{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røde nummerplader i Tyskland/ Prøveplader?
  • #1   9. jan 2012 Dk prøveplader gælder KUN i dk, men de røde/gule EU prøveplader fra f.eks. tyskland, gælder således at du må køre fra grænsen og hjem, men intet andet.

  • #2   9. jan 2012 Som i at jeg må køre til den danske grænse??

  • #3   9. jan 2012 Bor du ved den dansk/tyske grænse da?? ;o)

    Jeg skriver at du må køre hjem, men intet andet, dvs. fra f.eks. Hamborg til Kolding.. hvis du bor i Kolding..


  • #4   9. jan 2012 Jesper S: det er ikke helt sandt det du siger. Du må godt køre med de tyske export prøveplader i Tyskland ( dem der er hvide med en gul kant på højre hjørne ) men du må IKKE køre med dem i DK. I Tyskland siger de at man godt må køre med dem i DK men hvis man spørger politiet eller SKAT siger de at man IKKE må fordi det de tyske plader's forsikring ikke understøtter de danske regler om ansvars forsikring. Mit indlæg er baseret på egen erfaring og ikke andet end det.

  • #5   9. jan 2012 Big Daddy .
    Så er der nogen hos deet offentlige der har et problem, for jeg har nemlig flere gange gjort ovenstående, efter netop at have forespurgt på det og jeg er2 gange blevet stoppet af politiet ved grænsen og der var ingen henvendelse ang. de plader..

    Det er ikke mange år siden at man IKKE måtte, skal det lige siges.


  • #6   9. jan 2012 Danske prøve plader er godkendt af hele eu men det er op til hvert land om de vil accepter dem smiley

  • #7   9. jan 2012 Skal man have de røde eller gule skilte på så??

  • #8   9. jan 2012 De røde kan du slet ikke købe, med mindre du er bilforhandler, da det er permanente prøveplader.
    De gule kan du købe og de koster 900kr inkl. alt, eller 1500kr hos Dania Trucking (tro mig de penge er godt givet ud!)


  • #9   9. jan 2012 Hey..
    ring til ham her 004938565888
    Han har firma, og de sender dem hjem til dig, det er så dejligt nemt..


  • #10   9. jan 2012 Ingen tvivl om at de er givet godt ud, er nemmere at tage toget derned og køre hjem selv end at køre derned to mand:) De skal vel også bruge stelnummeret hos Dania?

  • #11   9. jan 2012 900kr uuuhh, her koster prøveplader bare 50kr ink. alt:)

  • #13   9. jan 2012 Kim .
    Kanon, jamen så er det jo for dumt at bruge tyske prøveplader idag smiley


  • #14   9. jan 2012 Man må godt køre gennem tyskland med dk skilte med ikke til DK, giver da ikke mening?

  • #15   9. jan 2012 husk nu, det er KUN til gennem tyskland de gælder..... IKKE fra tyskland til danmark

    dog lidt mærkeligt når de kan bruges den anden vej


  • #16   9. jan 2012 Kim: Netop, giver ingen logik.

  • #17   9. jan 2012 Er reglerne ikk ændret ? Mener godt du må bruge de permanente prøveskilte i tyskland idag..

  • #18   9. jan 2012 Gule - max 5 dage, må køre kun i Tyskland. ansvarforsikring gælder kun i Tyskland.
    Røde - max 15 dage- eksportplader hele EU.


  • #19   9. jan 2012 Allan K
    som der står i mit link fra skat, så gælder BÅDE faste, og løse prøveskilte FRA danmark til/gennem tyskland


  • #20   9. jan 2012 Kim > Ja, men du må ikke køre på danske prøveskilte i Tyskland, for tysk politi.

  • #21   9. jan 2012 læs nu i linket fra skat

    <b><i>Det tyske Forbundsministerium for transport, byggeri og byudvikling har meddelt tilladelse til, at danske (faste) prøveskilte og danske prøvemærker fremover kan anvendes i Tyskland til transport af et køretøj fra Danmark til eller gennem Tyskland.

    Danske (faste) prøveskilte og danske prøvemærker kan efter tysk lovgivning ikke anvendes ved transport af et køretøj fra Tyskland til Danmark.

    Prøveskilte og prøvemærker må i Tyskland alene anvendes til kørsel i overensstemmelse med §§ 78-85 i Registreringsbekendtgørelsen (bekendtgørelse nr. 633 af 26. juni 2009). Et prøvemærke må inden for disse rammer alene anvendes til kørsel i overensstemmelse med den tilladelse til brug af prøvemærket, SKAT udsteder i forbindelse med udlevering af prøvemærket.

    Indehaveren af et prøveskilt har ansvaret for, at der er tegnet ansvarsforsikring for kørsel med prøveskiltet. For kørsel med prøvemærker har SKAT tegnet en kollektiv ansvarsforsikring, der dækker EU-landene og EØS-landene (Island, Norge og Lichtenstein).

