{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

Farvel til den første bil? :( {{forumTopicSubject}}

Den første bil vil altid være noget særligt.
Efter rigtig mange gode eventyr med min lille røde bil, har den atter engang (det er ikke den første gang) fået dødsdommen.
Den har altid fået ros til syn, men nu begynder reparationerne at blive for dyre og for mange, i forhold til bilens alder og faldende stand.

Det er den første og eneste bil jeg nogensinde har eget, en VW Polo fra '92. Jeg tog fra København til Århus og hentede den hjem, købt af en ung pige, og før det eget af en ældre herre der havde opbevaret den i en garage det meste af bilens levetid, så derfor havde bilen et lavt og sundt kilometer-tal. Købt fordi min morfar i sin tid ejede en lignende bil, som jeg var meget vild med da jeg var lille.

Siden da har bilen stået model til meget: Været pakket til bristepunktet med enorme højtalere, borde, DJ-pult og hvad der ellers hører med, da min ven og jeg skulle spille til skolefester, halvmarathon, 18-års fester, og et bryllup. Den har stået model til et roadtrip ned gennem Europa til Italien, hvor den har måttet kæmpe sig op af bjergsider langs snoede veje, overhalet af veteran-biler fordi den ikke var hurtig nok. Den har været vognen der har gjort det muligt for vennegruppen at kunne tage på den årlige sommerhustur hvorend i Danmark vi ville hen, været nøglen i samtlige dates til drive-in bio, date i Malmø, og muliggjort en tur til Berlin. Den har overlevet et amatør-agtigt tyveri-forsøg i Nordvest hvor ruder var smadret, rattet var smadret, tænding var smadret, ledninger var flået, den har haft identitetskrise efter et tyveri af dens nummerplader, der to dage senere var skyld i at en eftersøgt fyr blev fanget på Amager. Den tiltrækker sig altid opmærksomhed når vennerne og jeg kører gennem landet. Folk tager billeder, griner og vinker. Den lille bil har sin egen reputation på min arbejdsplads, og trods klager fra receptionen over at den efterlader oliepletter og jokes fra kollegaerne om at den da ikke er værd at samle på længere, er jeg stolt af at komme kørende i den hver dag. Altid elsker jeg at køre gennem København med vinduet nede, solbrillerne på, og musikken skruet helt op - som reelt retro musik, der fanger folks opmærksomhed.

Men nu er tiden måske (Bemærk, MÅSKE! Jeg har ikke helt opgivet den endnu) nået til at den skal væk. Nostalgien er stor, og bilen betyder så meget for mig, så det bliver ikke uden en klump i halsen når jeg tømmer den gamle vogn for private egendele.
Ja, jeg skal da have en ny bil, men den kan ikke erstatte min røde ræser på samme måde.

Den lille bil er som min bedste ven, den er som min tro følgesvend, som Anders And passer sammen med sin bil, passer jeg med den.

Jeg har tit fået at vide af venner og kollegaer at de ikke kender nogen der er så glad for sin bil, som jeg er for min.

Men er der nogen andre der har svært ved at skulle skille sig af med sin første bil??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel til den første bil? :(
  • #1   26. mar 2016 Da jeg sagde farvel til min første bil, så jeg frem til at få min næste..
    Det ser os ud til det kun kan gå fremad for dig.. smiley

    Nej jeg kan godt forstå hvad du mener, synes det er svært at sige farvel til sin bil hver gang..


  • #2   26. mar 2016 Du kan vel bare afmelde den og hvis du kan have den stående et sted, så gemme den som et minde? smiley

    Min første bil blev erklæret totalskadet, pga. en mellemstor bule, selvom den sagtens kunne køre fejlfrit, var lidt irriterende, men ikke svært på samme måde som du har det, det nok pga. alle de oplevelser du har haft med den smiley


  • #3   26. mar 2016 Ind i dagligstuen med den smiley

  • #6   26. mar 2016 Mathias du kan høre Emilie hvordan jeg var dagen før jeg skulle aflevere min i bytte for min nye bil !!'

    Var ødelagt ! For mange minder !


  • #7   26. mar 2016 Første køretur fra forhandleren og hjem i min første bil !

    profilbillede
  • #8   26. mar 2016 Gem den og lav den... Du kommer dig aldrig over den og du vil om 10 år stadig tænke på den... Ja der vil være folk som tror du er tosset hvis du sætter den i stand men er den det værd for dig er det sådan, vend det om og se hvor meget bil du ellers får for samme penge? Sådan en gammel polo er til at lave og koster ikke meget at købe noget til.. Behold den og fortsæt eventyret smiley

  • #11   26. mar 2016 Selvfølgelig gør alle minderne det også svært. Da jeg købte den havde jeg ikke forventet at jeg ville blive SÅ glad for den, men den voksede sgu på mig smiley

    Men den er utæt mellem gearkasse, motor og toppakning. Det vælter ud med hvid røg når jeg kommer op i 110km/t. Derudover er min manifold også ødelagt af en tidligere mekaniker .. Der er også en masse andre småting galt, og så begynder det at løbe op i meget. Ikke at jeg selv har meget forstand på det, men min mekaniker mener ikke at det er en god idé at smide meget mere efter den.

    Men ja, Nico, Emilie fortalte godt om at det alligevel ikke var helt let! Jeg var bare glad for det ikke var mig .. Det må være karma smiley


  • #13   27. mar 2016 Første bil er som den første kærlighed.. Du vil altid bruge den som en sammenligning til det nye du skal have i dit liv, købte selv en ny og bedre bil for 5 måneder siden men den har bare ikke mit hjerte endnu hehe smiley

  • #14   27. mar 2016 Jo jo husker fint den første bil .. Og er stadig forundret over at den holdte i 2 år og knapt 100.000km

    Ford sierra 1.6 fra 85 (I 2004) ... Den fik så sindsygt mange TÆSK så selv gamle ford mekanikkere undret sig over at den holdte ...
    Dyreste udskiftning var da den smed udstødning ½M efter manifold .. Og enste jeg måtte have et værksted til at lave ..Andet har været småting rem/kul til generator o.l.

    Tog turen Kolding-Heidepark og retur en del gange .. Pedal presset imod bunden så meget af vejen som muligt

    Bedste bil må blive den norske saab 900 .. Og billigste .. 6500 i indkøb incl omreg ... Super dejlig på langture og ikke så tørstig igen trods motorvejs hastigheder .. Konge i sne .. Skal være noget med 4wd for at være bedre


  • #16   27. mar 2016 savner også min første bil, den er dog oprettet herinde hos en anden bruger, så jeg ved da at den stadig lever. smiley

Kommentér på:
Farvel til den første bil? :(

Annonce