{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

bil solgt men afmeldt i danmark.. {{forumTopicSubject}}

står i en situartion hvor jeg har solgt en bil der er blevet plumberet ved SKAT, vidste ik selv dette da jeg fik bilen i en bytte handel og bare blev solgt videre, har skrevet under på en FDM slutseddel at der ik er gæld i bilen til den nye køber og det passer jo da bilen er gældsfri men da han skulle omregistere den idag kom det frem med den var plumberet og at der skal betales registerings afgift på bilen før den kan komme ud på de danske veje igen.

hvad vil være en god ide at gøre, tænker hvis det ender i retten hvem vil så evt. vinde denne sag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil solgt men afmeldt i danmark..
  • #1   9. jan 2012 SKAT er til ingen hjælp med at finde ham som bilen står registeret til :S

  • #2   9. jan 2012 Så har du vel en slutseddel på den handel hvor du fik bilen ?

  • #3   9. jan 2012 Hvis du har lavet en slutseddel så er der vel' ikke nået at komme efter fra din side ?? Det er vel' køberens ansvar at undersøge om bilen er gældfri og evt. alt er betalt, derfor man får stelnr. inden man køber brugt bil og undersøger disse ting..

  • #4   9. jan 2012 nope men har snakket med ham, men det var ik ham der stod registeret, han havde også fået bilen i en bytte handel :S så det en helt 3mand der har fået udbetalt registerings afgiften og som jeg nu leder efter for at hjælpe den nye køber der ellers snakker om han vil ha handlen går tilbage ellers :S

  • #6   9. jan 2012 undersøgte på nettet inden jeg solgte den at den var gældsfri så skrev gerne under på dette smiley

  • #8   9. jan 2012 hmm jo stod afmeldt XD trode det var fordi den ik stod i den nyes ejers navn? fik jeg at vide at det var derfor der stod det af ham jeg byttede den til.

  • #9   9. jan 2012 hvis du ingen slutseddel har og bilen ikke har en reg attest så er det jo ham som står som sidste ejer af bilen som får på hatten

  • #10   9. jan 2012 så ved jeg det til næste gang man skal ik ha fat i en hvor der står stemplet afmeldt smiley men så ham den nye køber jo også der stod så det kan ik være mit ansvar smiley

  • #11   9. jan 2012 bilen har registering attest der står bare stemplet afmeldt og den er ik omregisteret af mig eller tidligere ejer var ejeren før dette som bilen står registeret til.

  • #12   9. jan 2012 jeg har en slutseddel som der blev lavet til den nye ejer men lavede ikke en slutseddel da jeg fik bilen.

  • #13   9. jan 2012 Ham der har købt af dig, kan gøre krav stillende mod dig, du kan så gøre krav stillende mod ham du har købt af.
    Dog står du dårligt uden slutseddel.

    Jeg vil mene at ham der har købt af dig, via en retsag vil få alle sine penge samt omkostninger dækket.


Kommentér på:
bil solgt men afmeldt i danmark..

Annonce