{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.413 visninger | Oprettet:

hvor meget afstand når man holder stille {{forumTopicSubject}}

Er igang med en sag med forsikrings selvskabet hvor en idiot trillede tilbage og ind i mig da vi holdte stille på en vej. Jeg var ca 5-6 meter bag ham da han trillede, Hvor meget afstand skal der være til den foran kørende når man holder stille f.eks i et lyskryds.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget afstand når man holder stille
  • #1   27. nov 2011 Da jeg tog kort for 8 år siden, skulle jeg holde en afstand, så jeg kunne se hele bilens bagparti.

• #2   27. nov 2011 Du skal kunne se hans baghjul's "bund" altså hvor de rør jorden siger kørelæreren..
    Så vil sige det vel er ca 2 meter..

I sådan et tilfælde skulle du dog havde fået hjælp af nogle af dem som holdte ved siden af dig da det sikkert ender med påstand imod påstand

• #3   27. nov 2011 Jeg mener (dvs. du kan ikke rigtigt bruge det) at det er den bagerste der får skylden uanset afstand.. Hvis den forand kørende triller tilbage i en, har man ikke holdt nok afstand..

• #4   27. nov 2011 Ikke tættere som at du kan dreje udenom uden at skulle bakke først

• #6   27. nov 2011 Brug hornet!

• #7   27. nov 2011 Der var ingen vidner.. Skulle dreje ud på en vej (T kryds) hvor der kort efter svinget holder en lastbil i min køreretning. Der kommer en bil fra højre ham lader jeg køre forbi og så køre jeg ud. Han holder tilbage for lasbilen da der er sådan en af de der "ø´er" midt på vejen lige der hvor lastbilen holder. Det ender så med jeg kommer til at holde lidt skråt på kørebanen da der ikk var så meget plads. Da modparten ser ud til at ikk ville køre frem vælger jeg at sætte min i bakgear men før jeg sætter den i bakgear orintere jeg mig. Da jeg så kigger frem kan jeg se modparten triller tilbage mod mig han har ikke sat den i bakgear han træder bare koblingen ned og slipper bremsen. Han når at trille ind i mig så de får en bule i kofangeren men min får ikke en skramme. Deres var en ny toyota yaris min en a4 fra 98. Vi stiger ud af bilerne og med det samme beskylder hans kone mig for at køre ind i dem. Selvom jeg sagde jeg havde holdt der i 20-30 sek så mente hun jeg ikk havde holdt der men var kørt op i dem. Hun sagde også at de lige havde fået bilen dagen før. Det var et ældre ægtepar på 70-80 år så min tanke var at han ikk kunne finde koblings punktet og så trillet ind i mig.
    Har lige fået et brev fra forsikringen at jeg taber sagen da det påstand mod påstand ingen vidner og at jeg var bagerst.
    SELVOM DE TRILLEDE IND I MIG OG JEG HOLDTE AFSTAND PÅ 5-6 M.

• #8   27. nov 2011 brugte hornet

• #9   27. nov 2011 har hørt før det den bagerste der får skylden men ville da mene der nogengange er undtagelser. Som i denne episode. Skrev næsten halvanden side detaljeret om hvad der var sket.. Så kunne forsikrings selvskabet i det mindste sige 50/50. I stedet for dem der lyver vinder.

• #10   27. nov 2011 I sådan en situation tolkes den bagudtrillende som bakkende. jf. færdselsloven har man vigepligt når man bakker. Det burde dit forsikringsselskab (UDEN V) hjælpe dig med

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #11   27. nov 2011 Altså den burde ligge til dit højreben da det som pointeret ikke må ske at man triller baglæns.

Da jeg tog kørekort i 2008 lærte jeg at du skal holde afstand således at din motorhjelm lige skjuler asfalten under bilen foran (Kan vel også siges at du skal kunne se hele bagpartiet) - med mindre andet er angivet på køretøjet foran ved skiltning eller evt. udragende gods.

Har du hørt hvad hans historie lyder på?

• #12   28. nov 2011 ! RHA !:
    Havde seriøst dræbt personen..
    du skal bare beskrive det så godt du kan og håbe på at vinde.. Tror jeg dog desværre ikk du gør og det er total lort..

Håber du vinder!

• #13   28. nov 2011 Dvs at hvis jeg gerne vil sælge min bil til forsikringen så skal jeg bare rulle tilbage i en anden, for han får skylden? Lyder lidt tyndt!

• #14   28. nov 2011 gad satme gerne se modpartens forklaring som han har sendt til sit forsikringsselskab. den må da være fyldt med lort.

• #15   28. nov 2011 Bob O:
    Den er sku da let nok..

"han kørte op i mig mens der var rødt"..

Færdig.. Der er jo ikk mere man skal sige?

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #16   28. nov 2011 Haha true that Emre! smiley selvfølgelig har fjolset sagt sådan...

• #17   28. nov 2011 Ja 100%.. ellers er han da for dum..
    Eller han kom kørene og fik ikk nået at bremse eller sådan noget shit..
    Der er jo en million måder..

Håber virkelig ikk han vinder.. Det er så fucked når den skyldige faktisk går og vinder...

• #18   28. nov 2011 mja

• #19   21. okt 2021 jeg vil da bestemt mene at hvis vedkommende ikke kan ny at dytte hvis man triller baglæns så holder vedkommende i hvertfald ALT for tæt på bilen foran.

Eller er jeg helt gal på den ?

• #20   22. okt 2021 Kristian:

Du har godt set det er en 10 år gammel tråd, ikke?

Men det ville da være interessant at høre hvordan sagen endte smiley

Kommentér på:
hvor meget afstand når man holder stille

Annonce