Fakturering for ikke udført arbejde? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i en lidt kedelig situation.
For noget tid siden fik jeg et tilbud på noget efterisolering af huset. Jeg valgte at tage imod tilbudet og bad om at blive informeret om hvornår de ville komme så jeg kunne tage fri og være med når indblæsningen skete. Jeg bliver så ringet op 16.03 dagen før de vil komme og oplyst dette. Nåh men jeg får fri så jeg kan være hjemme og være til hjælp.
Der har været en sagkyndig ude og sige hvor meget materiale der skulle blæses ind og at der var hulmur med plads og det har dem der skal blæse ind jo selvfølgelig pakket bilen efter. Det første sted de så vil blæse ind er der ikke plads. De kigger og finder til deres overraskelse rockwool i hulrummet. Efter en ny gennemgang af huset viser det sig at ca 20% mangler isolering. Men der hvor den sagkyndige havde kigget var det tydeligt at se der var rockwool inde.
Jeg ringer så til ham der har afgivet tilbudet og oplyser om dette. Og siger til ham at hvis jeg havde fået af vide det var isoleret havde jeg ikke bestilt denne efterisolering og at jeg ikke har i sinde at betale den pris i tilbudet. 20:18 samme aften modtager jeg så fakturaen som stemmer overens med tilbudet altså en pris på 5 gange så meget arbejde som er udført (han har snakket med dem der har lavet arbejdet så han er velvidende om det er fejlagtigt at afsende den faktura). Jeg skriver så en mail til manden hvor jeg skriver at jeg ikke har i sinde at betale for andet end det udførte arbejde og materialeforbruget. Uden at have fået svar i 2 dage vælger jeg at ringe til ham. Her snakker vi så om totalprisen og han vil lave en kreditnota. Det vi ikke snakker om over telefonen er den rabat han har afgivet på det første tilbud samt co2 tilskuddet fra staten.
Da betalingen står til omgående og det er bankoverførsel vælger jeg med vilje at overføre for lidt og lave en kommentar på indbetalingen om at han bedes kontakte mig for spørgsmål.
Mit spørgsmål er så:
Han skriver en mail hvor i han gør krav på det fulde beløb men jeg vil mene jeg er berettiget til mindst tilskuddet fra staten samt en tilsvarende rabat som er angivet på tilbudet bare nedskaleret til det beløb jeg ville betale. Er jeg helt gal på den?
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 288
Hvis du har oplyst en håndværker om at du vil købe x-mængde isolering, og begge parter har accepteret en fast pris for arbejdets udførelse samt det anvendte matriale, påhviler ansvaret dig, hvis der er omstændigheder som gør at håndværkerne alligevel ikke kan udføre arbejdet. Situationen var en anden hvis håndværkerne selv havde målt op, og har målt for meget - så er det deres fejl, og deres ansvar. Du har dog naturligvis ret til at få den mængde isolering du har betalt for, om det så skal stå på en palle i din indkørsel.
Jeg tror ikke du kan få gennemført noget krav mod håndværkerne, da de efter min overbevisning agerer korrekt. Jeg vil dog tro du har en rimelig sag mod den føromtalte byggesagkyndig, da han tydeligvis ikke har udført sit arbejde med den grundighed der forventes. Det er vel på baggrund af hans usande oplysninger, at du har accepteret et tilbud som alligevel ikke er tilpasset din situation.
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jul 2007
At de skønner for højt, kan ikke være dit ansvar. I mine øjne har du en god sag, hvis I ikke kan finde en fælles løsning.
dec 2003
jul 2007
Dog kan en erhvervsdrivende fastholde sit krav, hvis der er tale om at du har udeladt information, som der forventes at du bør vide, og som har betydning for det arbejde som skal udføres. Om forholdet med husets isolation hører ind under her, er jeg dog ikke kvalificeret til at svare på.
nov 2006
Følger: 86 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 819
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.008
dec 2003
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.008
Fakturering for ikke udført arbejde?