{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.942 visninger | Oprettet:

Problemer med bilforhandler {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Jeg har lige købt her i torsdags en skoda octavia 1.9 tdi årgang 2006 kørt 151000 km, hvor jeg i fredags kom ned til bilen og så en oliplet under bilen, jeg køre ned til vores nærmeste mekaniker værksted og han hiver den på lift, og ser så at turboen er helt indsmurt i olie, herefter hiver han den ned og hiver trykrøret af for at se i den, og det sejler i olie, Udover det så da han hiv den op på liftet så jeg begynde rust i venstre skærmkant smiley Og efterfølgende nogen meget grimme ridser i bagklappen, som bare var klat malet med en lakstift smiley

For afvide af mekanikeren at jeg skal køre ned til forhandleren og fortælle ham det. Jeg har så ringet til ham og forhørt mig om turboen og det begynde rust samt de grimme ridser. Det er alligevel 130000 kr. bilen kostede.

Han snakker så om at der skal skiftes pakninger i turboen, men mekanikeren sagde at man ikke kan skifte oakninger i den turbo, da det er flydende lejer og turboen er støbt på manifoldet.

Jeg skal ned og aflevere bilen idag så han selv kan se det, men han har sagt telefonisk at han ikke dækker ridserne og rusten. Selvom der står på vores slutsseddel at ting der ikke er iøjenfalde skal han nok dække, ridser kan man ikke se hvis man ikke kommer tæt på bilen og rusten skal man næsten sætte sig på sine knæ for at se.

Så mit spørgsmål lyder, han skal vel dække det hele, da han nok har vidst det var der.

Håber en eller flere venlige sjæle kan hjjælpe, for det er godt nok træls at have haft bilen i mindre én en uge og så skal den allerede på værksted smiley

og lige et tillægs spørgsmål, nu må værksted vel ikke ligge og køre rundt i min bil mens den er på værksted? her tænker jeg på de må ikke køre i den til og fra arbejde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med bilforhandler
  • #1   17. jan 2012 Ring til fdm og førhør dig ad, de kan hjælpe dig.:-)

• #2   17. jan 2012 turboen skal han dække..

ridser og rust er jo altså noget du selv skal se efter, også selv om bilen ikke er ældre end den er.

• #3   17. jan 2012 Umiddelbart er rust og ridser noget du selv skal dække, da de jo var tilstede da du købte bilen..

Han skal selvfølgelig dække turbo hvis denne er stået af..

Og nej selvfølgelig må de ikke køre hjem i din bil, men de har lov at prøvekøre den for at se om den virker hvis de har skiftet turbo?

• #4   17. jan 2012 okay tak for jeres svar,

Turboen skal han dække, men synes da bare det er pisse ærgeligt at det rust er så småt at man skal helt ned på knæ for at se det.

Men det må så igen være en dyr lærestreg!

• #5   17. jan 2012 Iøjnefaldende betyder altså ikke, at det er ting du bare kan stå ved soden af bilen, for at se..

Om så undervognen var rustet op, er det DIT problem, at ligge dig på ryggen og glo under den, eller bede om at få den på lift. Det der snakkes om, er ting som er skjult, eller ting som en støddæmper, eller andet der ikke altid kan ses, bare ved at gå rundt om bilen, eller få den på lidft.

Ja, han skal betale turboen og nej, de må ikke køre i den hjem.

• #6   17. jan 2012 Du kan da ikke efterfølgende reklamere over ridserne?

Men det med turboen er god nok og du bør IKKE køre med det før det er lavet.

• #7   17. jan 2012 Polo doktoren

Nu spørger jeg bare generelt for skriver udfra hvad min mekaniker har sagt, og har læst igennem. og så synes jeg bare det er mega ærgeligt at jeg skal til og kaste flere penge efter det desværre..

