{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.835 visninger | Oprettet:

Alka forsikring anciennitet {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt i går ud af at ulig mange andre forsikringsselskaber, så følger anciennitet på en bilforsikring ved Alka bilen, og ikke føreren. Inden for de 5 år jeg har haft kørekort har jeg haft 3 forskellige biler:

1. bil - 1 år 4 måneder
2. bil - 1 år 11 måneder
3. bil - nuværende

Jeg ringer ind til dem for at melde en flytning, og tjekker på samme tid op på prisen, da jeg føler at den er rimelig høj for en som har haft bil i 4½ år med henblik på anciennitet. Jeg får så at vide at de kun har registreret 3 års anciennitet, da de runder ned til nærmeste år, ved bilskift, lige meget hvor mange måneder af året man har haft bilen.

Dvs.
1. bil - 1 års anciennitet
2. bil - 1 års anciennitet
3. bil - 1 års anciennitet indtil videre

Noget forvirret afslutter jeg samtalen, og dagen efter finder jeg min forsikringspolice frem og gennemlæser den flere gange for at finde ud af hvor det står. Da jeg ikke kan finde nogen information om dette ringer jeg til deres kundeservice. Ved deres kundeservice får jeg at vide at det ikke står skrevet nogen steder, men at det er en intern forretningspolitik.

Jeg har forhørt mig ved venner og kolleger om dette er normen for forsikringsselskaber, men ingen af dem jeg har snakket med har før hørt om at ancienniteten ikke skulle følge føreren af bilen, lige meget hvilken bil man kører i.

Jeg håber virkelig at Alka får det skrevet i deres fremtidige policer så de ikke fupper fremtidige kunder!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alka forsikring anciennitet
  • #1   8. dec 2011 Det lyder kraftedeme neder ! Har også kun hørt dårligt om Alka fra personer jeg kender ihvertfald.

• #2   8. dec 2011 Ja har også snakket med flere, som har haft skyhøje priser, så snart de købte en anden bil, selvom de havde taget respekt for fart kurset.

• #3   8. dec 2011 Sådan har det i hvert fald ikke været i Tryg, hvor jeg har haft forsikring indtil for et par måneder siden. Der har jeg fået min fulde anciennitet uden nedrundinger med over.

• #5   8. dec 2011 ... men tak for tippet! Det er da helt sikkert noget, man skal være utroligt opmærksom på.

• #6   8. dec 2011 har jeg sku ikke oplevet endnu

• #7   8. dec 2011 Jeg har alka og har altid haft det, og jeg er da faldet de trin jeg skulle. det eneste der så er lidt surt er at man kun stiger i ancinitet, hver 2. år.
    Men udover det så er jeg sku meget tilfreds med dem, har både bil, indbo og ulykkes forsikring ved dem.

• #8   8. dec 2011 Hvis du har haft bil inkl. forsikring siden du fyldte 18år og du nu er "23år"
    Så burde du satme have 5 års accinitet, sådan er det.

• #9   8. dec 2011 Jeg har også oprettet dette emne som info og advarsel til andre.

Har også skrevet på Trustpilot, til Ekstra Bladet og DR's Kontant

• #10   8. dec 2011 Har heldigvis Tjenestemændenes forsikring.
    Der tæller måneder med, og så er der ingen fareklasser på ulykkesforsikringen. Så den er dejlig billig i forhold til alle andre selskaber. + Villa og indbo er med 0 kr i selvrisiko.

• #12   8. dec 2011 Rune L - Jeg er også medlem af HK og der får jeg så også noget rabat igennem. Men det er jeg egentlig lidt ligeglad med nu. Føler mig godt nok røvrendt!

• #13   8. dec 2011 Hvis et forsikringsselskab giver rabat til kunderne, så er det fordi de har for høje priser til at starte med.

For hvis alle kunder kan opnå 15.20% rabat, hvorfor så ikke sænke prisen fra starten.

• #14   8. dec 2011 15-20%

• #15   8. dec 2011 Jeg må sku indrømme at jeg er yderst tilfreds med Alka, jeg kender ingen andresom 22 årig der giver så lidt for samme bil som jeg gør.

