{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.474 visninger | Oprettet:

Klip i kørekort ud fra billede {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Min kæreste køre post. Der er så en dame som har set sig sur på hende fordi hun nogen gange kører i den forkerte side af vejen for at aflevere posten.

Den sure dame har nu taget et billede af hende hvor hun kører i postbilen i den forkerte side af vejen. Hun vil sende dette billede til politiet

Kan politiet uddele klip i kørekort eller bøde på baggrund af sådan et billede?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klip i kørekort ud fra billede
  • #1   14. jan 2012 nej de kan de da ikke den holder jo bare parkeret hvis nogle spørger. Det var noget andet hvis det var en video eksempelvis

• #2   14. jan 2012 kun hvis det er politiet som har taget det

• #3   14. jan 2012 Slet ikke, og det skal den gamle dame sgu ikke blande sig i...

• #4   14. jan 2012 hun kan jøre bare køre i den rigtige side som alle vi andre skal? så er problemet vel løst for efter tiden? smiley

• #5   14. jan 2012 Det gør alle postbude vil jeg vove at påstå. Jeg gør det i hvertfald smiley

(nu bliver jeg sikkert anholdt)

• #6   14. jan 2012 Kør kællingen ned.. Så slipper hun for det problem..

• #7   14. jan 2012 Den idiot skal bare gå ind til sig selv og drikke den kop kaffe hun er igang med og lukke røven! smiley

Der sker intet hun har intet magt til at kunne dele et klip ud smiley Det er politiet selv der skal have set det.

• #8   14. jan 2012 Sig hun ikke får post før hun lukker røven =)
    Hvis det ikke er til gene for nogen, hvorfor skal hun så blande sig?

• #9   14. jan 2012 tror pænt meget post danmark har lov til at køre sådan, hvad skulle deres nye lov om postkasser helt ud til gaden ellers hjælpe, de slipper jo ikke for at gå hvis de skal komme helt ovre fra den anden side af gaden.... smiley

• #10   14. jan 2012 Post Danmark må IKKE bryde færdselsloven.

Den gamle dame kan lave en anmeldelse og fremvise billede, og så er det op til politiet om de vil gøre mere ved sagen.

Men hun skal jo overholde færdselsloven ligesom os andre mht færdselsretningen.

• #11   14. jan 2012 Post Danmark må gerne køre over i modsatte side , de er også fritaget for at skal bruge sele. Ret mig hvis jeg tager fejl , Mener 100% at have læst det et sted

• #12   14. jan 2012 Finn L
    De er kun fritaget brug af seler hvis de kører små afstande hvor de skal ud & ind mange gange. (dette gælder ikke kun for post.dk)

Men de skal altid overholde færdselsloven.

• #13   14. jan 2012 prøv at lade være med at aflevere hendes post. så kan det være hun kommer på andre tanker.

• #14   14. jan 2012 Gu fanden må de da ej køre i modsatte side! Hvorfor tror i Post Danmark har kørt forsøg med højrestyrede postbiler, og nu vil indføre flere af slagsen? Ellers ville alle fejemaskiner jo også være venstrestyrede og køre mod trafikken i modsatte side.ikk? Men nej de er jo højrestyrede!

• #15   14. jan 2012 På hjemis ruten måtte jeg også køre uden sele smiley bare ikke til og fra ruten smiley

• #16   14. jan 2012 Hahahaha, fritaget for at køre i den rigtige side af vejen, er i helt væk? Så skulle alle vi andre risikere liv og lemmer og undgå modkørende i vores side af vejen!

Kom nu frisk, kan i ikke selv høre det! Har selv kørt Værdipost, breve mv. mellem Roskilde/ringsted, Roskilde/Tune, Roskilde Høje Taastrup for post Dk og NEJ, vi måtte ikke køre i den modsatte side af vejen!

• 87
    87 Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 Følgere: 4 Svar: 262
    #17   14. jan 2012 Man skal overholde loven selvom nan kører post
    Det eneste den gamle dame får ud af det, er hun kan klage til din kærestes leder ellers intet, har selv været der, kører også selv over i den modsatte side når jeg skal aflevere pakker
    Det med selen, står der i post loven du er kun fritaget, hvis der er under 30 meter til næste aflevering sted plus du må ikke overstride 30km i timen

• #18   14. jan 2012 Tja hvis hun gør noget ved det så kan hun jo bare melde hende. Man må så vidt jeg ved ikke tage billeder af andre folk uden de har givet lov

• #19   14. jan 2012 Mig bekent er der ingen der er fritaget fra at bruge selen, dog undtaget dem der har en seddel fra lægen og jeg har kørt både fragt og post.
    vh

• #20   14. jan 2012 tror sku der bliver set mellem fingre med det, hun kan fint slappe af, det kan ikke bruges som bevis.

