7.753 visninger
|
Oprettet:
Vw polo på værksted for 4 gang!!!! {{forumTopicSubject}}
Hej
Vores 1 år og 8 måneder gamle polo 1.2 tdi bluemotion, skal nu idag på værksted for 4 gang på 14 dage. De sidste 3 gange den har været afsted, har de skiftet nogle dyser på bilen. Hvor mange gange har de lov til at reparere på bilen inden man får ny bil eller motor?
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
Men hvor ofte kører i lange ture, hvor den bliver godt brændt igennem?
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 108
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
Den bliver brændt godt igennem hver dag, kører 150 km motorvej hver dag, 130-150 km/t, så det er nok ikke der den er gal.
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.033
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
feb 2010
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 64 Svar: 522
- Havde du ikke selv gjort det?
14 DAGE!, EN SPRIT NY BIL TIL OVER 200 KG. Tror nu nok jeg var blevet tosset.
Det hører squ da ingen steder hjemme? 4 gange rep. Prøv at regn ud hvor mange dage de har undværet den i de 14 dage. hvis vi siger værkstedet i gennemsnit har den i 3 dage af gangen
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.519
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
For at kræve købet ophævet eller kræve en ny, skal forbruger bevise at fejlen har været der fra første anvendelse.
Hvad er fejlen på bilen ??
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 989
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Men de burde uden tvivl stille en lånebil til rådighed, når de nu ikke magter at udbedre fejlen. Det er useriøst hvis ikke de gør det.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Thomas S >> Jeg har selv en Polo 1.6 TDI 105 HK Highline, den har været på værkstedet for service en eneste gang, og så har den fået skiftet viskerarmene på garantien pga. ir, selvom det var efter garantiens udløb. Bilen er fra april 2010, og har absolut ikke fejlet noget, og har opholdt sig på værkstedet i mindre end 3 timer totalt siden jeg fik den.
Nu er det ikke en BlueMotion, og jeg håber da heller ikke min vil få nogen fejl, men hvis det ikke er samme dyser de skifter fra gang til gang, så syntes jeg ikke det lyder vildt. Det er da altid en ting at de tager bilen ind med det samme.
Jeg går ud fra at bilen kører som den skal når den afhentes, og fejlen så vender tilbage?
Men i bund og grund må de reparere bilen så mange gange de har lyst. Det du kan kræve skiftet er den del der er defekt, det vil sige hvis der er en dyse defekt, så kan du kræve en ny dyse. Du kan hverken kræve en anden bil eller en anden motor. Og så længe du ikke skal betale for det (garanti), så tror jeg bare du skal være glad for at de gør hvad de kan. Jeg går ud fra du har sørget for at overholde alle service og at det er hos et autoriseret VW værksted?
Hvor langt har bilen kørt? Hvis den har kørt meget langt og med høj belastning, så kunne nogle dele måske være slidt.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Selvfølgelig indenfor rimelig tid, men rimelig tid er også længere end 14 dage, hvis det er et komplekst problem.
feb 2010
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 64 Svar: 522
Du ved da ikke om han har fyldt den med udstyr? for så koster den squ knapper, så det er jo bare mundlort det der?
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Sidst jeg tjekkede har bilens udstyr intet at gøre med om bilen fejler mere eller mindre i motoren. Om der er for 100.000 kr ekstraudstyr eller ej, så er motoren som regel den samme.
Det samme gælder alle andre biler. Jeg har også set en Up! til 175.000 kr, den ligner de andre, men der er meget udstyr i den, men det er stadig den samme motor som en Up! til 89.900 kr...
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Hvis det er en Ferrari eller Lamborghini til flere millioner så giver det dig ikke mere ret til at få en ny bil ved motorfejl, end det gør i en Kia Picanto, VW Up! eller lignende til under 100.000 kr.
Det der betyder noget er om service er overholdt 100%, hvor langt den har kørt, hvordan den er behandlet generelt og hvor gammel bilen er. Men hvis garantien dækker, så er det jo ikke Thomas S' problem, så er det værkstedet, og jeg forventer da at han har en bil til rådighed i mellemtiden.
feb 2010
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 64 Svar: 522
Hvis jeg havde en ferrari eller en lamborghini kontra en kia picanto tror jeg nu nok du skal regne med der var lidt mere røvslikkeri fra forhandleren af....
HVis min lambo gik i stykker var jeg SIKKER på jeg fik lidt bedre kundeservice end udover det sædvanlige.
