UPS levering - PAKKE GIVET TIL NABO? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har fået tilsendt en pakke fra tyskland med nogle dele i. Da jeg prøver at tracke den via den seddel UPS havde vedlagt i min postkasse kommer noget helt mærkeligt frem. Men en forkert pakke seddel er dukket op (Finder jeg ud af da jeg ringer derind). Så spørger jeg til min pakke og der siger hun den er leveret til min underbo i min opgang. Derefter siger hun et efternavn som ikke passer på nogle af beboerne i ejendommen. Jeg tager derefter kontakt til alle beboerne i ejendommen og efterspørger om de har set min pakke. Men ingen har set eller fået den.
De mener så at jeg skal kontakte den tyske afsender for at få dem til at efterlyse pakken. Den er købt via eBay så en længere proces. Må de godt bare give pakken til en fremmet uden min fuldmagt?
jan 2007
Følger: 258 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.024
apr 2004
Følger: 52 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 93 Svar: 1.819
okt 2005
Følger: 139 Følgere: 134 Biler: 56 Emner: 130 Svar: 438
Der er godt nok blevet underskrevet for modtagelsen Men det navn stemmer slet ikke overens med noget. De kan jo ikke bare give den til en tilfældig i ejendommen.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 448
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.039
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
http://www.ups.com/media/da/terms_carriage_eur.pdf
Levering
10 UPS kan levere en forsendelse til den på fragtbrevet anførte modtager<b> eller til en anden person, der tilsyneladende har beføjelse til at tage imod levering af forsendelsen på modtagerens vegne (f.eks. en person i samme bygning som
modtageren eller modtagerens naboer).</b> Modtageren skal informeres om enhver ændring i leveringen ved meddelelse lagt på deres bopæl/ejendom.
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 34 Biler: 2 Svar: 284
jan 2010
Følger: 105 Følgere: 98 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 394
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.522
Deres Regler gælder. Men vis der er kvitteret på sedlen og manden der har kvitteret ikke bor i opgangen, så vil jeg mene at UPS har et problem, tror men 100% sikkerhed at deres regler ikke kan bukkes til at gælde hele byen.
feb 2007
Følger: 125 Følgere: 123 Biler: 4 Emner: 313 Svar: 1.775
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
Jeg ved godt at det ofte er dyrere, men de andre discount pakkebude er bare for ringe og ligeglade. "Modtog" for nylig en pakke fra GLS med 3 bulke brændbare cd´er i. Alle 3 bulke var i stykker, på trods af at der var bobleplast overalt indeni i kassen, men heldigvis var selve skiverne ikke beskadiget.
Og jeg skriver "modtog" fordi de kommer selvfølgelig ikke på et fast tidspunkt, som postbudet plejer, men imellem 8 og 16, og man ved heller ikke hvilken dag, men bare indenfor et par uger. Den nåede så ikke at komme i min ferie, så jeg var ikke hjemme da de endelig kom forbi, da jeg er langturschauffør. Næste weekend skrev jeg en fuldmagt på at de måtte stille den uden kvittering, og lagde den et bestemt sted udenfor. Mandag ringede jeg til dem, og de ville komme igen, men så skulle jeg hænge fuldmagten på døren, for de gad ikke iondformere chaufføren om det sted jeg havde lagt den, men det kunne jeg jo ikke. Tirsdag havde chaufføren været forbi uden at stille pakken, da de på trods af at jeg ringede igen tirsdag, ikke havde informeret chaufføren. Og nu kommer der endnu en ulempe ved de andre pakkefirmaer. Jeg skulle selv hente min pakke på deres terminal. Jeg har så næsten 50 kilometer til den nærmeste terminal, men kun 1 km til nærmeste Posthus hvis jeg havde brugt Post DK. Så i sidste ende var det ret dyrt i forsendelse..
jul 2008
fra aaaaaaaaaalllllller første tråd, og linje 1 + 2
<b>Da jeg prøver at tracke den via den seddel UPS havde vedlagt i min postkasse</b>
Cap, nej de har jo selv defineret hvem der kan modtage i deres punkt 10:
<b>(f.eks. en person i samme bygning som
modtageren eller modtagerens naboer)</b>
men at få UPS til at dække skaden/forsendelsen, det kan man i 39 ud af 40 tilfælde godt glemme, de snor sig værre end en snog
jul 2007
jul 2008
så i sidste ende er det afsender der kommer til at bøde for at UPS har lavet ged i den.
det firma som jeg kører transport for, bruger også UPS som samarbejdspartner til at sende udenlandsk, og der er i 99% af forsendelserne ingen problemer, men den sidste % kan være alt fra at de ikke vil ringe til en kunde der bor 300 km ude i et ødet område (selvom der er oplyst et telefonnummer og den virker) til at de påtager sig skylden for en pakke er blevet skadet - men derefter NÆGTER at betale fordi der er oplyse pakken indeholder en PC, som så viser sig at være en MAC = man har ikke deklareret pakken ordentligt
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 9 Svar: 175
Du overser en vigtig detalje.
