{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Skrotregler.. HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej BG...

Jeg står i en situation hvor jeg er i tvivl om regelsættet for skrotning af biler..

Jeg har en bil som skal skrottes, men jeg vil egentlig gerne beholde den et års tid endnu, mhp dele til min anden bil mv. Den er en slags backup..

Jeg har dog ikke i sinde at betale forsikring og vægtafgift for bilen, bare for at have den stående..

Jeg har nu fået at vide fra en kammerat, at jeg udelukkende kan få skrotpræmien hos en skrothandler, såfremt der er gældende forsikring/betalt vægtafgift på den. Kan det virkelig passe?

Såvidt jeg er orienteret skal det blot være sidste registrerede ejer af bilen som skal indlevere den til skrot, og kan få skrotpræmien udbetalt.. Men er det ikek muligt at afmelde bilen hos skat, aflevere pladerne mv. for at have bilen stående et års tid i baghaven til reservedele mv. For så at når bilen ikke er til gavn for mig længere, at blive afleveret hos en skrothandler hvor jeg så modtager skrotpræmien..

På forhånd tak for svarene.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skrotregler.. HJÆLP!
  • #1   7. mar 2012 Self kan du afmelde den.. Der skal ikke være plader på den, når den skal skrottes.. smiley

• #2   7. mar 2012 bar du har reg attesten og er sidst reg ejer

• #3   7. mar 2012 DU har ret. . bare af melde den og beholden og skrot den når du vil

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   7. mar 2012 Skrotbil

Slagelse autoophug, vi bahandler din skrotbil miljømæssig korrekt, så ingen farlige kemikalier havner de forkerte steder, skal bilen hentes så klare vi også det.
    skrotbil / skrotpræmien for personbiler.

Skrotpræmien er 1750kr for biler afmeldt efter d.30 juni 2002.
    For biler afmeldt i perioden 1. juli 2000 til og med 30 juli 2002 er skrotpræmien 1.500 kr
    For at få udbetalt skrotpræmien skal bilens registreringsattest medbringes. Er skrotbilen afmeldt skal kvittering for afmelding medbringes. Bilens ejer ( iflg. Registreringsattesten) skal underskrive Skrotattesten.

Skrotpræmien vil blive fratrukket udgift til miljøbehandling.

Eneste forskel på dem og andre steder, er prisen de udbetaler..

• #7   7. mar 2012 mange mange tak til alle, og for de meget hurtige svar...

jeg er en del mere glad nu, det andet kunne næsten heller ikke passe...

Kommentér på:
Skrotregler.. HJÆLP!

Annonce