{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Skole praktik, sort arbejde! {{forumTopicSubject}}

ok så går på denne skole praktik ordning, og ærlig talt vi har ikke det store at lave, men værkførens egne biler/motorcykler bliver lavet derinde helt sort.

skal han bruge en komplet ny udstødning til en af hans venners bile, så ryger den på skolens regning, syn skolens regning. skolen vi er tilmeldt er kommet ud med et underskud på 500 mio kr dette år. og det forstår jeg da udemærket vis der bliver lavet så meget sort arbejde nede på det værksted. Skolepraktik lyder sådan at vi må kun tage skole + ansattes biler ind, vi må på ingen måde være konkurrant til andet virksomheder. Det er nu osse besluttet at vi skal flytte til nye lokaler fordi der ikke er råd til at have dem vi er i nu.

noget jeg kan/burde gøre?
det går jo egentlig ud over os der går der oppe at en del arbejde bliver taget fra virksomheder, får de sorte biler der bliver lavet, kunne ha medført en mulig læreplads til en, vis en virksomhed havde haft travlt istedet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skole praktik, sort arbejde!
  • #1   21. jun 2012 kan jo være det bliver købt på skolens regning så han kan spare momsen og der efter afregner med skolen ?

det er der vel ingen der ved

• #2   21. jun 2012 Tja, det er da rimeligt simpelt.. Du tager da bare en snak med ledelsen af skolen, så må han jo forklare bilagene for reservedelene..

• #3   21. jun 2012 Ring du til told og skat ogmfortæl dem du skriver herinde :).

• #4   21. jun 2012 HARTMANN

det kan self osse være han gør det på den måde, men den typer værkføre han er finder jeg det underligt vis han var klog nok til det, men kunne self være han gjorde sådan

• #5   21. jun 2012 i Viborg er det sådan at vi bestiller delene også bliver der sendt en "regning" for delene kun. prøv at tænk på hvilke biler du skulle lave hvis din værkføre ik tog nogen med? vildt fedt at skrue et fjederben af en bil som hovedforløberne har skruet i 10000 gange?? det jo nok for at i kan få det så realistisk som muligt.

• #6   21. jun 2012 sådan er det tit på skoler med med skole praktik ... der kommer der alt muligt ind fra højre og venstre ..

men det er lærenes biler eller om det måske er lærens "nabo" ... medina/madona

• #7   21. jun 2012 Emil^ skolen har så omkring 1500 ansatte vis ikke mere, men ok.

bare sjovt som vi ikke må tage sorte biler med, men han må godt?
    dobbel morale er godt.

og her henter vi selv reserve dele, vi kan osse bestille dem vis det er meget, der skal hentes hjem, ellers ligger der er reserve firma 3 mins gang fra praktik værkstedet

• Simon T
    Simon T Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #8   21. jun 2012 du har bare ondt i røven over du ikke kan få delene billigt ^^

• #9   21. jun 2012 nu er der jo heldigvis også forskel på lære og elever ... hvorfor skulle eleverne tjene penge på det of tage det ene og andet med ...

for i ikke også lov til at lave jeres egen bil ?

• #10   21. jun 2012 Simon T eftersom jeg er ansat af skolen, kan jeg få delene ligeså billigt som ham smiley

• #11   21. jun 2012 HARTMANN

vis man laver for meget på ens egen bil, dvs 2,3 gange om ugen så skal man give kage

• #12   21. jun 2012 så skal man da også have en anden bil ;D

• #13   21. jun 2012 men jo, det kan da osse være mig der bare set mig sur på den værkføre og spotter hver en fejl ^^

• #14   21. jun 2012 vær du bare glad for du har en plads på skolen, og så lev med det, det ik mere anderledes i så mange andre firmaer!

• #15   21. jun 2012 problemet er man må ikke lave ens egne biler med mindre man står som ejer af bilen, og når man endelig må lave sin egen bil, så skal det være hurtigt ind og ud. selvom vi alligevel ikke har en skid at lave. udover værførens lorte sorte, biler,motorcykler,trailer osv osv engang imellem

• #16   21. jun 2012 Beebop K

tja jeg kunne være glad for min plads, eller jeg kunne være pisse ligeglad, og jeg er efterhånden det sidste, jeg lære ik en brik af at være på det praktik værksted, en masse har allerede fundet andre ting at lave fordi de gik døde i det og lærte ik en fis. værkføren sidder 90% af tiden på sit kontor og enter kigger på div sider som dba, osv efter nye biler/motorcykler, eller bruger tiden på at snakke med sin søn, som kommer i tide og utide. tror bare jeg er alt for pist på ham værk gutten til at se klart

• #17   21. jun 2012 tror det er sådan på alle skoler ... de kan jo ikke lade flere 100 elever lave deres egen forretning i skolen ... men om der er nogle lære der hjælper vener og famille er noget andet (doppelt moralsk ) måske ...

• #18   21. jun 2012 Ja fordi det var meget bedre hvis Der slet ikke var noget at lave så ens lærlinge plads ikke var der.. Meget bedre.

• #19   21. jun 2012 jeg er egentlig ligeglad om han laver hans biler sort, osv. jeg gidder bare ikke at han snyder den skole jeg er ansat på for pange, for i sidste ende går det ud over mig.
    til sidst lukker kassen vel

• #20   21. jun 2012 det er osse den eneste grund til jeg ikke er stoppet, fordi jeg har intet andet, vis jeg havde et arbejde jeg kunne gå lige over til så var jeg smuttet fra det praktik sted for længst!

• #21   21. jun 2012 Bare lige så vi enige så skal du vide der sort arbejde der går "ud over" andre på alle værksteder.

• #22   21. jun 2012 ja det går ud over andre, jeg er helt klar over det. det rammer alle, og selv laver jeg ikke det store sorte arbejde, selv vis jeg kan lave lidt på min egen eller venners bil i fritiden gør jeg da det. men bruger sgu ikke værksted og skole penge på at lave venners biler, svinsk

• #23   21. jun 2012 Hva har du af beviser for at det er sort arbejde?

• #24   21. jun 2012 det er at de biler der bliver kørt ind checker vi om er folk der arbejder på skolen smiley

• #25   21. jun 2012 og det kan vi på en smart måde, je gikke uddyber her

• #26   21. jun 2012 Derfor kan der da godt blive lavet biler udefra..læres venner.. bestyrelses medlemmer osv..
    De kan da nemt laves og så sendes der en regning uden du ved det..

Da jeg gik på skole lavede vi alt muligt fra forskellige andre institutioner i området..uden det arbejde havde jeg sku kedet mig ihjel..

• #27   21. jun 2012 sandt, og jeg ville da osse kede mig ihjel vis det ikke var at lave der.

og kan da osse være at der bliver sendt en regning udenom, det må jeg høre "spionen" om imorgen, og se hvad der står i systemerne smiley

• #28   21. jun 2012 vis der f.eks. ikke gør så er det jo kun min egen røv der ryger til sidst, jeg har som sagt ikke noget imod at han laver sort arbejde, bare han selv betaler for det og ikke skolen.

Don't eat the hand that feeds you

• #29   21. jun 2012 kæft du går i små sko

• #31   21. jun 2012 Ja det vil jeg også sige, du går i meget små sko!

Du kommer hvert fald aldrig videre.

Get a life....

Kommentér på:
Skole praktik, sort arbejde!

Annonce