{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.499 visninger | Oprettet:

Vw polo på værksted for 4 gang!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej
Vores 1 år og 8 måneder gamle polo 1.2 tdi bluemotion, skal nu idag på værksted for 4 gang på 14 dage. De sidste 3 gange den har været afsted, har de skiftet nogle dyser på bilen. Hvor mange gange har de lov til at reparere på bilen inden man får ny bil eller motor?


Kommentarer på:  Vw polo på værksted for 4 gang!!!!
  • #1   2. aug 2012 Samme fejl 3 gange, alt ud over det, er til væsentlig ulempe for forbrugeren.

    Men hvor ofte kører i lange ture, hvor den bliver godt brændt igennem?


  • #2   2. aug 2012 bliver regningen ikke betalt af garantien ? men godtnok mange gange den skal afsted trods det er en "ny" bil o,O

  • #3   2. aug 2012 Jo det er på garantien det bliver lavet, men sku da træls at skulle undvære bilen hele tiden.

    Den bliver brændt godt igennem hver dag, kører 150 km motorvej hver dag, 130-150 km/t, så det er nok ikke der den er gal.


  • #4   2. aug 2012 Før i tiden kunne man slå i bordet efter tredje gang og kræve ny af hvad end der nu bliver lavet på. Nu er tiderne blevet sådan, at de bliver ved og ved indtil det begynder at blive pinligt for dem, og der kan der gå LAAANG tid før de føler det. Alle er presset, pengene sidder tæt på selv de store drengen. Jeg tror helt det kommer an på DIG, hvor meget du presser dem, går dem på klingen og være on there ass all the freaking time! Jeg læste om en med en sprit ny VW Up, hvor der var så meget galt at det var latterligt, han har kæmpet hårdt de snart tre måneder nu, indtil videre bliver de bare ved at lave i noget som ikke kan laves.

  • #5   2. aug 2012 Du kan begære købet ophævet.. men tag fat i FDM

  • #6   2. aug 2012 Du mener ikke seriøst at du forlanger en ny bil fordi den har været på værksted 4 gange på 14 dage???

  • #7   2. aug 2012 Polo Doktoren.

    - Havde du ikke selv gjort det?

    14 DAGE!, EN SPRIT NY BIL TIL OVER 200 KG. Tror nu nok jeg var blevet tosset.

    Det hører squ da ingen steder hjemme? 4 gange rep. Prøv at regn ud hvor mange dage de har undværet den i de 14 dage. hvis vi siger værkstedet i gennemsnit har den i 3 dage af gangen smiley


  • #8   2. aug 2012 Den er jo ikke lige sprit ny længere... den er knap 2 år.. så du får ikke en ny bil eller ny motor på den konto.

  • #9   2. aug 2012 En 1 år og 8 mdr. gammel er jo ikke ny mere.
    For at kræve købet ophævet eller kræve en ny, skal forbruger bevise at fejlen har været der fra første anvendelse.

    Hvad er fejlen på bilen ??


  • #10   2. aug 2012 de må da som det mindste stille en lånebil til rådighed

  • #11   2. aug 2012 om det er en ny bil eller ej er jo som man ser på det. jeg synes nu godt man an kalde det en ny bil. og dyserne må sku ikke gå på en godt halvanden år gammel bil. det er bare for ringe. Men er det den samme dyse de skifter hver gang? eller har det været forskellige. dit kørselsmønster er jo en hver diesels drøm. Men ja jeg havde også kontaktet fdm. eventuelt fundet et andet autoriseret værksted til at lave det på garantien. du har jo nok ikke meget tillid tilbage til dit nuværende værksted.

  • #12   2. aug 2012 Nej det kunne jeg bestemt ikke finde på!

    Men de burde uden tvivl stille en lånebil til rådighed, når de nu ikke magter at udbedre fejlen. Det er useriøst hvis ikke de gør det.


  • #13   2. aug 2012 Morten M >> over 200.000 kr ? tjek lige prislisten for en Polo BlueMotion igen, den koster 189.900 kr med fem døre, og så kan du ellers fylde det udstyr i som du selv har lyst, du kan altså godt få den til under 200.000 kr. Derudover er bilen knap to år gammel, så den er ikke ny længere.