Så stop nu dine dumme kommentare
Har jeg nogensinde sagt ekstra udstyr har noget med motoren at gøre.... sagde bare bilen snilt kunne koste over 200.000...
Du skriver jo bare noget for at skrive noget
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
Kræver heller ikke en ny bil, men 4 gange på 14 dage, så begynder min tålmodighed sku at komme på prøve.
Og typisk vw, så får manjordens dårligste service, ingen "det beklager vi" eller noget.
Og 3 gang den var nede ved dem, der knækkede de den man trækker i for at køre sædet frem, de gør selvfølgelig ikke selv opmærksom på at de har knækket delen, men siger bare "nå så må vi have bestilt en ny hjem" da vi går ind og fortæller at de har knækket den.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
1 måned efter garantien var udløbet, kom der en rep til 6.000,- og ingen service fra vw`s side, så solgte jeg sku lortet.
Nu udløber garantien om 3 mdr på den polo vi stadig har, så ryger den sku også.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Hvilken fejl laver den ??
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 989
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.853
ville brokke mig. en helt ny bil sku værtfald sku klare 200.000km rimelig nemt (service)
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Derudover har jeg ikke haft andet end service udgifter på den. Og når det kan klares for omkring 2200 kr, så er jeg godt tilfreds, selvfølgelig autoriseret.
Det er i hvert tilfælde billigere end de biler som andre i min omgangskreds har.
okt 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 277
Så er det jo klart der vil være nogle problemer med de nye biler da vw eksperimentere og konstant udvikler nye designs og gerne går forrest i kampen om fornyelse, frem for andre mærker som bare kopiere når de store mærker har rettet de fejl der nu må være på deres nye ting, og derved ikke har nogle fejl.
Men selv har jeg ikke oplevet nogle problemer med min Polo som nu har rundet 20,000 km. Den er dog også en tysk model, med en motor som ikke findes her hjemme, så jeg håber ikke selv jeg kommer til at opleve disse problemer, men jeg frygte det desværre meget, men nu må vi se når vi rammer de magiske 50.000km som alle snakker om :).
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
hehe helt sikkert c" )
golf = polo = passat = transporter = touran.. fuldstændig nye og forskellige designs..
Bare det at man er lettet over at der ikke er sket fejl efter 20k km viser lidt om hvor mange problemer der er.. jeg håber min motor stadig kan efter 400k uden en eneste renovering..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Jeg har kørt cirka 45.000 km i min Polo, og stadig uden problemer, udover en iret viskerarm.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.853
iløbet af 2 år havde den brugt 6-7måneder på værkstedet. han havde fået låne biler. en polo benziner (ikke just plads til alle produkter osv.) en ibiza tdi som sende topstykket til tælling da han nåede 30km væk. (han køre altid matrielet fint især låne biler). efter 2 år blev lortet skiftet til en mercedes vito. havde han i 1 år indtil den endag blev stjålet. han har nu i 3 år kørt bmw 520D touring van. har kun været til serice. og ja generelt er VW´s service super elendig. der findes dog undtagelser. havde skut den polo afsted per omgående og fundet noget andet bil
1. V.A.G udvikler måske mange ting og sende det på gaden. men de er ikke alene om det. mercedes. bmw, opel. toyota. honda. volvo osv gør også en del.
V.A.G sender bare ofte noget lort ud der ikke er gennemtestet for at være de første med et eller andet udstyr.
mirza A
ja mon ikke den sku ku det.
min opel kørte fint og den har rundet 290.000km og min gamle carina havde kørt 327000 da jeg solgte den motor kørt super godt dog med højt olie forbrug.
corolla kørt 355.000 da den blev solgt kørt også som en drøm... nu til dags laves biler til at holde max 8-10år.
der bliver ikke lavet biler som i 1980érne og 90´erne
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.853
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.356
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
men forlang at du får en låne bil så kan de da bare tage den tid de skal bruge
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Hvis jeg skulle have en mikrobil i dag, så var der ingen tvivl om at det skulle være en VW Up!, en Skoda Citigo kunne også gå, hvis det passer bedre med udstyret. Men Seat Mii bliver det aldrig, da servicen er for ringe her i området.
Der er en verden til forskel fra en Aygo/C1/107 og så de nye mikrobiler, alderen er begyndt at trykke.
Derudover er en Polo i samme klasse som Yaris størrelsesmæssigt.
Vi har også selv en Skoda Fabia fra 2002, den har fået skiftet en lambdasonde og en dørlås mens vi har haft den, ellers har det kun været alm. sliddele/service.
