{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.029 visninger | Oprettet:

Forkert løn udbetaling. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har et lille problem med en tidligere arbejdsgiver, som mener jeg ikke har noget løn tilgode.

Det hele startede med en lille misforståelse for et par år siden nu. Jeg var i gang med at tage min værnepligt, og i kantinen på kasernen modtog de ikke mastercard og jeg var derfor nød til at låne at min værelseskammerat. Jeg fik min arbejdsgiver til at overføre de penge, som jeg havde lånt af min værelseskammerat til hans konto. Både under og efter værnepligten fik ud jeg betalt løn på min egen konto, som jeg altid har fået. Men den sidste måned jeg var ansat fik jeg udbetalt 220 kr, selv jeg havde arbejdet en hel måned der. Det undrede mig selvfølgelig og jeg tog derfor kontakt til min chef, men han sagde så at det var forbi lønkontoret havde udbetalt min løn to gange(altså to måneder) på min værelseskammerat konto. Jeg havde tydelig givet udtryk for at jeg ikke ville have min løn på min værelseskammerat konto, både overfor chefen og lønkontoret. Det skal lige siges at på de to lønsedler står der godt nok min værelseskammerat konto nr, men det lå jeg jo ikke mærke til da jeg ikke var hjemme og hørte ikke min værelseskammerat sige noget om det, men han havde også skiftet bank efter jeg havde fået overført hvad jeg skyldte ham. Så lønkontoret har overført min løn til en konto jeg ikke kender noget til og de mener det er mit ansvar at få fat i de penge selv.
Det drejer sig om 8000 kr så det er noget træls og det er sådan set bare blevet en princip sag at få min løn. Men hvad kan jeg gøre i denne sag ? Jeg har snakket med den bank, som min løn er blevet overført til og de mener at min "tidligere arbejdsgiver" skal trække for de penge.

Håber ikke det virker alt for indviklet, ellers må I skrive så kan jeg prøve at formulere det på andenvis.

Håber der er nogen kloge hoveder derude ! På forhånd tak for hjælpen ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkert løn udbetaling.
  • #1   6. aug 2012 Men hvis din værelseskammerat har fået din løn? Så er pengene jo udbetalt, til en konto du selv har oplyst, at det så er din kammerats kan de jo være ligeglade med. Så den bunder vel i at din værelseskammerat som har fået "dobbel løn", må da udbetale dig hvad der tilhøre dig. I så fald er han da ikke en kammerat hvis ikke han giver dig dem tilbage.
    En ting er sikkert, du husker aldrig at give et anden kontonummer til lønindkomst andre end din egen.

• #2   6. aug 2012 hvad med et forbund indenfor det fag du arbejder med? De plejer at være hjælpsomme..

• #3   6. aug 2012 Det var dog imponerende at man kan bære sig så dumt ad.. ?!?!

Sådan som jeg ser det, så er det ikke din arbejdsgiver der har problemet, hvis din ven har fået din løn udbetalt..

• #4   6. aug 2012 Tommy H.

Han skiftede bank lige før jeg overførte det jeg skyldte til ham. Så pengene er på en konto, som jeg intet kender til, jeg har fået banken til at bekræfte pengene står på den konto, men kan ikke få dem. Jeg bad min tidligere chef om et engangslån, hvilket jeg før jeg har gjort, men forklarede dem også tydeligt at jeg ikke skulle have min løn på den konto fremadrettet, jeg ringede og sagde det til min tidligere chef og lønkontoret ringede og spurgte mig om det var min nye konto og jeg gav klar udtryk for at det ikke skulle være min nye konto. Det er bare sjovt at den aller sidste måned, der står der mit eget kontonr på lønseddelen.

• #5   6. aug 2012 Jesper.

Ja det kan du sige, men prøv at læs det sidste jeg lige har skrevet måske det vil give mere mening for dig så smiley

• #6   6. aug 2012 Problemer er bare jeg ikke har bedt om at få min løn udbetalt til min værelseskammerat konto, hvilket så slet ikke har noget med ham at gøre, da han skiftede bank. Det var et engangslån jeg tog, hos min arbejdersgiver. Jeg forklarede ham også dengang at det kun var for at betale det jeg havde lånt af min værelseskammerat.