    Thomas S >> Jeg har selv en Polo 1.6 TDI 105 HK Highline, den har været på værkstedet for service en eneste gang, og så har den fået skiftet viskerarmene på garantien pga. ir, selvom det var efter garantiens udløb. Bilen er fra april 2010, og har absolut ikke fejlet noget, og har opholdt sig på værkstedet i mindre end 3 timer totalt siden jeg fik den.
    Nu er det ikke en BlueMotion, og jeg håber da heller ikke min vil få nogen fejl, men hvis det ikke er samme dyser de skifter fra gang til gang, så syntes jeg ikke det lyder vildt. Det er da altid en ting at de tager bilen ind med det samme.
    Jeg går ud fra at bilen kører som den skal når den afhentes, og fejlen så vender tilbage?

    Men i bund og grund må de reparere bilen så mange gange de har lyst. Det du kan kræve skiftet er den del der er defekt, det vil sige hvis der er en dyse defekt, så kan du kræve en ny dyse. Du kan hverken kræve en anden bil eller en anden motor. Og så længe du ikke skal betale for det (garanti), så tror jeg bare du skal være glad for at de gør hvad de kan. Jeg går ud fra du har sørget for at overholde alle service og at det er hos et autoriseret VW værksted?
    Hvor langt har bilen kørt? Hvis den har kørt meget langt og med høj belastning, så kunne nogle dele måske være slidt.


  • #14   2. aug 2012 Og ja, som de andre siger, hvis du får en lånebil uden beregning, så ville jeg selv være glad og tilfreds, bare de fandt problemet.
    Selvfølgelig indenfor rimelig tid, men rimelig tid er også længere end 14 dage, hvis det er et komplekst problem.


  • #15   2. aug 2012 Brian D.

    Du ved da ikke om han har fyldt den med udstyr? for så koster den squ knapper, så det er jo bare mundlort det der?


  • #16   2. aug 2012 Morten M >> Ved du selv om han har fyldt den med udstyr ?
    Sidst jeg tjekkede har bilens udstyr intet at gøre med om bilen fejler mere eller mindre i motoren. Om der er for 100.000 kr ekstraudstyr eller ej, så er motoren som regel den samme.
    Det samme gælder alle andre biler. Jeg har også set en Up! til 175.000 kr, den ligner de andre, men der er meget udstyr i den, men det er stadig den samme motor som en Up! til 89.900 kr...


  • #17   2. aug 2012 Og prisen har vel heller ikke noget at gøre med om bilen skal på værksted eller ej?
    Hvis det er en Ferrari eller Lamborghini til flere millioner så giver det dig ikke mere ret til at få en ny bil ved motorfejl, end det gør i en Kia Picanto, VW Up! eller lignende til under 100.000 kr.

    Det der betyder noget er om service er overholdt 100%, hvor langt den har kørt, hvordan den er behandlet generelt og hvor gammel bilen er. Men hvis garantien dækker, så er det jo ikke Thomas S' problem, så er det værkstedet, og jeg forventer da at han har en bil til rådighed i mellemtiden.


  • #18   2. aug 2012 Arr nu strammer du den smiley

    Hvis jeg havde en ferrari eller en lamborghini kontra en kia picanto tror jeg nu nok du skal regne med der var lidt mere røvslikkeri fra forhandleren af....

    HVis min lambo gik i stykker var jeg SIKKER på jeg fik lidt bedre kundeservice end udover det sædvanlige.

    Så stop nu dine dumme kommentare smiley

    Har jeg nogensinde sagt ekstra udstyr har noget med motoren at gøre.... sagde bare bilen snilt kunne koste over 200.000...

    Du skriver jo bare noget for at skrive noget smiley


  • #19   2. aug 2012 vw er det bedste c" )

  • #20   2. aug 2012 Bilen kostede 225.000,- incl udstyr.
    Kræver heller ikke en ny bil, men 4 gange på 14 dage, så begynder min tålmodighed sku at komme på prøve.
    Og typisk vw, så får manjordens dårligste service, ingen "det beklager vi" eller noget.
    Og 3 gang den var nede ved dem, der knækkede de den man trækker i for at køre sædet frem, de gør selvfølgelig ikke selv opmærksom på at de har knækket delen, men siger bare "nå så må vi have bestilt en ny hjem" da vi går ind og fortæller at de har knækket den.


  • #21   2. aug 2012 Du skriver typisk vw, hvis du vidste det hvorfor købe det :-)?

