9.963 visninger
|
Oprettet:
VW Multivan Camper hjælp!! {{forumTopicSubject}}
Hej BG!.
Jeg ligger inde med en Volkswagen Multivan camper fra 2004. Jeg har købt den med "gasblus", men da jeg købte bilen var det ikke monteret. Jeg har set at de fra SKAT's side har skrevet dette: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1984578&vId=0&search=autocamper* Jeg vil derfor gerne have monteret det, men kan ikke finde noget om hvor det skal sidde eller hvordan? Nogen der kan hjælpe?
aug 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
aug 2011
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 607
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 607
Autocampere skal have en egenvægt over 2 tons og være utvivlsomt konstrueret og indrettet til ophold og beboelse. Det vil sige forsynet med vinduer, isoleret, indvendig beklædt og opvarmet som større campingvogne. Der skal være
* mindst 4 sovepladser
* køkkenarrangement med vand- og spildevandstank
* evt. toilet
* passende loftshøjde.
Sovepladserne kan indgå i kombination med køretøjets opholds- og spiseplads. Vand- og spildevandstank skal være af en art og omfang, der svarer til køretøjets størrelse. En autocamper skal have en passende loftshøjde for at opfylde kravet om at være konstrueret og indrettet til ophold og beboelse. En passende loftshøjde betyder, at køretøjet enten skal have forhøjet tag eller løftbart tag. Der er ikke fastsat en minimumslofthøjde, men der skal være sædvanlig ståhøjde ved køkkenarrangementet, og i bilens opholds- og gangarealer skal der være en loftshøjde, der tillader oprejst eller i det mindste let foroverbøjet gang.
Køkkenarrangementet skal være fastmonteret i køretøjet. I nogle køretøjer er køkkenarrangementet indrettet på en sådan måde, at det (under kørsel) kan sammenklappes helt eller delvist, hvilket godt kan accepteres. I en autocamper skal der altid under kørsel medbringes bord (evt. aftageligt) samt udstyr til indretning af sovepladser.
aug 2011
Kan du henvise til en der ved noget om hvor det skal være og om noget lovgivning på det
VW Multivan Camper hjælp!!