• #7   6. aug 2012 Hvorfor dog få udbetalt din løn til en anden konto end din egen, det er jo nok ikke lige det smarteste man kan gøre.
    Du har vel adgang til netbank, selv på kassernen ikke, så kunne du da bare have overført de få kroner fra din konto til din kammerats konto, så havde du ikke stået i den her situation nu her.
    Men i bund og grund er det din egen hovedpine hvis du har beviser på at pengene er udbetalt, så er de udbetalt, så må du nok have en god lille snak med din kammerat istedet.

• #8   6. aug 2012 Ikke noget med at jeg fremadrettet skulle have min lån på den konto.

• #9   6. aug 2012 Kim M. Vær sød at læse det sidste jeg lige har skrevet. smiley

• #10   6. aug 2012 Jeg har også prøvet det der, dog hvor jeg skiftede bank og mit arbejde kom til at overføre til den gamle konto. Jeg havde så ikke fået den lukket 100%, så i det tilfælde skulle jeg SELV sørge for de kom det rigtige sted hen. Men ellers sagde både banken og mit arbejde, at hvis jeg ikke have "kontakt" til den konto mere, så skulle mit ARBEJDE sørge for at de kom hen til den rigtige konto. Der kunne gå op til 10 arbejdsdage, men at lande det rigtige sted skulle nok ske.
    Dit arbejde tager kontakt til den bank, siger at de har ramt forkert konto og de får dem tilbage, længere er den ikke.
    Tænk på at det er jo ikke første gang sådan noget sker, og der har da været tilfælde hvor de er blevet overført til forkert konto, kontoens ejermand hævede beløbet med det samme og banken hang på den og skulle sørge for at kræve dem tilbage fra den person. Men dem som skulle have haft de penge, fik dem alligevel og ikke det er ikke deres problem hvad fuskeren har gjort.

• #11   6. aug 2012 Mr T. Det er også hvad jeg har fået af vide, men min tidligere arbejdsgiver vil intet gøre ved det så synes jeg stå lidt magte løs i den situation. Ved ikke hvor jeg skal gå hen eller hvad jeg skal gøre. smiley

• #12   6. aug 2012 Du er ikke medlem af en fagforening?

• #13   6. aug 2012 Det er den der overføre pengene der skal sørge for at det indtastede nr er korrekt. Har du oplyst din kammerats kontonr, selvom det kun er til et enkeltstående tilfælde, har du selv været med til at "rode" tingene sammen.
    Hvis din tidl. arer ikke vil hjælpe (som han faktisk skal) skal du tage kontakt til et forbund i den branche du er i. De har jurister der kan hjælpe dig med præcist hvad du skal gøre.
    Er selv tidl. arbejdsgiver og har haft lignende problemer med nogle af mine folk.

• #14   6. aug 2012 enten ringer du til din fagforening. eller så ringer du til politiet

• #15   6. aug 2012 T16 !

Er der nogen der bare bedt dig om at skrive ? Nå ikke ? Men hvad fanden blader du dig for så ?

Rolf R.

Tak .-)

Michael N.

ikke på daværende tidspunkt og nu vil de ikke gå ind i sagen da jeg kun har været medlem i 6 måneder smiley

• #16   6. aug 2012 Hvad forbund er du i ??? Burde ikke have noget at sige hvor længe du har været medlem...

• #17   6. aug 2012 Sergenter og konstabel fagforeningen, en fagforeningen i forsvaret.

• #18   6. aug 2012 Hmm... Dem kender jeg ikke, men syntes det lyder mærkeligt de ikke vil gøre noget...

• #19   6. aug 2012 Jeg skal til møde med dem i morgen så nu jeg se om de kan finde en anden løsning på det smiley

• #20   6. aug 2012 Krydser da fingre for at i finder en løsning smiley Send lige en pb med udfaldet. Er da lidt nysgerrig smiley

• #21   6. aug 2012 Det skal jeg gøre smiley

Kommentér på:
Forkert løn udbetaling.

Annonce