  • #22   2. aug 2012 Har lige solgt vores anden vw polo bluemotion årg 2010. (den i min profil)
    1 måned efter garantien var udløbet, kom der en rep til 6.000,- og ingen service fra vw`s side, så solgte jeg sku lortet.
    Nu udløber garantien om 3 mdr på den polo vi stadig har, så ryger den sku også.


  • #23   2. aug 2012 den bliver kørt som den skal endda mere end godt hvis det er rigtigt, ville nu nok begynde at kigge i din købsaftale hvad der står, havde da krævet en ny motor for det her kan ingen være tjent med

  • #24   2. aug 2012 Thomas K: Vil da også snart gå efter en ny motor, for hvad sker der når garantien er udløbet, så står jeg med en halvdefekt bil, som de ved rent held måske har fået til at køre nogenlunde.

  • #25   2. aug 2012 ja eller kræv handlen tilbage eller at de køber den

  • #26   2. aug 2012 Det er sku nok bare ikke så let, ville da være fedt at kunne lade handlen gå tilbage.

  • #27   2. aug 2012 Prøver igen..
    Hvilken fejl laver den ??


  • #28   2. aug 2012 Hans:står i mit startindlæg, dyserne er blevet skiftet, nogle af dem flere gange.

  • #29   2. aug 2012 Havde det været en kia havde alle VAG folkene sidet og godtet sig. Hehe. Men lyder som en god ide at sælge bilen. Du bliver aldrig glad for den.

  • #30   2. aug 2012 Ja.. Men hvorfor bliver de skiftet, hvad er fejlen ved dem.

  • #31   2. aug 2012 har en bekendt hviskone købte en superb 2.0tdi med ALT i udstyr (udgangspisen var over 600.000kr) den har nu 6 år efter kostet over 235.000kr i repration

    ville brokke mig. en helt ny bil sku værtfald sku klare 200.000km rimelig nemt (service)


  • #32   2. aug 2012 Jeg vil nu ikke påstå at det er typisk VW, min egen har som sagt kun haft det ir på viskerbladene, og det blev skiftet uden beregning, på trods af at garantien var udløbet et par måneder forinden.
    Derudover har jeg ikke haft andet end service udgifter på den. Og når det kan klares for omkring 2200 kr, så er jeg godt tilfreds, selvfølgelig autoriseret.

    Det er i hvert tilfælde billigere end de biler som andre i min omgangskreds har.


  • #33   13. aug 2012 Til alle dem som fryder sig over fejlene på den nye polo, eller vw generalt:

    Så er det jo klart der vil være nogle problemer med de nye biler da vw eksperimentere og konstant udvikler nye designs og gerne går forrest i kampen om fornyelse, frem for andre mærker som bare kopiere når de store mærker har rettet de fejl der nu må være på deres nye ting, og derved ikke har nogle fejl.

    Men selv har jeg ikke oplevet nogle problemer med min Polo som nu har rundet 20,000 km. Den er dog også en tysk model, med en motor som ikke findes her hjemme, så jeg håber ikke selv jeg kommer til at opleve disse problemer, men jeg frygte det desværre meget, men nu må vi se når vi rammer de magiske 50.000km som alle snakker om :).


  • #34   13. aug 2012 "Så er det jo klart der vil være nogle problemer med de nye biler da vw eksperimentere og konstant udvikler nye designs og gerne går forrest i kampen om fornyelse"

    hehe helt sikkert c" )

    golf = polo = passat = transporter = touran.. fuldstændig nye og forskellige designs..

    Bare det at man er lettet over at der ikke er sket fejl efter 20k km viser lidt om hvor mange problemer der er.. jeg håber min motor stadig kan efter 400k uden en eneste renovering..


  • #35   13. aug 2012 Simon M >> Jeg tror nu nok der findes biler med den samme motor som din herhjemme, for der lå en 85 HK 1.4 16v motor i Polo 9N3 og Skoda Fabia. At de så er afløst af de nyere 1.2 TSI motorer herhjemme er en anden sag.
    Jeg har kørt cirka 45.000 km i min Polo, og stadig uden problemer, udover en iret viskerarm.


