{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.671 visninger | Oprettet:

rust på min nye brugte bil?? {{forumTopicSubject}}

hey bg

har et lille spørgsmål her, har købt en honda fr-v hos poul munk i silkeborg.
da jeg ringer på bilen bilen fortæller indehaveren af bixen at det er en af de fineste biler han har stående og at den er helt i orden og at det kun er de biler der er helt flotte og i orden han kærer ind i butikken til udstilling som han havde gjort med denne.

forelsker mig i denne honda og nogen uger efter køber jeg den, syntes jeg har været grundig og tjekket at alt virker, der er bare en ting jeg ikke har tjekket efter og det er rust.
grunden til jeg ikke tjekker er pga. at bilen kun er 3 år og 5 mdr gammel er så pæn som den er og holder inde i butikken.

nu har jeg opdaget at der er rust på begge bagskærm kanter og i svejsninger indevendigt i døren og på dørsiden indvendigt, der er ingen risser i lakken eller stenslag men alligevel kommer der bobler i lakken...

handa silkeborg siger bilen er købt som beset og at jeg bare kunne have kikket ordenligt efter hvilket jeg syntes er helt ude at skide at lukke ud.

honda danmark siger at bilen er over 3 år gammel så karrossionsgarantien dækker ikke mere, bilen har fået lavet alle eftersyn også i henhold til karrosseri eftersyn (sidst i april 2011).. jeg tror os dette rust har været der på dette tidspunkt for tror ikke bare det kan komme på 6 mdr og slet ikke ind over sommeren...

hvordan ville i forholde jer i en sådan situation ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rust på min nye brugte bil??
  • #1   26. sep 2011 Jeg ville banke forhandleren oveni hovedet med købeloven, for den gælder i dette tilfælde.

Der er ikke noget der hedder "købt som beset" når du handler hos en forhandler.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #2   26. sep 2011 Jeg tror ikke du kan gøre noget når det er rust.

• #3   26. sep 2011 Nej bare op og klag. Sæt dig ind i tingene inden du gør det..

• #4   26. sep 2011 Tjo, der skulle være en ok chance for, at du vil kunne vinde en sag. Men det er hårdt og opslidende - og vil koste dig en del penge. Det vil være langt lettere (og måske også billigere) for dig bare at få lavet det rust, der måtte være.

• #5   26. sep 2011 Der er ikke noget der hedder købt som beset nej, men der er heller ikke noget der hedder krav på garanti!
    Sålænge rusten kun er kosmetisk kommer du desværre nok ikke langt med den sag.
    At det så er UTROLIG dårlig stil af Honda at afvise dig uden et kulance tilbud er en anden sag!

• #6   26. sep 2011 Man skal huske at tage højde for købers forventninger i forbindelse med handlen. Jeg vil mene, at man som køber med rimelighed kan forvente, at en 3 år gammel bil er rustfri og dermed få medhold i sagen.

Købers forventninger kommer især i spil i sager omkring køb af nyere biler.

• #7   26. sep 2011 Bay
    Jeg er helt enig, men for at køre sådan en sag er man næsten nød til at gå gennem FDM.

• #8   26. sep 2011 Narh, man skal bare gå til en advokat, som har erfaring med lignende sager. Det behøver ikke nødvendigvis at være FDM. Det er jo ikke alle, der er medlem smiley

• #9   26. sep 2011 Rasmus P Det var dog den dummeste kommentar jeg har hørt idag. Det får man da absolut ik noget ud af.

Håber din bil står på værksted den aften og han napper din med os !

• #10   26. sep 2011 Jeg vil her mene at forhandleren har handlet i ond tro. Han har helt sikkert der rust her været der, og da det ikke er forventeligt på sådan en ny bil så har han handlet forkert.

Men som de andre siger så kan sådan en sad godt tage lang tid og koste en del penge for processen. Men jeg er ret sikker på at du vil vinde i sidste ende.

Men næste step er vel at snakke med dem igen og forklare dem der ikke er noget der hedder købt som beset når det er ved en forhandler med kvitering. Så sig du overvejer retsag... Så kan det være de kommer til fornuft og yder den service man burde kunne forvente!

• #11   26. sep 2011 er bare rigtig irreteret over dette og syntes det er skide avligt på sådan en ny bil. er enlig os skuffet over hondas syn på sagen både rent kvalitet mæssigt men bestemt også rent service messigt.

er ikke mdlem af fdm. tror i det ville betale sig at gå til en advokat ??
    er glad for bilen og dens kører egenskaber men er ikke så glad for den hurtige rust der er kommet ??