"eller til en anden person, der tilsyneladende har beføjelse til at tage imod levering af forsendelsen på modtagerens vegne"
Dvs. personen UPS aflevere pakken til SKAL have en fuldmagt eller lign. fra modtager.
jul 2007
jul 2007
jul 2008
<i>-Kim B
Du overser en vigtig detalje.
"eller til en anden person, der<b> tilsyneladende</b> har beføjelse til at tage imod levering af forsendelsen på modtagerens vegne"
Dvs. personen UPS aflevere pakken til SKAL have en fuldmagt eller lign. fra modtager.</i>
du har selv noteret hvad jeg har klippet og klistret.
helt tilbage i 2000 kørte jeg for UPS som extern vognmand, og der var det også nok at det var en person i samme bygning - og også en uden fuldmagt.
har kørt UPS inden for de sidste par år som afløser i egen bil, og stadig samme procedure med en person i bygningen.
selv herhjemme har vores nabo bedt os alle i opgangen om IKKE at tage imod pakker for hende, da der tit mangler i de forsendelser hun bestiller - dog er det fra afsender der mangler indhold, men hvis pakken bliver overdraget med underskrift, så kan hun ikke gøre indsigelser overfor afsenders træk på hendes visakort - hvis UPS så bare vælger at sætte pakken i opgangen, så er det afsenders / UPS problem.
jan 2012
Alle bud firmaer må aflevere til en person på adressen som " tænkeligt" har lov til at modtage forsendelsen. Det være sig kone,kæreste,børn,bedstefar eller barnepiger og rengøringskoner.
Og den signatur de har på deres lorte skærm er intet bevendt.
Det kan godt være at man vinder i retten. MEN hvis man gør så er det stadig en økonomisk nedtur. Disse selvskaber kender systemet og ved at når advokaten fortæller os at en sejr koster os 20 k i sagsomkostninger, så bakker 99,9%af os ud...
jul 2007
Ja, men naboen, underboen eller genboen er ikke på ADRESSEN.
Hvis adressen er Hovedgaden 9C, 2.sal th, så er ham i 9C, 2.sal tv ikke på adressen...
jul 2007
jan 2012
Og stå med en advokat differense på 20k men have fået erstatning for en forsendelse på 5k. Betyder at man kan udråbe sig som vinder men 15000,- fattigere
jul 2007
jul 2008
<i>Og den signatur de har på deres lorte skærm er intet bevendt. </i>
der må jeg lige modsige dig, den er lige så gyldig som en underskrift på papir, og faktisk lidt til da der automatisk kommer klokke og dato på.
Herudover, så er det ikke muligt at ændre hverken i navn, eller underskrift når først en levering er afsluttet.
Underskriften på terminalen er også 100% gyldig når vi er ude med opsigelser til folk der skal fyres, det samme gælder hvis der ikke er nogen til at modtage - eller ikke VIL modtage opsigelsen - så kan vi som bud underskrive på at vi har leveret i postkasse, eller hvad der nu er aftalt, og denne er også 100% gyldig som bevis hvis sagen ender i retten. Og det er afprøvet af flere forskellige firmaer / deres Xmedarbejder som ikke var tilfreds med en fyreseddel.
Der hvor jeg kører ad hoc må vi KUN efter aftale med enten modtager, eller afsender levere til nabo eller sætte foran døren / i skur ect. men det står så også i vores system at det er aftalt, samt man skriver det selv ind på sin terminal hvor man har sat pakken.
jan 2012
Selvfølgelig er underskriften gyldig.... hvis man kan læse hvad der står. 99,999% af alle underskrifter på "pladen" minder mest af alt om de kryds som man underskriver sig med i de fjerneste afrikanske provinser. og derfor er det en umulig kamp at forklare retten at netop DIG ikke underskriver med nogle utydelige kruseduller... men inden vi når her til hvor dette er aktuelt har du brugt årets ferie penge på din advokat.
Tro mig, de kender systemet og udnytter det til fulde
jul 2008
at det så er ganske umuligt at lave en ordenlig underskrift på pladen, når man ikke skriver på den jævnligt, er så en helt anden side af samme sag.
tror også du skal have mere end mine ferie penge hvis vi skal have advokat med ind over, jeg har nemlig kun 4.300 kr. til dette ferie år
jul 2007
Hvad med at du læser hvad jeg skriver, i stedet for at være kæk.
