{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.865 visninger | Oprettet:

Problemer med skat - TT til ST på en Supra. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Har jeg forstået dette korekt:
Der vil ikke være problemer med skat hvis man vælger at montere en Singel turbo på sin twinturbo Supra da der ikke findes en standard Supra med singelturbo som man kan fastsætte afgiften ud fra.?
Vi snakker udelukkende Skat og ikke syn.

Vh. Tommy J

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med skat - TT til ST på en Supra.
  • #2   12. apr 2012 Hvilket er muligt? At montere en Singel turbo på en tt? smiley

• #3   12. apr 2012 Jeg har før set en kopi af et bindende ligningssvar fra SKAT på, at en sådan ombygning ikke koster afgift - er jeg ret overbevist om.

Jeg er i hvert fald ret overbevist om, at det var en single turbo. Den havde 800-900 hk eller sådan noget.

• #5   12. apr 2012 Bay - Sådan har jeg også forstået det! smiley
    Chris B - Du snakker om at få den godkendt synsmæssigt ikke? smiley

• #6   12. apr 2012 Skat er ligeglad med single på en tt, men ikke turbomontering på en n/a

• #7   12. apr 2012 Johnson (rip) fik bindene svar på den røde af hans . at skat ikke ville have noget i afgift på det der var lavet ved hans 800hk+ på single mølle

og Christian sauer skulle hellere ikke af med afgift da hans blev beslaglagt

• #9   12. apr 2012 Det er lidt en gråzone.

Reglen hedder sig at man må tune så meget man vil på originale motor uden det er afgiftspligtigt så længe væsentlige dele ikke udskiftes. F.eks. må man gerne eftermontere kompressor/turbo på en bil uden udløser afgift, hvis man altså ikke samtidig skifter alt indmad i motoren (for at det kan holde). Så sidestilles tuningen/ombygningen med reglerne for motorskift som er afgift ved over 20% forøgelse.

Ved at f.eks. hvis man går fra 8v topstykke til 16v topstykke ses det som et motorskift, og ikke tuning af original motor.

Det er lidt en gråzone om det vil blive set som et motorskift, eller om det bare er tuning af original motor, men mit gæt er at det ikke vil være afgiftspligtigt.

Du kan for 400kr få et bindende svar fra skat så de aldrig kan komme efter dig og kræve afgift. Formuler et brev til dem med stelnr. på bilen, forventet nyt effekt, din motortype og hvilken lader du vil sætte på istedet. Så giver de dig et svar.

• #10   12. apr 2012 Jeg har skrevet med JO Tuning som kan montere et GT 40 Turbo på en TT og de skriver at den synsmæssigt er 100% lovlig. De har alle de erklæringer der ska til. Det er mere skat jeg er bekymret for, men som jeg har forstået det, så kan de ikke opkræve afgift af noget som ikke findes ( En standard singel turbo Supra ).

• #12   12. apr 2012 Tommy J,

Brug 400kr på det bindende svar fra skat, men tror ikke de kigger på om motoren bliver identisk med en single turbo. Det er mest hvis man skifter undervogn, bremser osv fra en større model.

De skelner mest på hvor meget du har ombygget bilen, og da krumtap, motorblik og topstykke er det samme som originalt tvivler jeg på det er afgiftspligtigt.

• #13   12. apr 2012 det er korrekt at skat ikke kan tvinge dig til at betale afgift af noget der ikke findes , derfor kan skat heller intet gøre hvis man eftermontere turbo på feks en bmw 325 e30 da der ikke findes en turbo ladet e30ér ,man kan max få bøde og syns indkaldelse.

• #14   12. apr 2012 Selvfølgelig skulle Christian Sauer ikke betale afgift af hans da den blev beslaglagt - Det havde han jo allerede gjort smiley

• #15   12. apr 2012 Ningo - Skat kan beslaglægge bilen og så får du den ikke tilbage før du har betalt afgiften + en bøde af samme størelse. Jeg tror du snakker om Syn og ikke Skat smiley

• #16   12. apr 2012 tommy nej det kan de nemlig ikke. den sag med den berømte fiesta ente med at de skulle betale erstatning for den tid han var uden bil ,for du kan ikke afgifts vudere noget der ikke findes , det blir aldig lovligt ,men skat kan ikke gøre noget ved dig.

• #17   12. apr 2012 martin j ...

de ville vel undersøge om han skulle betale mere . ?? .. hvorfor skulle de ellers beslaglægge den ?

lige som med Ford fiestaen med kompressor motor

• #18   12. apr 2012 Ningo - Jeg misforstod dig lige. De kan ikke gøre noget så længe man montere turbo på fx. en tt supra eller en bmw 325 som du nævnte, men hvis du fx. montere en turbo på en NA Supra, så kan de beslaglægge bilen smiley

• #19   12. apr 2012 Den skulle aldrig være beslaglagt til at begynde med - Også derfor Christian vandt sagen - han kunne fremvise billeder fra salgsannoncen(england), og der kunne man se, at ombygningen allerede var lavet.

• #20   12. apr 2012 Forden var blevet ombygget efter der var betalt afgift - Christian´s var blevet ombygget, og så derefter betalt afgift.

• #21   12. apr 2012 ja hvis du sætter turbo på en supra na , vil de kunne få dig til at betale den fri til en turbo model ,

• #22   12. apr 2012 begge sager vandt bil ejeren jo smiley .. forden var der kun motortuning på .. og i begge sager viser det jo at skat ikke kan kræve restance på motortuning på orginal motor smiley

Kommentér på:
Problemer med skat - TT til ST på en Supra.

Annonce