• #12   26. sep 2011 Du må prøve at tage en snak med en advokat til at starte med for at høre, om vedkommende tror, der er noget at komme efter.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #13   26. sep 2011 Hvis Honda ikke yder rustgaranti mere end 3 år, så er det vel ikke unaturligt, at det også findes på bilen? Eftersom det er køber der skal bevise at sælger har handlet i ond tro, tror jeg det bliver svært. Men det er da bare at klø på..

• #14   26. sep 2011 noget andet er at den teknisk ansvarlige chef for honda har fucket sine aftaler op med mig 3 gange i træk hvor han har lovet at ringe tilbage med svar til mig hvor jeg selv har måtte ringe og rykke for at svar. syntes ærlig talt det virker ret polsk det hele,,,

den seneste opdate i dette er at jeg idag har talt med ham hvor jeg selv ringede til ham fordi han igen ikke havde ringet som aftalt. han beklagede med at han havde haft meget travlt.
    men jeg har idag faxet karrosionsgaranti bladet så han kan se alle de eftersyn der er forretaget på mit karroseri så senest som i april.

han siger at rent principelt yder de ikke garanti på en bil der er over 3 år gammel

jeg svarede igen med at rusten har været der inde for de 3 år og at jeg overhoved ikke var tilfreds med denne service og kvalitet og at han måtte finne en mere "uprincepel" måde at hjælpe mig på så da han nu er chef inde for denne afdeligt og dette område. han lyder ærlig talt ret vattet og svag at tale med syntes jeg

• #15   26. sep 2011 Clegg !
    Køber skal ikke bevise, at der er handlet i ond tro. I denne sag vil det formentligt alene kunne afgøres ud fra det faktum, at man som køber kan forvente af en 3 år gammel bil, at der ikke er rust på den.

• #16   26. sep 2011 Hans H -> At du er sikker på, at de lakboblerne har været der inden for garantiperioden kan du ikke bruge til en døjt, for du kan ikke dokumentere det. Og kan du ikke dokumentere det, har du ingen sag. En importør har nogle retningslinier som gælder for alle, derefter plejer det at være kulancemuligheder. Indstil dig på, at du kommer til at betale en andel af udgiften, hvis ikke det hele.

En helt anden sag, er forhandlerens forpligtelser. Kosmetiske "skader" er ikke omfattet købeloven (hvilket dette er, i kraft af der ingen gennemtæringer er at finde). Uanset hvad, kan det altid diskuteres om forventningerne har været for høje fra købers side. Det er en kompleks sag, og det er langt fra sikkert du trækker det længste strå i tilfælde af en retssag.

• #17   26. sep 2011 Aller først øv.
    Der er kommet nogen gode svar herinde men også en masse åndsvage og direkte usande.
    Da dit rust er kosmetisk er der ikke noget at komme efter under garantien.
    Men når rust/lak bogen er udfyldt af Honda er der noget der stinker i sagen. Rusten er jo ikke kommet over natten - og skal du opretholde rust garantien skal du have det udbedret.
    Som jeg ser det er der flere muligheder, ingen af dem er pisse gode.
    1) få udbedret lak skaderne ved forhandleren og betal regningen under protest.

2) meddel Poul Munk at så fremt han ikke godtgør din regning så agter du gå til ekstrabladet.

Eller ...

3) FDM er ikke til hjælp når du ikke allerede er medlem, så egen advokat?? Den slags vil tage år og dag - og da din rust er kosmetisk kommer du ikke ud af stedet.
    Den slags kan tage måske 2 år og i mellemtiden får du ikke opretholdt rustbogen og du er stavnsbundet med bilen.

Eller som nummer 1 og glæd dig over din velkørende bil.

Når alting er sagt syntes jeg det er lidt en Sviner Poul Munk her laver ! Øv

• #18   26. sep 2011 tror i da ekstrabladet gider skrive om sådan en sag ?

• #19   26. sep 2011 hvor lang tid siden er det du købte den ???

• #20   26. sep 2011 EkstraBladet skriver om alt. Både sandt og usandt, og den er altid til forbrugeres favør, uberettiget eller ej. Det vil være super dårlig stil at gå til EkstraBladet, for forhandleren har loven på sin side. Dem er vælger at gå til EkstraBladet, er dem som barn hylede, skreg og teede sig åndssvagt, indtil de fik sin vilje.

• #21   26. sep 2011 Hans, ja de tager nærmest alt. Kig efter vagthundene, adressen er her http://ekstrabladet.dk/kup/vagthundene/article1570415.ece

Men det er skam ikke sikkert at du får noget ud af det, deres jurist svarer på dine juridiske rettigheder - men det er ikke sjovt for en forhandler at få sit navn på tryk i en sag som denne. Uanset om du har juridisk ret eller ej er det jo ikke en god historie om Honda's service eller mangel på samme.