• #16   8. dec 2011 stn jacob .. nej smiley os 2 er vist i samme båd smiley

• #17   8. dec 2011 jeg er også ved alka og er godt tilfreds! smiley -udover at jeg har samme problem med anccin..... -staveplade tak!! :b -som dig.. det er fuldstændig VANVITTIGT så dårligt de regner der inde! at de kun kan tælle i hele år.. de er DOG stadig de billigste for mig selvom de har snydt mig for lidt år.. smiley

• #18   8. dec 2011 Selvom man har fordele gennem fagforeningen, så syntes jeg stadig ikke Alka er billig. Kæresten tog også respekt for fart, og er i HK, men da hun fik bil var det stadig meget dyrerer end da jeg selv startede.

Men jeg har selv forsikret igennem fagforeningen, men det er IDA forsikring, som er en gruppeaftale i Tryg. Grunden til rabatter derigennem er at risikovurderingen tilsyneladende er mindre for ingeniører.

Men derudover skal man også se på betingelserne og dækningen. Udover en forholdsvis lav præmie, som dog godt kan matches andre steder nu, så er der også en utrolig lav selvrisko (1.728 kr), friskade mm.
    Jeg kunne dog vælge at tegne forsikringen som SuperAuto, og få en super billig præmie, men med større selvrisiko til følge, samt ingen friskade mm.

Jacob D >> Husk at nævn hændelsesforløbet med din "skade" hos Alka smiley

• #19   8. dec 2011 Jeg vil så til Alka's forsvar sige, at de ikke er "nærige" med at dele anciennitet ud hvis man mangler en smule,
    - Jeg fik for eksempel foræret 5 måneder af dem da jeg skiftede til Supra'en, da medarbejderen synes det var upassende at de små 5 måneder skulle koste 4000 ekstra om året.

Hvis der er nogle andre der kan få forsikret en Supra tt targa for under 20 om året andre steder så send mig endelig en privatbesked, for det er ikke lykkedes mig at finde det selv.

• #20   8. dec 2011 vel og mærke som 22 årig

• #21   8. dec 2011 Min såkaldte skade i 2009 var at jeg ridsede en anden bil. Jeg sagde med det samme at jeg selv ville betale omkostningerne.. Men det ignorerede de og satte præmien op fra dag 1. Jeg fik dog pengene tilbage efter ½ år, men det var stadig lidt dårligt af dem at sætte den op uden at informere mig.

Fandt ud af det ved at min budgetkonto gik i minus.

• #22   8. dec 2011 Så hvis man skifter bil tit, så vil det sige man aldrig nogensinde tjener noget. Anciennitet op? Nu skifter jeg tit bil, og vil det så sige når jeg har 4 forskellige biler på et år, så har jeg intet optjent SELVOM jeg hele tiden har været i alka??

Har jeg forstået korrekt ??? For det har jeg aldrig vidst,

• #23   8. dec 2011 Det er ikke fuldstændig korrekt Kristian D...
    - Der er noget med at man har 14 dage til at oprette en ny bilforsikring, så fortsætter optjæningen af anciennitet

• #24   8. dec 2011 Okay, normalt så har jeg altid købt en ny når jeg flyttet forsikringen over, men lige her den sidste gang gik der over 14 dage før jeg købte ny,

Hvad vil der så "betyde"??

• #25   8. dec 2011 tror ikke helt på de 14 dage, da jeg gav min 2. bil i bytte for den 3.

• #26   8. dec 2011 Det er da noget der skal undersøges!

• #27   8. dec 2011 Den med de 14 dage holder heller ikke.

De generelle regler er at du mister din anciennitet hvis du ikke har haft bil i to år eller mere. Men ellers fortsætter du bare hvor du slap.
    Og i IDA forsikring har de nærmere rundet op, fremfor at runde ned.

• #28   8. dec 2011 Kristian K - Kundeservice har åbent til kl 21 smiley

• #29   8. dec 2011 Har lige snakket med alka nu! Det passer ikke anncinniteten følger bilen, og det passer ikke den bliver "nulstillet" når du køber ny. Det eneste er at man (klart nok) ikke tjener anciennitet mens man ikke har bil,
    F.eks bil 1 har jeg kørt 3 måneder i, bil 2. Vil så kører videre fra 3 måneder også selvom slipper hedder 2 måneder. Jeg tjener jo ikke anncinniteten imens jeg ikke har en bil.