• #21   14. jan 2012 De eneste billeder, man kan bruge i retten for overtrædelse af færdselsloven, er ATK.

• #22   14. jan 2012 Rune K: Du har ret i føste del, men hvad angår billeder, som ferie, turistattraktioner o.lign. så gælder det at man gerne må filme og "fange" andre på fotoet, så længe det ikke er dem man specifikt filmer,

Kort sagt, du må gerne tage dit videokamera og filme nedad gaden og de folk der går der, kan intet sige til det, for du filmer gaden som helhed og ikke den enkelte specifikt!

• #23   14. jan 2012 Man kan så diskutere om det er en standsning når man sidder i bilen og køre igen med det samme. Men de må ikke køre i den forkerte side. Men de må godt køre uden sele optil 1 km.

Vores post køre også i den forkerte side. Men er ikke noget jeg har ondt i røven over. Det er jo klart at damen bare er sur over hun skal ud og hente sin post. Nu vil hun ha hævn. smiley

Der er sku også gammel kællinger der sidder hver aften og holder øje med om posten tømmer postkasserne for tidligt. Så har man virkelig ikke noget liv.

• #24   14. jan 2012 Power: Lastbilchauffører gælder det også for med selen smiley

Jeg tror heller ikke de decideret må køre i den modsatte side, men hvis de kører på fortovet i modsatte side på en 100m villavej f.eks. så ville jeg da være fløjtende ligeglad at de gjorde det, så længe de ikke fyrer den af hele vejen ned af vejen..

Kan godt forstå pest.dk kører så det er nemmest for dem selv, bare de ikke kører i modsatte vejbane på MEGET trafikerede veje..

Når jeg salter fortove og lyskryds i kbh i en lille traktor kører jeg sq da også over for rødt og krydser vejene når der ingen biler diverse steder på ruten, så bare kom og giv mig en bøde med det samme smiley

• #26   14. jan 2012 Hva hvis man har bakker langs vejen og parkerer.. Hvordan gælder reglerne så?

• #27   14. jan 2012 Jeg har kun oplevet politiet og post Danmark har det godt med hinanden. Hvis der sker sådan nogle ting så siger politiet måske bare at de skal stoppe med det. Så bliver der ikke mere ud af den sag.

• #28   14. jan 2012 Morten D: Præcis, og det er satme ofte gammel mennesker der brokker sig over andre!

Men jeg tvivler stærkt på hvis den gamle sender billedet til politiet, at de gider gøre noget ud af det, især når de ser det er en postbil.. For sådan noget gør de jo hver dag.. smiley

• #30   14. jan 2012 Det værste er fandme at de altid skal gå ned og handle når vi andre der arbejder får fri, og fuck hvor jeg hader når de gamle røvhuller skal bruge 100 år på at tælle deres småpenge op så de kan betale!! Skal vi mon så også til at brokke os over det? smiley

• #31   20. nov 2013 Hvis meningen med postkasseloven var, at posten kan afleveres fra bilens førersæde, så havde man nok fået højrestyrede biler - ligesom fejebiler f.eks. er det.
    Faktisk havde man i 80rne et forsøg, hvor postbilerne havde center monteret førersæde, og store skydedøre - så var det lige nemt at stå ud til begge sider.
    Bilen var i øvrigt dansk bygget (Dabilfa), og baseret på en Golf type 1.

NEJ - posten må ikke køre i modsatte side, ligesom knallertposten ikke må køre uden styrthjelm...at de så gør det alligevel er en anden sag, og det kan så kun gå ud over dem selv.
    Altså ham uden hjelm slår hovedet, og ham i postbilen kan risikere en bøde for at køre mod trafikken...
    Men nu er posten jo en slags tjenestemand, ligesom politiet er det, så jeg tvivler på, at polisen vil dele bøder ud til deres artsfæller smiley

profilbillede
  • #32   20. nov 2013 De har højrestyret biler. Der bliver købt flere ind i fremtiden. ^ smiley

Kommentér på:
Klip i kørekort ud fra billede

Annonce