Men ja Turboen skal han skifte og nej jeg har også fået afvide at bilen skal afsted til værksted med det samme for det i værste fald kan den tage en masse omdrejninger uden man rør speederen (Noget jeg har fået fortalt af mekaniker)

Siger endnu engang tak for alle jeres svar. så ved jeg da hvad mine ferie penge skal gå til i år smiley

• #10   17. jan 2012 Ridser og rust er alt afhængig af hvornår du så bilen.

Hvis det var mørkt og der ikke var lys til rådighed og sælgeren ikke gav dig mulighed for at se bilen i dagslys eller med god belysning, så skal han dække det da det regnes for svindel.

MEN hvis det har været ok med tilgang for dig til at se det, og de var der da du så bilen, så skal du selv klare det problem.
    Hvis du kan bevise de ikke var der da du så bilen, så kan du få det erstattet, men det er svært.

Der er ingen tvivl om at turboen skal han erstatte, det er 100% sikkert.
    Det er en kritisk fejl og hvis den ikke var der da du købte bilen skal han selvfølgelig dække den.

DOG vil jeg sige, at sådan en behandling allerede tyder på at hvis det var mig ville jeg forsøge at ophæve salget. Hvilke andre flere ting er ellers skjult eller fusket hos ham?

Du har ingen krav på at ophæve salget endnu, desværre, men det kunne være du kunne få det forhandlet igennem.

• #11   17. jan 2012 Nu har Skoda jo temmelig lang rustgaranti ?

• #12   17. jan 2012 Nej de har ikke en rust garanti.. de har en gennemtæringsgaranti for rust som kommer inde fra.. 99,9% at skærmkanter vil de ikke dække fordi at småsten kan ramme kanten. (så man kan reelt og ofte ikke bruge rust garanti til noget), og så skal den formetnlig inspecires af Skoda 1 gang om året for at opretholde den.

• #13   17. jan 2012 Ken P >> Det er da også kun rimeligt at de skal inspicere bilen for at de vil stå inde for den?
    Min kærestes Skoda Fabia fra 2002 blev inspiceret i december og fundet ok, i forbindelse med service. Som for øvrigt var billigere hos Skoda end det var hos det lokale uautoriserede værksted.

• #14   17. jan 2012 Jeg har på ingen tidspunkt fået lov og de den på lift. Vejret var gråt og har ik kunne se rusten da vi så den og heller ikke ridser! Men køre ned og snakker med ham idag! For uanset hvad så må han squ kunne slå halvskade i det mindste! Jeg skal nok lige skrive når jeg har fået afleveret bilen og hvad det ender med.

• #15   17. jan 2012 Brian - der står ikke hvor den er købt. Og de behøver ko ikke gennemgå den.

• #16   17. jan 2012 Ken P >> Nej, men hvis den er passet med service, på autoriseret værksted, så vil der stadig være rustgaranti. Dog med det forbehold at skærmkanten helt sikkert ikke bliver dækket, med den begrundelse du selv gav tidligere ...

Men rustgarantien er god nok, og de dækker også en del, men det ovenstående må stå for købers regning, medmindre han er heldig at forhandleren har lidt medlidenhed smiley

• #17   17. jan 2012 Så er bilen afleveret smiley han kigger på turboen imorgen og bestiller ny hjem.

Rusten havde han ik selv set og det får han også lavet samt ridser på bagklap tusind tak for hjælpen:-)

Så fik det en ende smiley

• #19   17. jan 2012 Ja, det lyder som en meget reel forhandler, som virkelig gerne vil pleje sine kunder, det er flot at han tager sig af nogle ting, som han egentlig ikke er forpligtet til.

• #20   17. jan 2012 Ja problemet med forhandleren lå i at over telefon ville han intet, men da jeg kom derud var han som da vi købte bilen smiley så det var lige lyst punkt idag smiley

• #21   17. jan 2012 Det er også fair nok, for han kan jo ikke se i telefonen hvad det er der er tale om, det er altid bedst at møde op i sådan en situation.

• #22   17. jan 2012 Ja har bare nogle sindsyg dumme arbejdstider desværre men er glad for det er løst smiley

Kommentér på:
Problemer med bilforhandler

Annonce