Så tror der er sket en fejl i din sag.

• #30   8. dec 2011 Kristian K >> Sjovt de kan give to forskellige svar smiley Dit lyder også mere sandsynligt, men så burde Jacob D have 4½ års anciennitet nu. Og umiddelbart ville jeg påstå at han havde 5 års anciennitet når man passerer nytår...

• #31   8. dec 2011 Det er 2 forskellige personer jeg har snakket med der begge siger at min anciennitet ikke følger med over, selvom jeg f.eks. i sidste bilkøb har byttet bilen over til min nye.

• #32   8. dec 2011 okay,
    han var HELT sikker i sin sag ham der jeg snakkede med,
    han sagde at det kunne jo ikke passe man skulle have bil uden nogen skade i 8 for at blive elite,
    så ville ingen folk blive det sådan lige.

så det kunne jeg helt sikkert tage det roligt med og fik hans navn for det ville han 100% stå inde for.

• #33   8. dec 2011 Kristian K >> Det er også det normale, men man skal åbenbart have det på skrift ... Fik du oplyst din anciennitet ?

• #34   8. dec 2011 Jeg har lige skiftet til alka, Og der fik jeg min ancinitet med over + jeg fik 3 mneder ekstra så jeg faldte et trin, Så jeg har helelr ikek noget skidt og sige om dem smiley

• #35   8. dec 2011 Rene N >> Vent til du får en skade eller vil skifte igen smiley

• #36   8. dec 2011 alle jeg har snakket med derinde har forklaret mig det præcis som du siger Kristian! har selv altid skiftede forsikringen fra en bil til en anden bortset fra en enkelt gang hvor der gik nogen mdr. uden bil..

• #37   8. dec 2011 Så lyder det da meget besynderligt at dem jeg har snakket med siger at det er firma politik, og så mangler jeg da også en forklaring på hvorfor jeg kun har 3 års anciennitet ud af de 4½ jeg føler mig berettiget til...

• #38   8. dec 2011 jacob.. har samme problem som dig.. og har snakket med flere forskellige.. har dog fået dem til at regne lidt sammen, men kun hele år..

• #39   9. dec 2011 Du giver bare mig et ring, så skal vi nok kigge på en ordenlig aftale til dig, vi gør folk til elite bilist på max 4 år. såfremt man kører skadesfrit - Og mht Alka, så finder vi nok også en ordning, så vi kan få de trin du har behov for.

De bedste hilsner
    Dansk Forsikringsagentur

Henrik Gundersen
    Email: hegun@danskforsikring.dk
    Mobil: 2630 5410

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #40   10. dec 2011 Det kan aldrig betale sig at lade en mægler håndtere sin private bil forsikring. Du får uanset hvad en højere pris da du også skal betale noget af hans løn

#0 Jeg tror simpelthen ikke det er rigtigt. Jeg vil gerne se en skriftlig redegørelse fra Alka. Kan du ikke få noget på skrift fra dem og poste det herinde

• #41   29. dec 2011 Jeg er også blevet bollet tøranalt af ALKA..
    havde en carina E i 9md.. så blev JEG påkørt og bilen totaltskadet..
    Det var modpartens skyld, men jeg kunne ikke få mine 9 md med over til den nye bil jeg blev nødtil at købe.. 9 MD ud af vinduet.. TAK FOR TØRANAL ALKA

• #42   29. dec 2011 Det skal lige siges at Jacob D's sag er blevet løst, og han har fået den anciennitet som han skulle have.

• #43   29. dec 2011 skal lige siges at min sag ikke er blevet løst.. alka står fast!
    Alka skal man bare holde sig fra!!

• #44   29. dec 2011 Cluddi >> Jeg er enig i at man skal holde sig fra Alka, men ret skal være ret, de fik det løst, og han er nu ved at skifte selskab.

• #45   29. dec 2011 skal man virkelig true med kontant og ekstra bladet for det kan lade sig gøre..!?
    jeg står i samme stiuation som din ven.. har kørt skadefrit siden 08 og er på trin 1! de kan ikke hente mere fra Alka..

• #46   29. dec 2011 Det burde være nok bare at skrive en klage direkte til Alka, det hjalp ved Jacob.

Kommentér på:
Alka forsikring anciennitet

Annonce