{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

hva ville reglerne være om trailer ? {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Jeg og en ven går sådan og overvejere om vi skulle begynde at lave en drifter /brænderbil som vi kan køre lidt rundt med. og er ved at skaffe mig et trailerkort
MEN!!!!!! har ingen forstand på trailer regler når det omhandler transport af sådan en fætter ... så her kommer spørgsmålet til 1million.
hvad må en bil med fast træk trække?. hvad må en bil med aftageligt anhængertræk trække?

hvis jeg har en bil med træk.. som er en seat cupra
BILINFO: den bliver på guleplader
HK/Nm 240 / 300 - / -
0 - 100 km/t 6,4 sek -
Tophastighed 247km/t -
Km/l 12,0 -
Lasteevne 595 -
Trækhjul Forhjul -
Cylindre 4 -
ABS-bremser Ja
Max. påhæng 1.400 -
ESP Ja -
Gear 6 -
Vægt 1350 kg -

Der står altså her hvis jeg har forståer at bilen må trække 1400kg?vil de så sige at?traileren vejere
400kg siger vi bare
så må brænderbilen/drifteren max veje 1400kg ? eller hva?
Nogle som kan hjælpe mig med dette problem?
Gerne giv mig al den viden i har om emnet

((((((poster denne her 2 steder da jeg ikek ved hvad den skal ligge inden under)))))))

MvH Daniel R

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva ville reglerne være om trailer ?
  • #1   13. nov 2011 Hvis traileren vejer 400 kg, må bilen der står på den max veje 1000 kg.

• #2   13. nov 2011 Din Seat må trække 1400 kg. alt i alt,det vil sige en trailer der vejer 400 kg. og en bil derpå som vejer 1000 kg.=1400 kg. i alt og det skal du ikke bruge B/E kørekort til
    Fast eller aftageligt træk her ikke noget at sige ang. hvad du spænder bagefter smiley

• #3   13. nov 2011 Jeg ser du er 18. Det betyder at DU kun må køre med 750 kg uden trailerkort.
    Det træder ikraft for alle engang i 2012 (kender ikke datoen).

• Lille M
    Lille M Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 138
    #4   13. nov 2011 Jesper. Det er korrekt at der kommer nye regler, men det omfatter kun nyudstedelser - dvs. førstegangserhvervelser eller generhvervelser. Det kommer altså ikke til at berøre alle eksisterende kørekort - uanset alder.

• Lille M
    Lille M Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 138
    #5   13. nov 2011 Og desuden kendes indholdet af de kommende regler ikke endnu. Det eneste der ligger fast er ikrafttrædelsesdato og at det ikke omfatter allerede eksisterende kørekort. Det er i hvert fald hvad jeg seneste har hørt fra hestens egen mund (Justitsministeriet)

• #6   13. nov 2011 Et samlet vogntog må max veje 3500 kg og det er den samlede totalvægt der her er tale om, uden at du skal have kære kort til trailer.

Så når din bil vejer 1350Kg og må laste 595Kg er bilen's samlede totalvægt 1945kg

Det giver 1555kg på krogen før du skal have trailer kort.

Her er der så en begrænsning på hvad selve bilen må trække. Så du må MAX have en trailer med en totalvægt på de 1400kg

Det er ALTID totalvægten man skal gå efter smiley Taler af bitter erfaring efter at jeg blev stoppet netop i en bil med en autotrailer med en bil på, selve vogntoget vejede omkring de 3400kg, men totalvægten var på godt 5000kg så jeg fik en lille hilsen fra færdselspolitiet.

• #7   13. nov 2011 ib piphans - den bøde kan undgåes, for det er tilladt at bruge den totalvægt som står på bilens regattest.
    eks bil egenvægt er 1350
    bil totalvægt er 1875
    bil trækvægt er 1500.

så har du en totalvægt på 3375 kg.

OGSÅ selvom du smider en trailer på som måske har en totalvægt på 2500 kg....

• #8   14. nov 2011 Nop....

Man skal bruge de 2 totalvægte, der er ikke noget at komme efter...

Lad os sætte det på spidsen, Du har en bil, som vejer 1500kg og en trækvægt på 1500kg altså 3000kg ialt

Men du får da lige den ide at du vil have en lastbilhænger efter på 45ton (overdrivelse fremme forståelsen) Det går jo ikke smiley

tro mig der er ikke noget at gøre, bil's totalvægt og trailer's totalvægt må ikke komme over de 3500kg uden at du skal have kørekort til det.

http://www.alt-om-koerekort.dk/trailerkoerekort.php

http://www.fdm.dk/trailer-og-campingvogn/saa-meget-maa-du-koere-med

Kommentér på:
hva ville reglerne være om trailer ?

Annonce