{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

køre til tyskland med manglede nr plade {{forumTopicSubject}}

Hey bg

Jeg har her i ugen faet stjålet en nrplade foran, det er meldt til politiet. Jeg har i dag været inde og bestille en ny, og der har jeg fået en kvittering som skal ligge i forruden, hvor der står at jeg har midlertidig tilladelse til at køre uden nr plade foran, i tilfælde af politiet stopper os.

Problemet er nu at vi skal på ferie i tyskland om 2 uger, og der kan vi ikke nå at få den nye plade til. Er der nogen der ved hvad det tyske politi siger til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køre til tyskland med manglede nr plade
  • #1   11. jul 2011 Dette er ikke lovligt, der skal være 2 nr pl. på i udlandet

  • #2   11. jul 2011 fuck hvor surt! jeg fik også min plade stjålet for en måneds tid siden, fuck hvor blir man gal! kan kun forestille mig hvor nedern det må være når det ud over de 600 kr også går ud over ferien! nu er mine til gengæld de svejst fast i stedet!
    Det ser ud til i må finde en anden bil at køre i...


  • #3   11. jul 2011 Jeg ville være fuldstændig ligeglad og køre på ferie alligevel, du kan jo have tabt den på vejen ..

    Tror godt du kan forklare dig ud af det, hvis du øver dig på din undskyld, på samtlige sprog ned igennem europa smiley


  • #4   11. jul 2011 jamen er det værd at ta chancen? hvis de kigger sagen lidt efter finder de jo ud af at der allerede er bestilt ny nummerplade 2 uger inden ferien, så er det jo lidt svært at forklare at man lige akkurat har tabt den... og når først de finder ud af man lyver får man ik lov at køre videre...

  • #5   11. jul 2011 De kan ikke finde ud af at der er bestilt en ny nr-plade .. Bare undlad at vise dem sedlen fra det danske politi smiley


  • #6   11. jul 2011 Uanset hvad er det noget rigtig pis... jeg må lige se hvad jeg gør ved det. Overvejer stærkt at køre alligevel

  • #7   11. jul 2011 Jeg havde kørt alligevel .. Ellers ring til motorkontoret og spørg hvad man gør i sådan en situation.. Jeg er sikker på at de har beskæftiget sig med ligende situationer før ..

  • #8   11. jul 2011 Problemet et jo samtidig at jeg knap nok kan nå og bestille et nyt miljømærkat til at sætte i forruden, for at køre i byerne

  • #9   11. jul 2011 så hvis politiet ringer til DK og spørger om pladerne er stjålet(den mest sandsynlige grund til at kun at køre med 1 plade), så får de ik at vide at de er stjålet? selfølgelig får de at vide at pladerne er meldt stjålet... derefter tjekker de om køretøjet også er stjålet, og om pladen passer til det køretøj den sidder på... Og derefter spørger de om hvorfor de kun har 1 plade siddende, hvis den anden er stjålet for flere uger siden....

  • #10   11. jul 2011 Jamen hvis de får at vide af det danske politi at pladerne er meldt stjålet, så tror jeg ikke problemet er større end at de kan køre videre..

    Selvfølgelig efter at have fundet ud af at nr-plade og stelnummer stemmer overens.

    Tror ikke problemet det så stort igen.

    - Jeg havde bare kørt og så taget den på vejen .. Ingen nr-plade tyr skulle ødelægge min ferie !

    Desuden blev jeg engang taget i grænsekontrollen på vej til tyskland. På det tidspunkt havde jeg et reservehjul monteret, det var de altså ikke begejstret for, men fik da lov til at køre videre..


  • #11   11. jul 2011 nej, jeg tror os de får lov at køre videre før eller siden... Men hvis man starter med at stikke dem en løgn omkring at pladen lige må være faldet af, og man ik har set det, og de så bagefter finder ud af at pladerne er meldt stjålet af én selv, så vækker man måske unødig mistanke, og hvis det så oven i købet er en rigtig sur tysker, kan han jo godt blive fristet til at følge reglerne til punkt og prikke hvis man skal stå og lyve for dem... Ligesom de danske betjente tit er lettere at have med at gøre hvis man bare siger sandheden fra starten af...

    Hvis det var mig var jeg nok kørt afsted, men hvis jeg blev stoppet havde jeg fortalt historien som den er, det er noget sjusk at begynde at lyve overfor politiet over så små ting.... Det er jo ikke Jørgensen som har gjort noget galt her....


  • #12   11. jul 2011 milijømærke
    http://netbutik.fdm.dk/miljomaerkater.html

    http://www.umwelt-plakette.de/int_daenemark.php
    Hvor lang tid behøver Climate Company til at levere det af mig bestilte mærke?
    Det afhænger meget af postens leveringstid fra Tyskland til leveringsstedet, og den har vi desværre ingen indflydelse på. Efter modtagelse af ordre, kopi af bilens papirer og din betaling har vi brug for tre til fire dage til kontrol, fremstilling og forsendelse af din miljømærket. I tilfælde af, at vi ikke har modtaget dit køretøjs papirer pr. E-mail, men pr. Fax eller post, varer det yderligere to til tre dage. Forudsætning er altid, at bilens papirer er læselige og indeholder alle nødvendige detaljer.



  • #13   11. jul 2011 Kim : sidst gik der 2 uger

  • #14   11. jul 2011 Kør alligevel, hvis du bliver stoppet og vis dem sedlen fra det danske politi og vær ærlig... Værre er det jo ikke, så slemme er de heller ikke dernede...
    Det skal da ikke ødelægge din ferie i hvert fald...


  • #15   11. jul 2011 Miljømærke kan du købe hos applus og fdm, blandt andre. Det kan du få med det samme, så det er ikke noget problem.

    Mht. nummerpladen, ville jeg personligt køre afsted, og have den seddel med, og vise den hvis jeg blev stoppet. Det burde være noget man kunne tale sig ud af, hvis man ikke kører fuldstændig vanvittigt


  • #16   11. jul 2011 Okay, i skal hvertfald have tak for svarene

Kommentér på:
køre til tyskland med manglede nr plade

Annonce