{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.774 visninger | Oprettet:

Svindel med motorombytning {{forumTopicSubject}}

Føler det næsten som en pligt at advare yngre bilister (og ældre). Har ofte kigget efter diverse biler og falder tit over dem som sætter deres bil til salg med større motor end originalt. De sætter dem til salg og fortæller gerne om ombygningerne, men intet om at bilen så faktisk er u-lovlig, også selvom den er ny-synet. Synsfolk kan også begå fejl (kan alle mennesker). Men det gør ikke bilen lovlig, og hvis man ikke ved bedre så står man altså med håret eller det der er værre i postkassen den dag uheldet er ude. Så "slipper" man ikke bare med at betale den manglende afgift, men kan for det første give en bøde der lige så stor som afgiften (afgift+bøde SKAL betales) Og så er der kravet fra forsikringsselskabet der har udbetalt en forsikrings-sum til evt. tilskadekomne, som vil kræve penge af dig som jo har kørt i u-lovligt køretøj. Det kan altså få kæmpe konsekvenser for resten af ens liv, både økonomisk og samvittighedsmæssigt. Så VÆR VÅGNE når der handles biler med anden en original motor.
Grunden til jeg skriver her er, at hver gang jeg gør opmærksom på u-lovligheder i diverse annoncer, så bliver de sjovt nok bare slettet uden videre af annoncøren.......

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svindel med motorombytning
  • #1   1. aug 2012 ja sådan er det jo. jeg har tænkt mig at ligge en gti motor i in g3 1,8 smiley men betale afgiften bagefter

• #2   1. aug 2012 pisse godt.. det vidste jeg faktisk ikke smiley jeg har været tæt på at købe en ældre golf.. mener den standart motor der var i den var 1.6 og den han havde lagt i var en 2.0 turbo.. og den kostede kun 18000. pisss fint jo.. men købte den HELDIGVIS ikke smiley men tak for det smiley

• #3   1. aug 2012 Hørt! Jeg har selv undret mig over mange gange at folk tilsyneladende er totalt ligeglade med om bilen er godkendt og lovlig med en evt. motorombytning. De er åbenbart ikke klar over hvor mange penge de kan komme til at skylde folk, som evt. bliver invalide efter man har kørt dem ned. Chancerne er selvfølgelig små, men uheldet kan være ude, og det er man bare nød til at have i tankerne, for sin egen skyld.

• #4   1. aug 2012 troede faktisk også at hvis bilen var synet med motor så kunne de ikk gøre noget smiley

• #5   1. aug 2012 Chokobamsen

Der tager du fejl. En evt. motorombytning skal synes OG godkendes, og så skal det skrives på reg. attesten.

• #6   1. aug 2012 ja der skal en importør erklæring , og afgift hvis effektforøgelse er over 20%.
    så skal det også skrives på registreringsattest.

har været hele mølle igennem med 2 stk biler.

• #7   1. aug 2012 Ja jeg er fandme glad for jeg nåede at få min Touring synet OG godkendt med konstruktive ændringer med M50 motoren smiley
    Men noget helt andet er så om det bliver opdaget at jeg for eksempel smider en 2.5liters i istedet for en 2liters som den der ligger i nu og den er godkendt til.
    For udseende mæssigt kan INGEN se forskel, medmindre du måler diameteren på indsugningsspjældet eller tjekker motornummeret som ofte er ulæseligt og svært at se og komme til.
    Nu har jeg tit og ofte forsikringsskader inde og vi har kun 1! gang tjekket motornummer.
    Og det var simpelthen fordi bilen sku ha et nyt bundkar, samt evt. en motor, da bilen var kørt ud over en mark og havde tabt olien og vedkommende der kørte vidste ikke om den var gået i stå med det samme eller kørte uden olie smiley

• #8   1. aug 2012 arg.. nu løber du vist med en halv vind.. de kan ikke kræve afgift at bilen hvis den ikke efterfølgende kan synes med den motor.. de sager har skat tabt 3-4 gange nu..

og du hænger "kun" med året i postkassen ved en evt. ulykke hvis det bliver vurderet at ulykken er sket pga. af den ulovlige motor. dvs. hvis du køre 50 km/t inde i byen og feks. køre en ned eller ind i en anden bil eller lign. kommer du altsåm ikke selv til at betale bare fordi motoren ikke er lovlig. det vurderes i et hvert tilfælde. men derfor skal man naturligvis være opmærksom på det alligevel.

