{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.094 visninger | Oprettet:

Eftermontering af anhænger på NY bil? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Jeg har købt mig en ny mazda 2 1.3 tankara, som jeg får på Fredag.

Jeg kunne få anhængertræk på for 9000kr hos mazda.

Men min uautoriserede mekaniker som jeg plejer at få lavet bil hos kan montere det for ca 4500kr.

Hvis jeg nu for det gjordt hos den uautoriserede, gælder min garenti så stadig hos mazda?

Og SKAL service laves hos mazda, eller må jeg vælge et andet Autoriseret værksted?

Mange tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eftermontering af anhænger på NY bil?
  • #1   28. mar 2012 ja,din garanti på bilen gælder stadig,også mht service et andet sted

• #2   28. mar 2012 Den uautoriserede mekaniker, udfører ikke et ringere stykke arbejde end en som har et mærke i ryggen.
    Din garanti bibeholdes, så længe den foreskrevne serviceplan overholdes, både for service og for rustkontrol.

• #3   28. mar 2012 husk at hvis mazda KRÆVER! at rustkontrol udføres på et mazda værksted skal dette være gratis!. og husk det er DIT ansvar at det bliver overholdt.

• #4   28. mar 2012 Hvilke regler gælder for montering af tilkoblingsanording ("anhængertræk")?
    Skal min bil til syn?

Som hovedregel skal en bil synes efter montering af ”anhængertræk”.

Er bilen højest otte år gammel og har en tilladt totalvægt på højest 3.500 kg, kan den registreres til synsfri sammenkobling uden at være synet.

Montering af ”anhængertræk” uden syn.

Montering af ”anhængertræk” skal ske på et momsregistreret autoreparationsværksted eller virksomhed, som er momsregistreret til detailhandel med biler eller campingvogne. En fortrykt erklæring (SKATs blanket nr. 21.053), skal udfyldes af den virksomhed, som har monteret ”anhængertrækket”. Erklæringen afleveres på et skattecenter sammen med anmeldelsesblanket og bilens registreringsattest.

Kan ”anhængertrækket” monteres i udlandet?

Ja, det kan det godt.

Vær opmærksom på, at montering uden syn forudsætter, at den udenlandske virksomhed, der monterer ”anhængertrækket”, opfylder de ovennævnte betingelser og derudover har det fornødne kendskab til de relevante danske regler og den danske tekst på den fortrykte erklæring. I modsat fald skal bilen synes med ”anhængertræk” i Danmark.

• #5   28. mar 2012 ved godt det ikke har med garantien at gøre........

• #6   28. mar 2012 Du skal selvfølgelig have det på regning for garantien dækker, bare ikke nødvendigvis hos Mazda.

Kommentér på:
Eftermontering af anhænger på NY bil?

Annonce