  • #36   13. aug 2012 min kami fik en touran som firmabil (sælger for en Crem og shampoo firma)
    iløbet af 2 år havde den brugt 6-7måneder på værkstedet. han havde fået låne biler. en polo benziner (ikke just plads til alle produkter osv.) en ibiza tdi som sende topstykket til tælling da han nåede 30km væk. (han køre altid matrielet fint især låne biler). efter 2 år blev lortet skiftet til en mercedes vito. havde han i 1 år indtil den endag blev stjålet. han har nu i 3 år kørt bmw 520D touring van. har kun været til serice. og ja generelt er VW´s service super elendig. der findes dog undtagelser. havde skut den polo afsted per omgående og fundet noget andet bil

    1. V.A.G udvikler måske mange ting og sende det på gaden. men de er ikke alene om det. mercedes. bmw, opel. toyota. honda. volvo osv gør også en del.
    V.A.G sender bare ofte noget lort ud der ikke er gennemtestet for at være de første med et eller andet udstyr.

    mirza A
    ja mon ikke den sku ku det.
    min opel kørte fint og den har rundet 290.000km og min gamle carina havde kørt 327000 da jeg solgte den motor kørt super godt dog med højt olie forbrug.
    corolla kørt 355.000 da den blev solgt kørt også som en drøm... nu til dags laves biler til at holde max 8-10år.
    der bliver ikke lavet biler som i 1980érne og 90´erne


  • #37   13. aug 2012 Det er overordentligt mystisk at der er skiftet dyser 3 gange. Hvad er problemet helt præcist? Jeg tror ikke umiddelbart jeg har hørt om andre dyse problemer med den 1.2 TDI før

  • #38   13. aug 2012 Ketil.. helt enig.. men nu har min civic kørt på bane de sidste 7-8år.. og kører daglig med 7-8.000 omdrejninger.. det slider på materialet uanset hvilken bil det er..

  • #39   13. aug 2012 corolla´en kørte permanet over 4000,- i de 2 år jeg havde den... den kunne jo ikke tage ´mere end 6250omdrejninger. men den kørte super kostede en gearkasse efter den havde brokket side i 100-120.000km

  • #40   13. aug 2012 Min honda får også klø hver dag . Ingen problemer der . Simon mht hvad mener du vw har været tidligst ude ?

  • #41   16. aug 2012 hvis man køber småt så er det heltsikkert japser man skal købe hae en aygo den er nu 5 år har kørt 125000 km har kun fået skiftet vandpumpe og alm sliddele det køre max
    men forlang at du får en låne bil så kan de da bare tage den tid de skal bruge


  • #42   16. aug 2012 Dan R >> Det er vist en sandhed med modifikationer det der. En Aygo er ligeså meget fransk som den er japansk, og de er ikke helt fejlfri.
    Hvis jeg skulle have en mikrobil i dag, så var der ingen tvivl om at det skulle være en VW Up!, en Skoda Citigo kunne også gå, hvis det passer bedre med udstyret. Men Seat Mii bliver det aldrig, da servicen er for ringe her i området.

    Der er en verden til forskel fra en Aygo/C1/107 og så de nye mikrobiler, alderen er begyndt at trykke.
    Derudover er en Polo i samme klasse som Yaris størrelsesmæssigt.

    Vi har også selv en Skoda Fabia fra 2002, den har fået skiftet en lambdasonde og en dørlås mens vi har haft den, ellers har det kun været alm. sliddele/service.
    Vi har godt nok ikke haft den fra ny, men den har heller ikke fejlet noget i forhold til de oplysninger vi har kunnet hente.

    Thomas S Har været uheldig med hans Polo, jeg har selv en Polo fra 2010, og den har ikke trådt et skridt forkert mens jeg har haft den. Så jeg har aldrig kørt billigere. Kun service intet andet.


  • #43   17. aug 2012 Opdatering: Vi hentede så bilen igen sidste torsdag, de har nu skiftet dyserne, egrkøleren og til sidst brændstoffiltret. Vi tog på ferie fredag og skulle køre til billund, men vi turde sku ikke køre i poloen, sæt den igen strejkede, og vi kom for sent til flyet!!! så vi tog vores chervolet spark smiley . kom så hjem fra ferie idag, og der lå så en regning fra vw på 2500,- for lejebil!!!!! det er takken for at man komme ud til dem 4 gange, og de ikke kan finde ud af at lave lortet. Værkføren skal sku ikke glæde sig til jeg får fat i ham på mandag, den regning kan han stikke skrot op.

