Forkert løn udbetaling. {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Har et lille problem med en tidligere arbejdsgiver, som mener jeg ikke har noget løn tilgode.
Det hele startede med en lille misforståelse for et par år siden nu. Jeg var i gang med at tage min værnepligt, og i kantinen på kasernen modtog de ikke mastercard og jeg var derfor nød til at låne at min værelseskammerat. Jeg fik min arbejdsgiver til at overføre de penge, som jeg havde lånt af min værelseskammerat til hans konto. Både under og efter værnepligten fik ud jeg betalt løn på min egen konto, som jeg altid har fået. Men den sidste måned jeg var ansat fik jeg udbetalt 220 kr, selv jeg havde arbejdet en hel måned der. Det undrede mig selvfølgelig og jeg tog derfor kontakt til min chef, men han sagde så at det var forbi lønkontoret havde udbetalt min løn to gange(altså to måneder) på min værelseskammerat konto. Jeg havde tydelig givet udtryk for at jeg ikke ville have min løn på min værelseskammerat konto, både overfor chefen og lønkontoret. Det skal lige siges at på de to lønsedler står der godt nok min værelseskammerat konto nr, men det lå jeg jo ikke mærke til da jeg ikke var hjemme og hørte ikke min værelseskammerat sige noget om det, men han havde også skiftet bank efter jeg havde fået overført hvad jeg skyldte ham. Så lønkontoret har overført min løn til en konto jeg ikke kender noget til og de mener det er mit ansvar at få fat i de penge selv.
Det drejer sig om 8000 kr så det er noget træls og det er sådan set bare blevet en princip sag at få min løn. Men hvad kan jeg gøre i denne sag ? Jeg har snakket med den bank, som min løn er blevet overført til og de mener at min "tidligere arbejdsgiver" skal trække for de penge.
Håber ikke det virker alt for indviklet, ellers må I skrive så kan jeg prøve at formulere det på andenvis.
Håber der er nogen kloge hoveder derude ! På forhånd tak for hjælpen !
mar 2007
Følger: 52 Følgere: 49 Biler: 11 Emner: 3 Svar: 222
En ting er sikkert, du husker aldrig at give et anden kontonummer til lønindkomst andre end din egen.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 16
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Sådan som jeg ser det, så er det ikke din arbejdsgiver der har problemet, hvis din ven har fået din løn udbetalt..
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 278
Han skiftede bank lige før jeg overførte det jeg skyldte til ham. Så pengene er på en konto, som jeg intet kender til, jeg har fået banken til at bekræfte pengene står på den konto, men kan ikke få dem. Jeg bad min tidligere chef om et engangslån, hvilket jeg før jeg har gjort, men forklarede dem også tydeligt at jeg ikke skulle have min løn på den konto fremadrettet, jeg ringede og sagde det til min tidligere chef og lønkontoret ringede og spurgte mig om det var min nye konto og jeg gav klar udtryk for at det ikke skulle være min nye konto. Det er bare sjovt at den aller sidste måned, der står der mit eget kontonr på lønseddelen.
mar 2012
Ja det kan du sige, men prøv at læs det sidste jeg lige har skrevet måske det vil give mere mening for dig så
mar 2012
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
Du har vel adgang til netbank, selv på kassernen ikke, så kunne du da bare have overført de få kroner fra din konto til din kammerats konto, så havde du ikke stået i den her situation nu her.
Men i bund og grund er det din egen hovedpine hvis du har beviser på at pengene er udbetalt, så er de udbetalt, så må du nok have en god lille snak med din kammerat istedet.
mar 2012
mar 2012
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.032
Dit arbejde tager kontakt til den bank, siger at de har ramt forkert konto og de får dem tilbage, længere er den ikke.
Tænk på at det er jo ikke første gang sådan noget sker, og der har da været tilfælde hvor de er blevet overført til forkert konto, kontoens ejermand hævede beløbet med det samme og banken hang på den og skulle sørge for at kræve dem tilbage fra den person. Men dem som skulle have haft de penge, fik dem alligevel og ikke det er ikke deres problem hvad fuskeren har gjort.
mar 2012
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 151
Hvis din tidl. arer ikke vil hjælpe (som han faktisk skal) skal du tage kontakt til et forbund i den branche du er i. De har jurister der kan hjælpe dig med præcist hvad du skal gøre.
Er selv tidl. arbejdsgiver og har haft lignende problemer med nogle af mine folk.
jan 2008
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 358
mar 2012
Er der nogen der bare bedt dig om at skrive ? Nå ikke ? Men hvad fanden blader du dig for så ?
Rolf R.
Tak .-)
Michael N.
ikke på daværende tidspunkt og nu vil de ikke gå ind i sagen da jeg kun har været medlem i 6 måneder
apr 2006
mar 2012
apr 2006
mar 2012
apr 2006
mar 2012