Problemer med bilforhandler {{forumTopicSubject}}
Hej Bg
Jeg har lige købt her i torsdags en skoda octavia 1.9 tdi årgang 2006 kørt 151000 km, hvor jeg i fredags kom ned til bilen og så en oliplet under bilen, jeg køre ned til vores nærmeste mekaniker værksted og han hiver den på lift, og ser så at turboen er helt indsmurt i olie, herefter hiver han den ned og hiver trykrøret af for at se i den, og det sejler i olie, Udover det så da han hiv den op på liftet så jeg begynde rust i venstre skærmkant
Og efterfølgende nogen meget grimme ridser i bagklappen, som bare var klat malet med en lakstift
For afvide af mekanikeren at jeg skal køre ned til forhandleren og fortælle ham det. Jeg har så ringet til ham og forhørt mig om turboen og det begynde rust samt de grimme ridser. Det er alligevel 130000 kr. bilen kostede.
Han snakker så om at der skal skiftes pakninger i turboen, men mekanikeren sagde at man ikke kan skifte oakninger i den turbo, da det er flydende lejer og turboen er støbt på manifoldet.
Jeg skal ned og aflevere bilen idag så han selv kan se det, men han har sagt telefonisk at han ikke dækker ridserne og rusten. Selvom der står på vores slutsseddel at ting der ikke er iøjenfalde skal han nok dække, ridser kan man ikke se hvis man ikke kommer tæt på bilen og rusten skal man næsten sætte sig på sine knæ for at se.
Så mit spørgsmål lyder, han skal vel dække det hele, da han nok har vidst det var der.
Håber en eller flere venlige sjæle kan hjjælpe, for det er godt nok træls at have haft bilen i mindre én en uge og så skal den allerede på værksted
og lige et tillægs spørgsmål, nu må værksted vel ikke ligge og køre rundt i min bil mens den er på værksted? her tænker jeg på de må ikke køre i den til og fra arbejde?
jan 2008
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 483
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
ridser og rust er jo altså noget du selv skal se efter, også selv om bilen ikke er ældre end den er.
mar 2005
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 123 Svar: 1.557
Han skal selvfølgelig dække turbo hvis denne er stået af..
Og nej selvfølgelig må de ikke køre hjem i din bil, men de har lov at prøvekøre den for at se om den virker hvis de har skiftet turbo?
aug 2008
Følger: 109 Følgere: 100 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 157
Turboen skal han dække, men synes da bare det er pisse ærgeligt at det rust er så småt at man skal helt ned på knæ for at se det.
Men det må så igen være en dyr lærestreg!
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Om så undervognen var rustet op, er det DIT problem, at ligge dig på ryggen og glo under den, eller bede om at få den på lift. Det der snakkes om, er ting som er skjult, eller ting som en støddæmper, eller andet der ikke altid kan ses, bare ved at gå rundt om bilen, eller få den på lidft.
Ja, han skal betale turboen og nej, de må ikke køre i den hjem.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.882
Men det med turboen er god nok og du bør IKKE køre med det før det er lavet.
aug 2008
Nu spørger jeg bare generelt for skriver udfra hvad min mekaniker har sagt, og har læst igennem. og så synes jeg bare det er mega ærgeligt at jeg skal til og kaste flere penge efter det desværre..
Men ja Turboen skal han skifte og nej jeg har også fået afvide at bilen skal afsted til værksted med det samme for det i værste fald kan den tage en masse omdrejninger uden man rør speederen (Noget jeg har fået fortalt af mekaniker)
Siger endnu engang tak for alle jeres svar. så ved jeg da hvad mine ferie penge skal gå til i år
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Hvis det var mørkt og der ikke var lys til rådighed og sælgeren ikke gav dig mulighed for at se bilen i dagslys eller med god belysning, så skal han dække det da det regnes for svindel.
MEN hvis det har været ok med tilgang for dig til at se det, og de var der da du så bilen, så skal du selv klare det problem.
Hvis du kan bevise de ikke var der da du så bilen, så kan du få det erstattet, men det er svært.
Der er ingen tvivl om at turboen skal han erstatte, det er 100% sikkert.
Det er en kritisk fejl og hvis den ikke var der da du købte bilen skal han selvfølgelig dække den.
DOG vil jeg sige, at sådan en behandling allerede tyder på at hvis det var mig ville jeg forsøge at ophæve salget. Hvilke andre flere ting er ellers skjult eller fusket hos ham?
Du har ingen krav på at ophæve salget endnu, desværre, men det kunne være du kunne få det forhandlet igennem.
okt 2003
Følger: 667 Følgere: 660 Biler: 3 Emner: 136 Svar: 4.316
okt 2009
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Min kærestes Skoda Fabia fra 2002 blev inspiceret i december og fundet ok, i forbindelse med service. Som for øvrigt var billigere hos Skoda end det var hos det lokale uautoriserede værksted.
aug 2008
okt 2009
sep 2004
Men rustgarantien er god nok, og de dækker også en del, men det ovenstående må stå for købers regning, medmindre han er heldig at forhandleren har lidt medlidenhed
aug 2008
Rusten havde han ik selv set og det får han også lavet samt ridser på bagklap tusind tak for hjælpen:-)
Så fik det en ende
sep 2004
aug 2008
sep 2004
aug 2008
Problemer med bilforhandler