  • #44   18. aug 2012 brian
    det er bare den erfaring jeg har med min aygo og min bror har en magen til og har ditto ingen problemer med hans
    og min den bliver kørt lidt hårdt da det jo er en rap lille sag så jeg kan kun anbefale den man må bare konstatere at uanset hvor den er lavet i europa så har toyota styr på at det bliver lavet ordentligt

    thomas
    ja jeg ville også nægte at betale de penge specielt når de har været så lang tid om at lave den og det besvær der har været med den


  • #45   18. aug 2012 Forhelvede.. De er fandme næsvise! Men de skal jo have nogle af pengene ind et eller andet sted fra, så hvis du hopper på den har de jo tjent lidt der..

  • #46   18. aug 2012 Godt jeg ikke har dig som kunde....

  • #47   18. aug 2012 Kristian S >> Enig smiley

    Thomas S >> Prøv med en venlig tone, det er ofte ikke værkføreren der står for regningerne, og dem der så laver dem, kan ikke se hvorfor du har haft lejebilen. Det hjælper som regel at spørge pænt. Men en anden gang så hør lige til om det er en låne- eller lejebil, og hvad det koster, INDEN du afleverer din bil.
    Må man være fræk at spørge hvor du får din bil lavet, det lyder lidt som det forkerte sted (Evt. SMC ?)

    Dan R >> Jeg har to naboer der har hver deres Aygo, den ene er sprit ny, den anden er et par år gammel. Den ældste lyder som om den er ved at falde fra hinanden, og den er bestemt ikke i bedre kvalitet end tilsvarende franske biler.
    Alt andet lige, kunne jeg heller ikke finde på at købe en ny bil, som var så gammel i model. Det er utroligt de selv vil være det bekendt, men det er jo det samme med fx Peugeot 206+, det er også en oldgammel model, der har fået lidt "makeup". Og så er vi ikke engang kommet ind på sikkerheden i de små kasser endnu, prøv at tjekke hvor mange mikrobiler der får fem stjerner i EuroNCAP...


  • #48   18. aug 2012 tja det er ikke min erfaring med min ayg
    den lyd du kan høre en det fra motoren og lyder det som om at den går på 3 cylinder:O)

    peronlig ville jeg holde mig fra franske biler og holde mig til de kendte japser
    som toyota honda og mitshubishi


  • #49   19. aug 2012 Det er ikke motoren alene, det er hele bilen der rasler og skralder, du kan ikke se det, og Toyota mener den er helt fin. Det er den dog ikke.
    Men hvis du ikke vil have fransk, så skal du ikke have en Aygo, og du skal nok også overveje hvilke modeller fra Nissan du kigger på.

    Jeg holder mig til de tyske, men sådan er vi så forskellige, jeg har dog haft en uægte tysker, en Seat, det var ikke en succes, den tabte for meget i værdi, og service kender de ikke til på værkstederne.


  • #50   19. aug 2012 Skulle lige til bageren her til morgen, og så begyndte motorlampen sku at lyse igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Så er det afsted til vw igen, med en bil der stadig ikke virker og regninger for lejebil på 2500,- nu tror jeg sku snart jeg flækker en værkfører, han er desværre bare først tilbage fra ferie onsdag. (har prøvet at ringet til ham ang regningerne for lejebilen)

  • #51   19. aug 2012 brian
    den har jo en anden motorlyd end en alm bil fordi den kun har 3 cyl det er korrekt når jeg køre i den så er der da noget mere raslen i bilen end de andre jeg køre i men i en bil til 100k og en til 300-400k bør der helt klart være en forskel i i comforten husk det er jo en bil til kun 35k uden afgift
    jeg ville nok vælge noget honda eller toyota når det er småt og ikke en mindre tysker se thomas indlæg oven over :O)

    thomas
    ja så må du bare ind på værkstedet igen med bilen lad os høre hvad der sker :O)
    send eventuelt en mail til wv importøren med din situation måske de kan sætte lidt skub i tingene
    så er det også en fordel at sende en mail i stedet for at ringe
    for når du nu af gode grunde nægter at betale for leje af bil så vil de måske sende det i retten og så har du et bevis på det hele og hvor du ikke kan bevise noget hvis det bare er en tlf samtale hvilket nok vil få dem til at tænke sig om inden de sender sagen til advokat for de vil sikkert tabe sagen :O)så bliver de nød til at æde den selv
    og så er internettet jo også opfundet så er det jo bare at lave en site hvor man kan se deres behandling af dig det skal nok få dem rettet ind og få den bil lavet så den er i orden uden beregning :O)