Vi har godt nok ikke haft den fra ny, men den har heller ikke fejlet noget i forhold til de oplysninger vi har kunnet hente.
Thomas S Har været uheldig med hans Polo, jeg har selv en Polo fra 2010, og den har ikke trådt et skridt forkert mens jeg har haft den. Så jeg har aldrig kørt billigere. Kun service intet andet.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
det er bare den erfaring jeg har med min aygo og min bror har en magen til og har ditto ingen problemer med hans
og min den bliver kørt lidt hårdt da det jo er en rap lille sag så jeg kan kun anbefale den man må bare konstatere at uanset hvor den er lavet i europa så har toyota styr på at det bliver lavet ordentligt
thomas
ja jeg ville også nægte at betale de penge specielt når de har været så lang tid om at lave den og det besvær der har været med den
okt 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 277
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Thomas S >> Prøv med en venlig tone, det er ofte ikke værkføreren der står for regningerne, og dem der så laver dem, kan ikke se hvorfor du har haft lejebilen. Det hjælper som regel at spørge pænt. Men en anden gang så hør lige til om det er en låne- eller lejebil, og hvad det koster, INDEN du afleverer din bil.
Må man være fræk at spørge hvor du får din bil lavet, det lyder lidt som det forkerte sted (Evt. SMC ?)
Dan R >> Jeg har to naboer der har hver deres Aygo, den ene er sprit ny, den anden er et par år gammel. Den ældste lyder som om den er ved at falde fra hinanden, og den er bestemt ikke i bedre kvalitet end tilsvarende franske biler.
Alt andet lige, kunne jeg heller ikke finde på at købe en ny bil, som var så gammel i model. Det er utroligt de selv vil være det bekendt, men det er jo det samme med fx Peugeot 206+, det er også en oldgammel model, der har fået lidt "makeup". Og så er vi ikke engang kommet ind på sikkerheden i de små kasser endnu, prøv at tjekke hvor mange mikrobiler der får fem stjerner i EuroNCAP...
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
den lyd du kan høre en det fra motoren og lyder det som om at den går på 3 cylinder:O)
peronlig ville jeg holde mig fra franske biler og holde mig til de kendte japser
som toyota honda og mitshubishi
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Men hvis du ikke vil have fransk, så skal du ikke have en Aygo, og du skal nok også overveje hvilke modeller fra Nissan du kigger på.
Jeg holder mig til de tyske, men sådan er vi så forskellige, jeg har dog haft en uægte tysker, en Seat, det var ikke en succes, den tabte for meget i værdi, og service kender de ikke til på værkstederne.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
den har jo en anden motorlyd end en alm bil fordi den kun har 3 cyl det er korrekt når jeg køre i den så er der da noget mere raslen i bilen end de andre jeg køre i men i en bil til 100k og en til 300-400k bør der helt klart være en forskel i i comforten husk det er jo en bil til kun 35k uden afgift
jeg ville nok vælge noget honda eller toyota når det er småt og ikke en mindre tysker se thomas indlæg oven over :O)
thomas
ja så må du bare ind på værkstedet igen med bilen lad os høre hvad der sker :O)
send eventuelt en mail til wv importøren med din situation måske de kan sætte lidt skub i tingene
så er det også en fordel at sende en mail i stedet for at ringe
for når du nu af gode grunde nægter at betale for leje af bil så vil de måske sende det i retten og så har du et bevis på det hele og hvor du ikke kan bevise noget hvis det bare er en tlf samtale hvilket nok vil få dem til at tænke sig om inden de sender sagen til advokat for de vil sikkert tabe sagen :O)så bliver de nød til at æde den selv
og så er internettet jo også opfundet så er det jo bare at lave en site hvor man kan se deres behandling af dig det skal nok få dem rettet ind og få den bil lavet så den er i orden uden beregning :O)
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.853
tror ikke på tyskkvalitet og V.A.G biler arbejder sammen. mail importøren. og EB og BT. evt bilmagasinet. så sku der måske ske noglet sku det være en ny motor så sælge den, den vil aldrig gøre dig tryg eller glad
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Den Aygo der er helt ny, rasler og skramler da heller ikke så meget (endnu).
Og lad nu være med at sammenligne en Polo og en Aygo. Derudover koster den ikke 35.000 kr uden afgift, da der "kun" er 105% afgift på en Aygo, grundet prisen:
Citat: "105% af (2011, 2010: 79.000 kr.) og 180% af resten3)
Der gives et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mere end 16 km/liter og 18 km/liter for dieselbiler.4)
Registreringsafgiften forhøjes med 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mindre end 16 km/liter og 18 km/liter for dieselbiler.5)"
Kilde: http://www.tax.dk/pjecer/registreringsafgift.htm
Vent til der kommer en med en Japaner og klynker (igen), så skal i nok lade være med at skrive så meget.
