{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.911 visninger | Oprettet:

Reflekser bagpå {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Min bil er lige blevet betinget godkendt pga manglende reflekser bagpå.
Jeg har set disse hella reflekser. Der står de er røde men de er sorte på billedet. Findes der virkelig reflekser som er sorte at se på, men som bliver røde når der lyses på dem?

På forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reflekser bagpå
  • #1   22. sep 2011 Ligesom der finders blå pære der lys gult smiley

• #2   22. sep 2011 Hvad med bare at sætte et par almindelige reflekser på? Du fik vel nogen med til dine lygter?

Jeg klistrede bare mine på med dobbeltklæbende tape, de faldt ikke af mens jeg havde bilen, og der var ingen brok, hverken til syn, eller hos ordensmagten.

http://www.bilgalleri.dk/uploads_xl_wm/829868.jpg

• #3   22. sep 2011 http://www.hella.dk/katalog/Default.asp?Menu=34&vare=1205&varenr=8RA%20004%20412-021#TOP <-- det er sikkert denne du mener, men den tror jeg helt sikkert der er rød i virkeligheden...
    Se de andre farver de også skriver, billedet er sikkert bare for at vise formen.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #4   22. sep 2011 Præcis som Brian skriver, så skal du nok ikke læne dig op af andet i det billede end formen smiley
    Den er reelt rød og at de så vælger at bruge den der som billede er jo helt hen i vejret!

Så burde de enden lade være og bare skrive målene på refleksen, eller gøre det klart i annoncen at det pågældende billede KUN er en illustration af formen smiley

Men Nu er det desværre sådan at det hører sjældenhederne til at man får reflekser med når man køber stylingslygter Brian så tror faktisk ikke engang han har haft mulighed for det smiley

Det er egentlig noget plat noget... Lygten er E-godkendt... FORUDSAT at du SELV sørger for refleksen smiley
    faaaantastisk!

• #5   22. sep 2011 - Holgato - (Munkelammer) >> De følger nu med til ALLE lygtesæt fra Hella... Jeg har endnu ikke set et sæt uden.

• #6   22. sep 2011 Men som man kan se, så koster de heller ikke mere end 10-20 kr/stk, så det er bare ned og hente nogen, som så bare ikke skal være for store. Bare de er der, så burde det være nok. Mine generede mig bestemt ikke.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #7   22. sep 2011 Arh ja okay det skal jeg ikke kunne sige og ved nærmere kig på hans bil, kan jeg se at han har netop baglygter fra Hella så godt ord igen smiley
    Jeg har i det hele taget aldrig set hvad et Hella lygtesæt indeholder så skal da slet heller ikke gøre mig klog derpå smiley

• #8   22. sep 2011 Hulgato: ja det er egentlig noget pis at de ikke bare er indbygget i lygten som originale golf 4 lygter har. Meget smartere end at skulle klistre/skrue noget på.

Er der Nogen der kender målene på de reflekser som følger med originalt til hella lygter. Jeg fik også reflekser med men jeg smed dem ud og var til syn efterfølgene uden problemer men så her 2 år senere gik den ikke til syn

• #9   22. sep 2011 De behøver ikke have de præcis samme mål... bare find nogen du kan leve med at have på...

• #10   22. sep 2011 Ok tak smiley

• #11   17. jun 2014 Jeg har lyst til bare at klistre et par af børnenes spøgelsesformede reflekser bag på min bil...haha...må jeg det? smiley

• #12   17. jun 2014 Hehe nej tak :D. Har også en bil nu. Indlægget er jo 3 år gammelt

• #13   17. jun 2014 noooo....på min egen...:-D....

gad ikke oprette et nyt emne...spørgsmålet var mere om det var lovligt...:-D...alternativt, at klistre bagklappen helt ind i refleks-tape...

• #14   17. jun 2014 Nej, det er ikke lovligt. Der er jo selvfølgelig også lavet regler for det. smiley

6.05.001 Generelle bestemmelser
    (1)Fremadvendende refleksanordning skal være hvid, bagudvendende refleksanordning skal være rød, og refleksanordning, der vender til siden, gul. Er den bageste siderefleksanordning sammenbygget med bagudvendende lygte eller refleksanordning, kan den dog være rød.
    (2)Trekantet refleksanordning må alene anbringes bag på påhængskøretøj.
    (3)Påbudt refleksanordning skal være
    a) godkendt og mærket i klasse I (ikke-trekantet) eller III (trekantet) i henhold til ECE-regulativ 3,
    b) godkendt og mærket i henhold til direktiv 76/757/EØF eller
    »e«-godkendt refleksanordning er mærket svarende til »E«-godkendt.

Og lige et svar til -Holgato-'s påstand. det er ikke et krav til en lygte at der skal være en refleks indbygget. Det er et krav til bilen at der skal være refleks bagpå!

• #15   17. jun 2014 æv...kunne ellers have været sjovt....nå...jeg må have noget bag på...:-)

panserne stoppede mig nemlig i dag, og orienterede mig om at der ikke er refleks i mine treser-baglygter...æv....

Kommentér på:
Reflekser bagpå

Annonce