  • #52   19. aug 2012 shit det trist for dig. men det kommer ikke bag på mig... tyskkvaltiet lyder hult lige nu ikke?
    tror ikke på tyskkvalitet og V.A.G biler arbejder sammen. mail importøren. og EB og BT. evt bilmagasinet. så sku der måske ske noglet sku det være en ny motor så sælge den, den vil aldrig gøre dig tryg eller glad


  • #53   19. aug 2012 Dan R >> Jeg kender udemærket motorlyden fra en 3-cylindret motor, og hverken en Kia Picanto, en VW Up! eller Skoda Citigo. Larmer ligeså meget som denne.
    Den Aygo der er helt ny, rasler og skramler da heller ikke så meget (endnu).

    Og lad nu være med at sammenligne en Polo og en Aygo. Derudover koster den ikke 35.000 kr uden afgift, da der "kun" er 105% afgift på en Aygo, grundet prisen:
    Citat: "105% af (2011, 2010: 79.000 kr.) og 180% af resten3)

    Der gives et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mere end 16 km/liter og 18 km/liter for dieselbiler.4)

    Registreringsafgiften forhøjes med 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mindre end 16 km/liter og 18 km/liter for dieselbiler.5)"
    Kilde: http://www.tax.dk/pjecer/registreringsafgift.htm

    Vent til der kommer en med en Japaner og klynker (igen), så skal i nok lade være med at skrive så meget.

    Personligt har jeg INGEN problemer haft med min Polo, og jeg har trods alt også haft den fra ny i 2010. Det største problem er at finde en undskyldning for at prøve noget nyt. Det skulle da lige være hvis man skulle have noget større engang.

    Thomas S >> Du har ikke svaret hvilken forhandler/værksted det er ?


  • #55   19. aug 2012 VW i kolding.

  • #56   19. aug 2012 Dem der siger gamle biler er dyrere end nye biler skyder fuldkommen ved siden af smiley

  • #57   19. aug 2012 Tror nu ikke at du bliver billigere kørende end i en Kia picanto til 90.000,- 20 km/l, og med 7 års garanti

  • #58   19. aug 2012 Nej nok ikke. Men tænk på afskrivningerne. Dem er der ikke mange af på en gammel bil, og en gammel bil koster ikke mange basser i reservedele smiley

  • #59   19. aug 2012 Kommer også an på hvor langt du kører i bilen, en gammel bil kører nok kun 10 km/l imod en lille ny med 20 km/l

  • #60   19. aug 2012 thomas s
    7års garanti er til at stikke op hvor man ikke skal smøre sig med tacosovs.
    der er km begrænsninger. og alle service skal overholdes hos kia. og man skal selv være efter værkstedet for at de kigger efter udsatte punker og nortere det i service bogen.


  • #61   19. aug 2012 Kias noget så flotte og opreklamerede 7 års garanti er ikke mere værd end andre mærkers 2-3 års garantiplaner. Fuld af begrænsninger og klausuler.

  • #62   19. aug 2012 brian
    kan så bare ikke forstå hvorfor min og min brors aygo ikke rasler endnu hvornår mener du at den starter med at rasle ?
    nu har jeg også haft mange tysker så kender også til dem har dog altid gået uden om polo da det jo bare er en økonomimodel af en golf og så fattig har jeg aldrig været at jeg har måtte synke så lavt at købe sådan en :O)
    mercedes er nok de stærkeste jeg har haft de game 124 modeller er ekstrem stærke


  • #63   20. aug 2012 Jeg mener der er er faldet dom for. At en garanti ikke må være afhængig af. Om en bil er serviceret uautoriseret eller autoriseret. Så den med kia stiller urimelige krav tror jeg ikke holder. Jeg har 2 familiemedlemmer som begge har en ceed 1.6 diesel. Som de er mega glade for. Og de kører alligevel langt hver dag. Mener kun de har fået lavet småting på garantien . For de har kørt noget nær fejlfrit. Før havde de i øvrigt skoda og seat . De var noget være skrammel siger de.

  • #64   20. aug 2012 Søren H >> Du har stadig bevisbyrden for at alt er udført efter forskrifterne hvis du får dit service lavet uautoriseret, og der er nogle tjek der SKAL udføres hos Kia for at de vil garantere i 7 år, hvilket er forståeligt nok, men jeg tror endda ikke at de tjek koster noget.