    Det bemærkes, at der ikke er indgået aftale med andre lande end Tyskland om godkendelse af danske prøveskilte eller prøvemærker.

    Ved kørsel med et prøveskilt i Tyskland bør den attest for brug af prøveskiltet, SKAT udsteder ved udlevering af prøveskiltet, medbringes tillige med forsikringspolicen. Ved kørsel med et prøvemærke i Tyskland bør den tilladelse til kørsel med prøvemærket, SKAT udsteder ved udlevering af prøvemærket, medbringes.

    Yderligere oplysninger

    Har De spørgsmål, bedes De kontakte SKAT.


    Henvendelse rettes til 72 22 18 18


  • #22   9. jan 2012 Fandme nogle kringlede regler ..

  • #23   9. jan 2012 TÜV: ja, i stedet for bare ja eller nej smiley

  • #24   9. jan 2012 "Danske (faste) prøveskilte og danske prøvemærker kan efter tysk lovgivning <b>ikke</b> anvendes ved transport af et køretøj fra Tyskland til Danmark."

  • #25   9. jan 2012 Jeg har selv hentet min 540i med danske klisterplader fra Berlin til DK. Jeg fandt dog ud af efterfølgende at det ikke var helt ok.

    Jeg kører ned til flensborg og henter prøveplader for eftertiden, dem må du kører med i 5 dage, og du må sætte dem på hvilken som helst bil - Men tror du skal sætte danske klisterskilte på når du kommer til DK nede ved Padborg.


  • #27   9. jan 2012 <b>Dr. House

    VIP


    Skrevet: 09-01-2012 10:29:18

    "Danske (faste) prøveskilte og danske prøvemærker kan efter tysk lovgivning ikke anvendes ved transport af et køretøj fra Tyskland til Danmark."





    </b>
    øøøøhh ja???

    det har både JEG og andre jo allerede skrevet??? så hvad nyt var der i det citat???


  • #28   9. jan 2012 Morten: Det er ok at køre på tyske plader i Tyskland, selv med dk kørekort?

  • #30   9. jan 2012 Det skal jeg fortælle dig: Du irettesætter mig ved at indsætte et citat, der både fortæller det modsatte af mig, men også det samme som mig.

    Første post spørger om han må køre på DK prøveplader <b>FRA</b> Tyskland <b>TIL</b> Danmark, og det må han <b>IKKE</b>. Så er alt det andet tekst sådan set fuldstændigt irrelevant.


  • #31   9. jan 2012
    House
    Hvis du kikker på indlæg 2, så bliver der skrevet at dk mærker kun må bruges i danmark, derfor jeg smider link til skat om man gerne må køre til / gennem tyskland på dk mærker......


  • #32   9. jan 2012 Dét kan være, men det er irrelevant for første spørgsmål. Vil du diskutere andre regler, så lav en tråd til det smiley

  • #33   9. jan 2012 så så bettemus, nu ingen grund til panik, blot fordi der er relevant info i det link jeg smed....

  • #34   9. jan 2012 Det er da ikke relevant for spørgeren smiley

  • #36   10. jan 2012 <b>Søren O

    VIP


    Skrevet: 10-01-2012 07:32:26

    kim tager fejl.
    house har ret

    </b>
    uddyb hvad du mener.



    House, som du jo også selv ved så er det ikke ALTID kun ts der får svar, samt ny viden i en tråd.


  • #37   10. jan 2012 Det er også en super dårlig vane, at folk får svar på 41.386 andre ting, end hvad de egentlig spurgte om... smiley

  • #38   10. jan 2012 Det kan vi så være enige om et stykke af vejen, men hvis det er relevant for emnet synes jeg det er ok, men hvis det er noget som intet har med emnet at gøre, feks at tomtom er bedre end garmin, så skal det i sin egen tråd. smiley


  • #39   10. jan 2012 Hvis han spørger om at få hjælp til TomTom, er det jo ligemeget du beskriver hvordan man gør det samme på en Garmin smiley

  • #40   10. jan 2012 Kan jo være at en anden låner lidt tråd for at stille samme spørgsmål bare til andet mærke

  • #41   10. jan 2012 nu er det jer to der ødelægger tråden, selv om den er lidt død nu alligevel;)

  • #42   10. jan 2012 Jeg vil bare ha' lidt ro og orden på forummet - det er død irriterende det ikke er mere seriøst end det er. smiley

  • #43   10. jan 2012 jamen så stop;)

  • #44   10. jan 2012 Du er jo sådan set selv faldet direkte i fælden smiley

  • #46   11. jan 2012 Søren
    Nu står der jo direkte i skat linket at man kun må TIL og gennem tyskland og IKKE tilbage til danmark

    Så venligst kom med du link til en tekst der understøtter din påstand


Kommentér på:
Røde nummerplader i Tyskland/ Prøveplader?

Annonce