{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.971 visninger | Oprettet:

Firma Benzinkort {{forumTopicSubject}}

Er det lovligt og bruge få lavet et benzinkort i Firmaets navn og udelukkenet bruge det til privat brug. samt at lade firmaet betale for ens forbrug, siger ikke man skal gå bag om ryggen på chefen og få lavet et, men hvis man selv er chef og ejer af selvskabt?
Og i tilfældet af ulovligt hvor strafbart er det så:)!?

Håber nogen kan svare mig:)
Skriv hvis jeg ikke har formuleret mig godt nok:)!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Firma Benzinkort
  • #1   12. jul 2012 Det er ikke ulovligt at lave det, men pricat forbrug kan aldrig blive trukket ind over firmaet. hvis du bruger din bil til både firma og privat brug, så skal du føre kilometerbog på alle kilometer kørt i forbindele med virksomheden.

• #2   12. jul 2012 Selvfølgelig er det ikke lovligt at kører privat forbrug ind i et moms regnskab....

• #3   12. jul 2012 Og i den kilometerbog skal der føres ind, hvortil de kørte kilometer har været, og hvad årsagen er til kørselen.

• #5   13. jul 2012 mange tror (lige som andreas T) at når man får et benzin kort at firmaet kan man bruge løs. men næææ nej du skal have kvitering på hver tankning, nogle benzin selskaber sender dem til en hver md. og andre skal du selv tag dem hver gang. det bliver ført ind i regnskabet. og er der mistanke om snyd skal du kunne bevise du ikke har snydt. fordi du ikke betaler moms af benzin til firmabilen smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #6   13. jul 2012 Er det dit eget firma ?

• #8   13. jul 2012 Kender bare en der har en båd og et benzinkort i Bådens navn, og lader båden betale. der bliver ikke ført Kliometerbog eller noget. og kvitteringerne ryger bare ud:)!

• #9   13. jul 2012 kan du også sagtens smiley men så trækker din ven bare ikke momsen fra smiley det er når du trækker en beskatning fra der er problemer smiley

• #10   13. jul 2012 hvis firmaet er privatejet og ikke aps kan man nu sagtens gøre det sådan. Hvordan man vælger at bogføre det er som sådan det eneste punkt man skal huske på men når han ikke engang bruger kvitteringerne er det jo et fedt så trækker han det heller ikke fra. Så lad være med at have ondt i røven. Det er i sidste ende manden selv der hænger på det.

• #12   13. jul 2012 Morten, hvis ikke det trækkes fra i skat kan de ikke rigtig gøre noget. smiley

• #14   13. jul 2012 ideen med at lave firmakort og så bare lade være med at indgå i firmaets regnskab altså fylde privatbilen op og betale med dine private penge er at der er væsentlig bedre rabatter at få på et firmakort...

• #15   13. jul 2012 Du får nok rabat af liste pris som regl er det billigere end at tanke tidlig morgen end den rabat dit firma kort giver dig så brug dit dankort og sunde fornuft og træk det fra der bruges i dit firma ikke andet

• #16   13. jul 2012 hos shell er det pumpeprisen man får rabat på, 80 øre pr/l diesel

• #17   13. jul 2012 hvis man har enkeltmandsvirksomhed,og kører transport, eller anden firma med 100% erhvervsbil tilknyttet, er det et krav at man har en personbil ved siden af for ikke at blive beskattet af erhvervsbilen, men privatbilen kan så UDEN km-bog eller anden dokumentation indgå i firmaets regnskab med en løsning der hedder MAX 50/50 fordeling, hvis du vil trække mere end 50% af udgifterne i dit firma, så skal der km-bog til.

og at manden smider sin bon ud fra tanken, det gør jeg da også, det betyder ikke noget da der står på den at den ikke kan bruges som faktura, dette grundet månedlig fakturering.

• #18   13. jul 2012 alt i dæk .
    hvordan har du dog fået den aftale i stand??

jeg har selv shell og de giver 113 øre på listeprisen, det samme hos OK og så kun på deres TRUCKanlæg.

min onkel fik for mange år siden kvantumrabat hos Statoil, mener han fik mellem 60 og 90 øre pr liter, men det stoppede de så med igen da ordningen kostede dem for mange penge i rabatter smiley

• #19   14. jul 2012 jeg har ikke fået lavet kortet endnu, men jeg har været rundt på et par tankstationer og høre om deres rabatter, shell siger at deres er på pumpeprisen, mange af de andre har rigtig nok på listprisen. der var ikke rigtig noget rabat på benzin. kender også en der har stået på en shell tank, hun sagde det samme. 80 øre på diesel, så skal man godt nok have 10 biler, men ellers er det en anelse mindre 60 øre eller noget i den stil.

• #20   14. jul 2012 alt i dæk

jeg tror du skal have fat i Shells kundeservice for erhverv, for det lyder mest som en and det der med pumperabat. Ellers er det noget den enkelte tankstation kan give, og så virker det ikke på andre stationer.

jeg får som en bil 113 øre rabat, men en anden vognmand som har 12 biler får kun 103 øre rabat, deres begrundelse for dette er at han har så mange biler smiley

• #21   14. jul 2012 jeg ved ikke om det er noget den enkelte tank kan give, de havde ikke noget man kunne få med på skrift, men de havde et papir på det til dem selv, så det tog jeg bare et billede af på mobilen

Kommentér på:
Firma Benzinkort

Annonce