• #9   1. aug 2012 er personligt ligeglad.. for så kan alt jo være ulovlig

• #10   1. aug 2012 Er det ikke købernes eget problem? Enhver ved da at næsten alle de biler som er tilsalg med eftermonteret turbo er ulovlige. Og bilen kan da sagtens være nysynet på lovlig vis. Det tager ikke lang tid at afmontere en turbo til syn. Men ja det er stadig ulovligt medmindre den er godkendt. Men den chance må man jo bare tage hvis man absolut skal have en billig turbo bil.

• zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 213
    #11   1. aug 2012 tja... de tjekker det sjældent, og mazda 323 93 1.3 med en 1.6 motor i er ikke lovlig men man kan ikke se forskel og den sidder i gør ikke bilen til en raket. ja man bør oplyse det ved salg, men tror såmæn ikke det er noget man skal frygte... og afgift messig har man ikke snydt samfundet for en masse...

kan kun se det er et problem med en 1.3 med lamme bremser der kommer en 3.0 i med dobblet effekt.

ja hver sin måde og se et på, men ja man bør da oplyse det, der er rigtig mange bmw e30 320i med 325i motor til salg,

men fordi en bil har kørt ind i et eller andet tjekker forsikringen altså ikke bilen i hovede og røv for at slippe for at betale eller knalde ejeren.
    stor set alle biler der er skadet bliver tjekker af taksator ringen som næsten alle selskaber bruger og de kommer kun ud på værkstedet for at kigge på papir og måske ellers et hurtig kig på bilen og så elles kaffe.

• #12   1. aug 2012 steffen C
    hvis jeg køre en ned i min vectra 1.6´er så betaler min forsikring de skader jeg forvolder... køre jeg så en anden mand ned også i min vectra. men denne gang er den bygget om til en 2,5V6turbo så vil forsikringen selv om fartgræser osv er overholdt ikke betale hvis de opdager ombygningen da bilen ikke er lovlig. så skal jeg betale erstatningen til forsikringen da de stadig dækker skadeslidte men vil havde penge retur...

jeg fravælger altid de biler. overvejde at købe en bmw for nyligt. enten er den født med en M40B16 men ilagt en M50B25 ellers også er de bare så kneppede at det have kan være nok... det samme med Corolla enten er der en silver eller blacktop i dem ellers er de ramponerede. sjovt nok kræver folk gerne 10.000kr mere for de ulivlige biler end hvad de faktisk er værd. og de gemmer aldrig org motor osv... så de stå i med mine øjne med en stor klump jern der ikke kan bruges. især ikke fordi andre ikke ved hvordan den er fusket sammen.
    samme gælder hvis din bil er chippet til over 20%

• #13   1. aug 2012 Ellers så får man en billig bil med en sund motor, da den er skiftet og må selv om de vil betale afgiften eller ej ....

• #14   1. aug 2012 napster : men ville du turde tage chancen? ville sgu være surt hvis man lige præcis er den ene der bliver opdaget, og skal betale en masse i erstatning.

jeg ved ikke med jer, men jeg tager sgu ikke chancen. Det har jeg min konto for kært til

• #15   1. aug 2012 Ketil L S:
    Du kan jo tage og tjekke min E33er så, den er synet OG godkendt netop med M50 inden det blev forbudt smiley
    Og netop ikke en af de forskruede af slagsen, der hænger sammen med strips og gaffa som mange andre e30ere.