Jeg skriver jo netop at jeg ikke ved hvad UPS har af regler men at visse andre pakkedistributører kræver en fuldmagt. Og så skriver jeg til Brian, at hvis kravet er at det skal være en på adressen, så skal det jo faktisk være på MODTAGERS ADRESSE og ikke inde ved naboen. Hvem der så åbner døren hos modtager er et fedt...
jul 2007
jul 2007
jul 2008
http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Forretningsbetingelser/Postpakker-dk-1.pdf
En Postpakke udleveres til modtager eller et voksent
medlem af modtagers husstand. Er adressaten en
virksomhed, offentlig myndighed, forening eller
lignende, afleveres Postpakken til det personale eller
de personer på adressen, der fremstår som
legitimerede til at tage imod forsendelser.
En Postpakke udleveres ved henstilling på
modtageradressen, såfremt den er sendt som
Postpakke med flexlevering, jf. punkt 6 eller med
Modtagerflex. Modtagerflex er en ordning, hvor
modtager har indgået aftale med Post Danmark om
henstilling af modtagers pakke uden kontakt med
personer på adressen. Flexlevering hhv.
Modtagerflex kan ikke imødekommes, hvis afsender
har sendt pakken som Rekommanderet eller Værdi.
Kan pakken ikke afleveres som ovenfor beskrevet,
afleverer Post Danmark, såfremt det er muligt, en
postanmeldelse på adressen eller fremsender
postanmeldelsen med almindeligt brev. Modtager
eller den, der har fået fuldmagt dertil, kan herefter
afhente Postpakken på posthuset eller i Døgnposten
mod forevisning af den fornødne legitimation
indenfor den frist, der står på postanmeldelsen.
Fristen for afhentning vil være 14 dage.
<i>FLEXLEVERING (POSTPAKKER
KØBT I POSTSELVAUTOMAT)
Postpakker, der sendes med serviceydelsen
Flexlevering, er omfattet af de for Postpakker
gældende forretningsbetingelser, jf. pkt. 1 – 1.18,
dog med følgende fravigelser:
6.1 INDHOLD
En Postpakke med et indhold, der har ubetydelig
værdi for uvedkommende, kan sendes som
Postpakke med Flexlevering.
6.2 PÅTEGNING
Ved køb af en Postpakke vælger afsender
serviceydelsen Flexlevering under udfyldelsen af
pakkelabel. Afsender angiver, hvor Postpakken skal
henstilles på adressen. Oplysningerne bliver
automatisk udskrevet på pakkelabelen.
6.3 UDLEVERING
Postpakker med Flexlevering må henstilles på den
anførte modtageradresse, f.eks. i carporten, hvis der
i forbindelse med omdelingen ikke træffes personer
på adressen, som pakken kan udleveres til. Hvis
modtager bor i låst opgang, hvortil omdeleren ikke
kan få adgang, vil pakken blive lagt til afhentning på
et posthus.
6.4 ERSTATNING
Ved Postpakker, der sendes med Flexlevering,
ophører Post Danmarks erstatningsansvar, når Post
Danmark afleverer pakken i overensstemmelse med
pkt. 1.9 eller henstiller pakken på adressen. Post
Danmark er ikke ansvarlig for, hvad der sker med
pakken, når den er henstillet på modtageradressen,
herunder hverken for skader forårsaget af vejrlig eller
tyveri.
Afsender har bevisbyrden for, at en Postpakke med
Flexlevering, som er scannet udleveret af Post
Danmark, ikke er afleveret i overensstemmelse med
ovenstående regler.
jul 2008
min moster fik en bærbar leveret med dem, de var så flinke at sætte den ude foran døren i et rækkehus område da hun ikke var hjemme.
heldigvis var der en flink nabo som så den efter en times tid.
jul 2007
Så jo, der skal være en fuldmagt, hvis det ikke er en på adressen der skal tage imod pakken.
jul 2007
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 32
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
BÅDE med GLS og UPS. jeg plejer at ringe til dem og så kontakter de chauføren og så ska han bare lette røven og hente den fra hvor han har, smidt den, fået en forkert mands underskrift, og pikle den hen til mig. Idiot.... jeg har sgu da betalt for transporten til min adresse.
nov 2009
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
nov 2009
mar 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 32
DE 20 kilo du snakker om, får man jo dækket, hvis man vinder sagen og leveringsfirmaet. Taber betaler sagens omkostninger, det er vel også fair nok?
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
UPS levering - PAKKE GIVET TIL NABO?