Men hold nu den sobre tone både her samt overfor forhandleren man kommer længst ved tale ordentligt.

• #22   26. sep 2011 købte bilen for 14 dage siden....

rene det kan jo diskuteres. selvfølgelig vil jeg have ret når jeg har købt en bil til et stort beløb forventer jeg os tingene er i orden. så vil bruge alle midler jeg kan komme til

• #23   26. sep 2011 Hans, selvfølgelig har man store forventninger når man køber ny. Desværre har mange også for høje forventninger. Du har købt en 3 år gammel brugt bil (Ikke en ny), hvorpå der må kunne forventes visse kosmetiske fejl. Det er bestemt ikke unormalt, at nogle brugte biler sælges med kosmetiske fejl - Hvis ikke man kan tolerere kosmetiske fejl, skal man købe fabriksnye biler.

Jeg har ikke set din bil, og vil heller ikke vurdere hvorvidt det er "forventeligt" på din bil, men generelt set forventer danske forbrugere alt for meget af de brugte biler de køber.

• #24   26. sep 2011 Enig med Rene om det er dårlig stil ! Men når det er sagt ja så kan det være ens eneste mulige talerør uden opstart af advokat, forbruger råd osv.
    Det lyder som om trådstarter har forsøgt med dialog og sund fornuft.

Uanset om forhandleren har juridisk ret er det fandme dårlig stil når nu lakbogen og eftersyn er overholdt.

• #25   26. sep 2011 bagskærme og bund af døre klassiker,lad mig gætte ,det er første gang du kører honda.måske silkeborgs lokal avis gider skrive noget.ærgerligt for det er en fantastisk bil

• #26   26. sep 2011 tommy, ja det er der rusten er, men ja det er nemlig en fantastiks bil. jlige køreregenskaber må man sige. men syntes det er utrolig hurtig der kommer rust på honda.

har haft en gammel golf 4 før fra 2002. der var ikke en plet rust nogen steder den var helt tip top. det undre mig bare lidt at det kommer så hurtig på en næsten ny bil...
    bilen er blevet poleret af forhandleren 2 gange mener de må have set dette rust har fundet 12 steder med begyndene rust nogen bobler er mindre end andre

• #27   26. sep 2011 Tommy H -> Hvis forhandleren annoncerer i avisen, er de næppe interesseret i dårlig omtale om deres kunder smiley

• #28   26. sep 2011 jan kan kun gi dig ret,, men har os holdt en pæn tone hele vejen igennem har kun påtalt jeg syntes det er dårlig service og at dette undre mig

• #29   26. sep 2011 Kontakt Honda Danmark!
    Det der mener jeg ikke der kan være tvivl om at købet bør gå tilbage.
    Har han skrevet noget i avisen eller på nettet om hvor fin den var?

• #30   26. sep 2011 rene ø sikkert ikke,men der er jo heller ingen der gider læse lokal aviser.
    Hans.du må aldrig sammenligne en luksus japaner med en fattigmands tysker.el og komfort i en golf er en by i rusland det findes simpelthen ikke.deres concept er jo at den skal være så skrapet så selv den fattigste tysker har råd til den ; )

• #31   26. sep 2011 Deraf navnet Volkswagen:)

• #33   26. sep 2011 Vi er enig om at DU fortæller at du ikke har kigget efter rust da du kiggede på bilen ? Vil jeg derfor mene er helt og holdent din egen fejl. Men en forhandler kan ikke sælge som beset eller engros eller hvad nu de ellers kan finde på at kalde det til en privat person.

• #34   26. sep 2011 ja det er os rigtig man lærer jo af sine fejl... men havde aldrig regnet med at kikke efter rust på en så ny bil.

ved der er forskel på vw og honda men hvorfor ruster en honda så nemmere end en vw ?

jeg har snakket med honda danmark. det er dem der ikke rigtig kan finde ud af hvad de skal gøre ved denne sag

• #35   26. sep 2011 Hvordan fanden kan du også finde på at købe sådan noget japaner-lort? Alle ved der er mange flere samlinger i en japaner og derved nemmere opstår rust.

• #36   26. sep 2011 allan har du noget positivt jeg kan bruge... ellers så skrid

• #38   26. sep 2011 Noget positivt? Ja! Nu behøver du ikke holde øje med om den begynder at ruste.
    Som jeg siger: Japanske biler har flere samlinger, ruster derfor nemmere. Kan dog forebygges med ekstra tur til Dinitrol inden den kommer på gaden, så holder den længe.
    Fiat er også noget lort, har selv en, blandt en masse VW Golf 2 og 3.

• #39   26. sep 2011 Fransk efter årgang 2002 skulle faktisk være ret godt, rustmæssigt.

Kommentér på:
rust på min nye brugte bil??

Annonce