Personligt har jeg INGEN problemer haft med min Polo, og jeg har trods alt også haft den fra ny i 2010. Det største problem er at finde en undskyldning for at prøve noget nyt. Det skulle da lige være hvis man skulle have noget større engang.
Thomas S >> Du har ikke svaret hvilken forhandler/værksted det er ?
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 947
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
mar 2008
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 98 Svar: 947
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.853
7års garanti er til at stikke op hvor man ikke skal smøre sig med tacosovs.
der er km begrænsninger. og alle service skal overholdes hos kia. og man skal selv være efter værkstedet for at de kigger efter udsatte punker og nortere det i service bogen.
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.946
kan så bare ikke forstå hvorfor min og min brors aygo ikke rasler endnu hvornår mener du at den starter med at rasle ?
nu har jeg også haft mange tysker så kender også til dem har dog altid gået uden om polo da det jo bare er en økonomimodel af en golf og så fattig har jeg aldrig været at jeg har måtte synke så lavt at købe sådan en :O)
mercedes er nok de stærkeste jeg har haft de game 124 modeller er ekstrem stærke
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 82 Svar: 989
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Dan R >> Jeg skal ikke kunne sige at alle begynder at rasle, men indtil videre lader kvaliteten noget tilbage at ønske i forhold til at det skulle være en ægte japaner, i hvert tilfælde på de Aygo'er jeg har i min omgangskreds.
Og du tager igen fejl, en Polo er ikke en økonomimodel af en Golf. Det er en mindre bil, som opfylder et andet behov end en Golf, og hvis du tager et kig på prislisten og sammenligner med den Polo jeg har, ville du også vide at jeg kunne have købt en lidt mere skrabet Golf for de samme penge. Mit behov var ikke til en større bil, og Polo var en helt ny bil, som kører fantastisk, jeg har endnu ikke fortrudt mit køb. Men den har heller aldrig fejlet noget.
Jeg troede det var slemt når man påpegede nogle ting overfor de der virkelig går op i tyske eller franske biler, men jeg kan se i denne tråd at det er endnu værre når det gælder japanske biler (som ikke altid er helt japanske alligevel )
Sean T >> Hvis man kører meget, kan en gammel bil hurtigt blive dyr i sliddele. Og det ældre den bliver, det sværere bliver det at holde den kørende, pga. delene ikke er lagervare længere, og så stiger prisen på disse. Men hvis man selv kan lave bilen, så kan det muligvis være en ok forretning at køre i en gammel kasse.
Thomas S >> VW Kolding er så ikke engang SMC, men det er en del af CarePoint, dem havde jeg også problemer med i Viborg da jeg havde min Seat, jeg havde dog den forventning at jeg havde været uheldig tre gange (Seat i Holstebro (Meiniche - dyr, manglende service og fejlfyldt), Viborg (CarePoint - fejlfyldt,og manglende viden) og Herning (Ole Garner - dyr, og ikke meget service))
Jeg håber dog de finder en løsning til din bil, og at du får krediteret regningen for lejebil.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
Idag havde de så ingen lejebil til mig, men de sætter plader på en VW UP til mig imorgen, så kan jeg køre i den indtil bilen er lavet.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 1.754
aug 2012
Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
Tror det er pga din bil ikke kan holde til at køre 130kmt til 150kmt hver dag motoren er simpelthen for lille.
Det er jo tæt på tophastigheden som er ca 170kmt
så kører du nok med speederen 3/4 del trykket ned for at holde hastigheden bilen er jo højt gearet også
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.356
Det er såmen ikke motorvej som sådan, Barr længere ture de har godt af
jun 2004
Følger: 28 Følgere: 23 Emner: 43 Svar: 319
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.491
Jeg har indtil videre haft tre Polo'er ud af fire biler, og har været godt tilfreds med dem alle. Den jeg har nu er en Polo 6R 1.6 TDI CR Highline 105 HK, den bedste bil jeg har haft, og den har aldrig fejlet noget
Jeg tror trådstarter har været uheldig med bilen, eller værkstedet, jeg selv kender ikke nogen der har tilsvarende problemer.
aug 2012
Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
Vw polo på værksted for 4 gang!!!!