{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.854 visninger | Oprettet:

Bil med Campingvogn, overlæs, {{forumTopicSubject}}

Hej Bg
Jeg har en bil som vejer 1075kg.
Det siges man må køre med en trailer med en tilladt totalvægt på bilens egen vægt+50kg, (1125kg). da jeg har taget kørekort i 2010, altså efter 2009
Spørgsmålet er så hvad ville konsikvensen være at køre med en campingvogn med en tilladt totalvægt på 1200kg? Det er 75kg over hvad jeg må på almindelig b kørekort.
Håber i kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil med Campingvogn, overlæs,
  • #1   29. aug 2012 En stor bøde for hver procent mener jeg. 20 prlce t overlæs og kortet ryger

• #2   29. aug 2012 Er der ikke tolerance regler på biler som på lastbiler?

• #3   29. aug 2012 Nope, ingen tolerance-regler på personbiler. Muligvis hvis du har B/E-kørekort -det har jeg ikke selv, så skal ikke kunne udelukke det dér, men på almindeligt kørekort, er det ren tavle-vægte der gælder.

Tjek i øvrigt, at dit træk overhovedet er til de 1125kg - tjek også med reg. attest på bilen, hvad der står der.

Når det så er sagt, så er grænserne som de er, af en årsag. Min 406'er, må på trods af egenvægt på ca. 1400kg, kun lige akkurat trække min 1300kgs campingvogn - og har hellerikke lyst til at skulle køre med en større campingvogn - hold kæft det rykker vildt og voldsomt i bilen, hvis der er blæsevejr - i blæsevejr, er det altså campingvognen, der har magten.
    Og så er der jo derudover altid risikoen for at lortet går i selvsving - har nogle gange haft en lige rigeligt tung autotrailer læsset efter bilen, og det er meget tydeligt lige så snart, at hængervægten er mere end selve bilen!

• #4   29. aug 2012 Nu sidder jeg for 102314 gang og prøver at forstå de regler med det der trailer noget,
    jeg har feks lige hentet en Seat Arosa på en Autotrailer, det hele var spændt efter min Mercedes E300 Med en Egenvægt på 1450Kg,
    Må jeg så gerne kører med Autotrailer på 200Kg, Og bilen på 800Kg efter bilen, uden at der ville ske noget ?

• #5   29. aug 2012 Fatter ikke de regler alligevel, jeg kører sku bare, bliver jeg stoppet er det jo ret surt show! smiley

• #6   29. aug 2012 Altså nu havde jeg aldrig tænkt mig at smide 2 ton efter min bil, stadig inden for rimelighedens grænser!

• #7   29. aug 2012 har man taget kortet før dit og dat dato i 2009 må man bruge koblingsvægten og må derfor slæbe noget der i realiteten har en for stor totalvægt men du må så bare ikke læsse den med mere det du må smide efter bilen.

• #8   29. aug 2012 bilens træk er godkendt til 1200kg

• #9   30. aug 2012 ja men det var nu også det jeg mente, ville ikke kører med noget jeg ikke har styr på , altså nu feks som idag, med den forholdsvis lille bil, det var som sådan ikke at mærke på min bil, jeg er vant til at køre med større køretøjer og mere vægt end lige en autotrailer, ved godt det ikke giver mig et BE kørekort, men igen ville aldrig nogensinde være så tæt på noget der kan gå galt!

• #10   30. aug 2012 så vidt jeg kan se via blandt andet Rigsadvokaten rejses der normalt kun tiltale ved over 7% overvægt. Dvs de 75 kg du ville køre med for meget er liiiiige under 7%.

Check det gerne selv først.

• #12   30. aug 2012 Hvis påhængs køretøjet er lånt, kan ejeren også risikere en bøde efter de nye regler.... Husk lige det inden i låner ud.....

Kørsel med B kort hvor BE er påkrævet = 5000 i bøde.

• #13   30. aug 2012 jeg har blot pointeret for andre med kørekort før maj 2009 at man ikke altid behøver gå efter totalvægt+50kg. Vi kan bruge koblingsvægt.
    Jeg er enig med dig Jacob R mht Martin. Det ændrer dog ikke ved at det er nogle mystiske regler idet jeg og mange andre herinde må/kan strække den længere end sådan een som Martin, som ellers skal tage BE for at nå det, selv om han ikke overstiger 3500kg totaltvægt for vogntoget...
    Spørgsmålet er så om Martin kan få Campingvognen vejet de sølle 75kg ned?!

Kommentér på:
Bil med Campingvogn, overlæs,

Annonce