    Dan R >> Jeg skal ikke kunne sige at alle begynder at rasle, men indtil videre lader kvaliteten noget tilbage at ønske i forhold til at det skulle være en ægte japaner, i hvert tilfælde på de Aygo'er jeg har i min omgangskreds.
    Og du tager igen fejl, en Polo er ikke en økonomimodel af en Golf. Det er en mindre bil, som opfylder et andet behov end en Golf, og hvis du tager et kig på prislisten og sammenligner med den Polo jeg har, ville du også vide at jeg kunne have købt en lidt mere skrabet Golf for de samme penge. Mit behov var ikke til en større bil, og Polo var en helt ny bil, som kører fantastisk, jeg har endnu ikke fortrudt mit køb. Men den har heller aldrig fejlet noget.
    Jeg troede det var slemt når man påpegede nogle ting overfor de der virkelig går op i tyske eller franske biler, men jeg kan se i denne tråd at det er endnu værre når det gælder japanske biler (som ikke altid er helt japanske alligevel smiley )

    Sean T >> Hvis man kører meget, kan en gammel bil hurtigt blive dyr i sliddele. Og det ældre den bliver, det sværere bliver det at holde den kørende, pga. delene ikke er lagervare længere, og så stiger prisen på disse. Men hvis man selv kan lave bilen, så kan det muligvis være en ok forretning at køre i en gammel kasse.

    Thomas S >> VW Kolding er så ikke engang SMC, men det er en del af CarePoint, dem havde jeg også problemer med i Viborg da jeg havde min Seat, jeg havde dog den forventning at jeg havde været uheldig tre gange (Seat i Holstebro (Meiniche - dyr, manglende service og fejlfyldt), Viborg (CarePoint - fejlfyldt,og manglende viden) og Herning (Ole Garner - dyr, og ikke meget service))
    Jeg håber dog de finder en løsning til din bil, og at du får krediteret regningen for lejebil.


  • #65   20. aug 2012 Så fik de bilen ind igen idag, og de vil skifte dyser en gang til (det er så 2 gang de skifter dem) Fik dem til at æde regningen for lejebilen på 2500,-

    Idag havde de så ingen lejebil til mig, men de sætter plader på en VW UP til mig imorgen, så kan jeg køre i den indtil bilen er lavet.


  • #66   21. aug 2012 Så er de igang med at skifte brændstofpumpen nu !!!! det ender jo med at jeg har 2 års garanti på 90% af bilen igen.

  • #67   26. dec 2012 efter brændstofpumpen blev skiftet har der ikke været noget siden, og de betalte alle regninger for biludlejning.

  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #68   13. jun 2013 Hej Thomas.
    Tror det er pga din bil ikke kan holde til at køre 130kmt til 150kmt hver dag motoren er simpelthen for lille.
    Det er jo tæt på tophastigheden som er ca 170kmt
    så kører du nok med speederen 3/4 del trykket ned for at holde hastigheden bilen er jo højt gearet også


  • #69   14. jun 2013 sådan noget pjat, hvorfor siger alle så at en diesel skal så ofte på motorvej som muligt, det skal den sgu holde til, det er jo ikke fordi den bruger særlig mange kræfter når den endelig er deroppe

  • #70   14. jun 2013 Thomas k
    Det er såmen ikke motorvej som sådan, Barr længere ture de har godt af


  • #71   14. jun 2013 Har polo nu og skal ALDRIG have sådan noget lort igen!!!

  • #72   14. jun 2013 Rene J >> Du er efterhånden ved at have haft den Polo et stykke tid, men hvis ikke du kan skrive andet end Polo er lort, så lad bare være med at skrive smiley

    Jeg har indtil videre haft tre Polo'er ud af fire biler, og har været godt tilfreds med dem alle. Den jeg har nu er en Polo 6R 1.6 TDI CR Highline 105 HK, den bedste bil jeg har haft, og den har aldrig fejlet noget smiley

    Jeg tror trådstarter har været uheldig med bilen, eller værkstedet, jeg selv kender ikke nogen der har tilsvarende problemer.


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #73   20. jun 2013 Jeg har en vw passat pumpe dyse model 1,9 og den kører bare hver dag uden vrøvl har kørt 194000km uden vrøvl af nogen art.

Kommentér på:
Vw polo på værksted for 4 gang!!!!

Annonce