange penge.. men stadigvæk er det penge som vi har "lånt" til ham ?

• #13   1. jul 2011 jeg ville forlange at få de penge.. og tro mig han var kommet til at betale...

• #14   1. jul 2011 Han har hvertfald ikke krav på noget som helst vedrørende udgifter på bilen. Men hvordan du lige skal løse det uden det giver problemer er nok op til dig selv.
    Derfor handler man aldrig med familie/venner pga det kan ødelægge jeres forhold.

• #16   1. jul 2011 Ja det er jo osse det jeg helst vil... og jeg har læst lidt forskellige §´er og efter det jeg har kunne se har jeg min ret til at hente bilen uden nogen former for omkostninger for mig... jeg kan hante den kvit og frit ? (§28 §29 §32 §34 §36)

• #17   1. jul 2011 Sren H
    jeg prøvede selv at stoppe det, men overgav mig til sidst og lade hende bestemme... og længere er den ikke... hun kan ikke gøre for at hun ville hjælpe ham..

• #18   1. jul 2011 de beløb er da så latterlig lille at jeg ville tørre røv i dem, .. og så vil jeg trykke min bekendte nogen på kassen så han kan fatte det.. og få ham til at betale for det hele.. og tage bilen igen....

• #19   1. jul 2011 B4NDIT
    landet ligger jo svært da det er min dames bror... ville du personligt begynde og yde vold på et fam. medlem ?

Ved det er små penge for nogle, men ikke alle ?

• #20   1. jul 2011 Ville også skide på, om det så var mit største idol, eller søsterens mand.

Man betaler bare det man skylder. Det er <b> eneste</b> måde, man får det ud af verden. Andet, vil bare skabe splid og had. Penge mellem venner og familie, duer bare ikke.

• #21   1. jul 2011 ja... det havede jeg 110% hvis de havede snydt mig eller forsøgt på det.. man må statuere et eksempel, det er jo mangel på respekt og du har forsøgt at hjælpe tegningen... og så pisser han godt og grundigt op af dig, der er grænser for hva man skal finde sig i..

• #22   1. jul 2011 Enig. Og han beskytter sig nok lidt bag det faktum, at du jo er i familie med ham, og at du da ikke kunne finde på at gøre ham noget, Det er svineri. For du er taberen i sidste ende.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #23   1. jul 2011 Du har ingen ret til at hente bilen. Hvis du har lavet en slutseddel og solgt bilen til ham kan du ikke bare hente den. Det er tyveri.

Men er han så dum som han lyder så lad være med at gøre mere ved det. 4000 kr har du mistet men samtidigt slipper du for at tale mere med ham. Det er da billigt.

• #24   1. jul 2011 Korrekt.. men jeg søger bare en ordentlig måde og gøre dette på ... derfor jeg skriver under dette forum ? Jura og lovgivning ?

Håbede nogle som har lidt forstand inden for dette ville skriv en evt. løsning ?

Og om jeg har ret til at hante den igen uden videre omkostninger ?

• #25   1. jul 2011 Casper K
    Men misveligeholder man en handel kan den da trækkes tilbage ? efter købeloven ?

• #26   1. jul 2011 * Yes Im Arrogant *

Jeg har det sådan lige nu at jeg kunne vride ham som en cola dåse... men det nytter jo egentligt bar intet ?

• #27   1. jul 2011 Synts du skal klare den med din dame,, hvis hun hr blandet sig i det som du skriver og har ladet hende beatemme...

Du kommer sgu ikke langt i dit forhold til damen eller familien hvis du disker op med §ér og heller ikke at hente bilen uden at betale ham en krone...

Hvis du henter bilen, lyder det jo til at den har fordoblet sin værdi når han har synet den, (altså som jeg forstod på dine indlæg) og når i ikke har noget ud over en slutseddel at forholde jer til, så må du jo snakke med din dame om det og i finder en løsning i begge kan leve med ( dig og din dame ) og ikke tænke så meget på fjolset...
    Men du har taget en knallert som betaling og indgået en anden aftale med ham,,, du skulle bare have krævet knallerten tilbage i første omgang...

Så går de ting op med dig selv, og find en løsning.....

• #28   2. jul 2011
    Dan .
    tror du har læst det hele på hovedet.. smiley

Min dame er selv skide sur og det er faktisk hende der har fundet §´erne frem .. smiley Hun er selvfølgelig utrolig skuffet over ham... og det skal lige siges jeg har synet bilen lige inden salget og givet den en grundig omgang undervognbeskyttelse lavet rust og KOMPLET nye bremser og alt..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#29   2. jul 2011 Michael så skal du have skrevet en meget udspeciferet kontrakt for det.

• #30   2. jul 2011 Vi har både lavet en FDM slutseddel og en kontrakt på afdrag ?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#31   2. jul 2011 Er der skrevet ordret i kontrakten at hvis han misvedligeholder afdragene så kan du kræve bilen tilbage.

Mener bare ikke man normalt kan det men derimod kun kan gå efter pengene. Da bilen jo egentlig er hans nu. At han så skylder dig penge er jo så dem du må gå efter nu.

• #32   2. jul 2011 nej ikke ordret..

Men jeg er jo egentlig osse bare mest interesseret i de penge... ved det er små penge... men ret er ret.. og han skal ikke bare have lov og stikke af så nemt..

• #33   2. jul 2011 jeg har da osse en PC stående af hans som jeg indtilvidere ikke udlevere endnu..

• #34   2. jul 2011 Tror ikke jeg har læst noget på hovedet...

Men fandme en underlig familie eller hvad...

Hvis han ikke overholder afdragene, så må du jo prøve fogedretten....

• #35   2. jul 2011 Hej Michael. Havde selv et lignende problem for 1 år siden, og der viste det sig at en som jeg handlede med, var jurist og kunne hjælpe mig med et link til en rykker-skrivelse. Den sendte jeg, og få dage efter havde jeg mine penge. Sværere er det ikke - husk at skriv at du har modtaget knallert til værdi af 2000 kroner, så det bliver trukket fra det skyldige beløb - og du har ret til at sætte renter på, 100 kroner pr. rykker, max 3 rykkere med 10 dages mellemrum. I rente, skrev jeg selv 0 kroner, for at være flink, men jeg skrev rykkergebyr på 100 kr på, og dem fik jeg også.

Hvis du vil vide mere, så skriv i PB smiley

Her er et link til den blanket, du skal udfylde:

http://www.domstol.dk/selvbetjening/blanketter/inkasso/Pages/default.aspx

Du skal være opmærksom på, at du - inden du indleverer blanketten til retten -
    skal have afsendt en inkassoskrivelse, jf. inkassolovens § 10. Det betyder, at
    du skal skrive til din dames bror, at hvis han ikke betaler inden 10 dage, vil du sende
    sagen til retslig inkasso (eller sagsøge ham, eller fortsætte sagen i retssystemet
    eller hvordan du vil formulere det).

Du kan evt. ligefrem sende en kopi af betalingspåkravet med til ham, så han kan
    se, at det ikke bare er bluf.

Vedrørende rentepåstanden skal du bare - ville jeg anbefale - krydse af i feltet
    procesrente fra indlevering.

Beskrivelsen skal bare være ultra kort (eks.: Skyld efter leje af bil i henhold
    til aftale af den x/x/xxxx)

Det koster for øvrigt 700 kr . at indlevere et betalingspåkrav. I sidste ende er
    det din dames bror, der skal betale de 700 - med mindre han stritter imod og du ikke
    kan bevise, at han skylder dig pengene (og at du dermed taber sagen).

Kommentér på:
Bilhandel på afdrag.

Annonce