1.941 visninger
|
Oprettet:
opstart bilhandel {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Vil høre om der nogle der ligger inde med en viden ang. opstart af bilhandel. Jeg arbejder pt på at åbne for mig selv, men mangler hjælp/råd. hvor kan jeg få slutsedler, køresedler. Er klar over bilinfo sælger disse blanketter men er der ikke andre udbyder ?
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 11 Emner: 42 Svar: 404
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 84 Svar: 586
Køreseddler burde ikke være noget problem. Du kan selv skrive dem, de skal indeholde oplysninger om hvilket køretøj der prøvekøres (dvs stelnummer, evt pr. plade osv) og så dokumentation og signatur fra den der skal prøvekørebilen. Husk kopi af kørekort eller pas.
Mht slutsedler, så kan du fx finde std. slutseddler hos FDM som du selv kan omskrive så de passer til din forretning og dækker som du ønsker at de skal dække eller ikke dække (tage ansvar for) ved et salg.
Hvilken anden info er det du står og mangler?
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 84 Svar: 586
(Bilbogen)
https://www.tinglysning.dk/tinglysning/forespoerg/bilbogen/bilbogen.xhtml?_afPfm=15a0rlkp42
maj 2005
Mon ikke du burde overveje at kontakte DAF og hør om de muligheder de har at tilbyde dig.
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tak for de mange svar.
Lige et par spørgsmål mere
Hvad gør man i tilfælde af restgæld, i en bil som man tager i bytte
Er det hos skat man for prøve nr.
mvh, M.O
maj 2005
Hvad angår restgæld skal du sørge for at panthaver frasiger sig gælden. Find ud af, hvem der har penge tilgode i bilen og kontakt denne og find ud af hvordan og hvorledes gælden indfries.
Sælger du som forhandler en bil med gæld, kan køber af bilen "komme efter dig" rent juridisk = betale, hvis hans bil inddrages + den negative PR du vil få dig på halsen..
Igen - DAF har alle de redskaber du har brug for...
opstart bilhandel