• #16   1. aug 2012 vi skal vel have lidt for vores skattekroner og med alle de mærklige regler om det ene og det andet der er i dag så er det sq klart folk går ud og laver div ombygninger der har regeringen sådan set skudt sig selv i foden man kan jo snart ikke skifte en del uden det kræver tuw papir, syn, afgift og hvad ved jeg på sin bil så et eller andet sted forstår jeg godt hvorfor folk gør som de gør

• #17   1. aug 2012 Cawdy KN Customs:

Synet og godkendt, er jo også i orden. Hvordan det så er skruet sammen er jo en anden snak,

• #18   1. aug 2012 hvor meget kommer det cirkus til at koste at putte en gti 12v i en 1,8 golf 3 smiley ? afgift

• #19   1. aug 2012 Ja, og så er der de idioter herinde som STRAKS får ondt i røven.
    F.eks.

Jeg smed en 2.0 motor i min gamle 626 (den hvide) som originalt havde en 1.8 motor liggende i sig.
    Det vil sige en effekt forøgelse på små 10 heste (hurra) men jeg siger en ballade der kom ud af dette! Måske skulle folk også lige tjekke efter en ekstra gang, FØR de kalder noget for ulovligt! smiley

• #20   1. aug 2012 Christian M

Hvordan regeringen har skruet det sammen kan du/jeg jo ikke lave om på, Du kan jo bare flytte til et andet land. Tyskland er da ikke bedre de har bare en anden lovgivning, men hvor tingene stadig skal godkendes osv (TÜV godkendes). Om du vil bøje reglerne er jo så din egen sag, men at sælge en bil til "et eller andet godtroende fjols" eller en der ikke har muligheden for vide bedre, det er i mine øjne svindel og moralsk u-forsvarligt.

• #21   1. aug 2012 hvis jeg sætter en gti 8v i golfen får den ca de der 115 hp det er en effekt forøgelse på 25 heste og det er for meget smiley

• #22   1. aug 2012 Michael R

Der er jo ikke noget u-lovligt i dit motorskift, Men hvis man gør opmærksom om dette i en evt. salgsannonce så er der jo ingen ko på isen. Men dem som putter en 2,0 16v motor i en 1,8 8v kadett der er sagen jo en anden, især hvis det giver køberen det indtryk at alt er i den skønneste orden.

• #23   1. aug 2012 Chokobamsen

Ja det er for meget, og så længe du selv kører i bilen er det dig selv og din egen samvittighed der står for tur. Men betaler du afgift af ombygningen så kan det sagtens lade sig gøre. Men sælger du bilen til en der ikke ved bedre, så har du givet problemet til en der er uvidende, som kan komme i bundløs gæld hvis han havner i et uheld.

• #24   1. aug 2012 ja i know ville aldrig sælge en bil som var ulovlig det ville jeg ikke have det godt med men vil betale afgift af det skal bare vide hvor meget det er før jeg sætte den i smiley

• #25   1. aug 2012 verdens bedste mekaniker .

Nej, er nemlig GODT kalr over at der ingen ko var på isen, og den var også synet, og skrevet ind med større motor, plus de par småting der var gjort ved den.

Men alligevel endte det i en temmelig lang tråd om hvorvidt det VAR lovligt, eller den var fusket gennem syn -_-

• #26   1. aug 2012 Tja, der er jo så mange indviklede regler for told bearbejdning af biler at ikke engang skat selv kan finde ud af dem.
    Eks. vil det kræve afgift af en M3 hvis jeg svejsede M3 bagskærme på min Touring og forskærme.
    MEN tog jeg en alm 2dørs e30 og limede glasfiberskærme på og bagklap mm. så var der ingen afgift at betale smiley
    Hvad er mest ulovligt/uforsvarligt?

Nok er det en ting der er ulovlig hvis det er svejst på, men om det er noget nogle nogensinde vil blive bonget for er en anden side af sagen.

Kommentér på:
Svindel med motorombytning

Annonce