{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

Jesper B
Jesper B
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Snydt med kilometertal {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Audi TT fra 2000, jeg købte i 2009. Kilometertallet var på ca. 96000 km, og dengang studsede jeg ikke over tallet, da den nok bare havde været en sommerbil.

Nu vil jeg så sælge bilen igen, efter den havde været staldet op i næsten 3 år og kun kørt 3000 km siden da. Men efter et tjek på nummerplade.net kan jeg så se, at den i 2007 stod til 146.000!

Den 12/5-2009 stod den til 184.000, og 5 måneder senere, er den på magisk vis nede på 97000.

I kan selv se resultatet på via nummeplade.net med FC53323.

Hvad vil I råde mig til at gøre? Melde det til politiet eller blot bide det i mig og sælge den til en lavere pris? Pt. er den sat til 170.000.

Mvh

Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snydt med kilometertal
  • #1   26. sep 2012 Tror du skal bide det i dig. Jeg har prøvet det samme. Politiet gjorde i kke noget. De ville bare have mig til at finde ud af det med sælger.

• #2   26. sep 2012 hvad du skal gøre afhænger nærmest mest af om du har købt den privat eller hos forhandler. dine muligheder er flest hvis den er købt hos forhandler

• #3   26. sep 2012 Tvivler sgu på at der er noget at komme efter uanset om det er forhandler eller privat....efter 3 år.

• #4   26. sep 2012 Du kan ikke gøre en skid....

• #5   26. sep 2012 kan du bevise at den "kun" havde kørt 97.000 km da du købte den. Slutseddel. ?

• #6   26. sep 2012 Du skal have alle beviser som fuldstændig korrekt udfyldt slutseddel. Helst en annonce hvis du har det. Så skal du køre sagen (det er dyrt hvis du ikke får medhold) og så tager det måske op til 1,5 - 2 år .

• Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    dec 2009

#7   26. sep 2012 De 97000 står jo i synsrapporten der blev lavet samme dag, jeg købte bilen...

• Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    dec 2009

#8   26. sep 2012 Jeg følte også selv, det ikke er bøvlet værd...

• #9   26. sep 2012 .(punktum): Det var dog den værste omgang hø jeg længe har hørt??

Citat: "sikre dig først at sælgeren ejer hus, for så kan du få pant i dette hvis du vinder sagen, er det en uden ejendele vil jeg glemme sagen."

Nej, det kan han bestemt ikke bare, tværtimod er det noget der kræver afsindig meget og man giver ikke bare pant i en anden mands hus, for hvad der stadig er småpenge. Derudover kræver det f.eks. at hans selskab er oprettet som f.eks. I/S, er hans selskab et anpartsselskab, ja så kan du glemme alt om pant i huset, medmindre du er kreditor og har fået stillet huset som sikkerhed. Derudover er der så mange andre faktorer som jeg ikke engang gider begynde på at beskrive her, men det kunne være forhold som at huset har delt ejerskab mellem forhandleren og hans kone, anden gæld i huset der gør at det måske allerede er teknisk overbelånt osv. osv. osv.

Kort sagt ven, du skulle VIRKELIGT undlade at udtale dig om ting du ikke har et klap forstand på!

Mvh. En Finansøkonom!!!!!!!!!!!!!!

• #10   26. sep 2012 smask! smiley

• #11   26. sep 2012 Der er ike noget at gøre.. eller jo det er der, men du skal bevise at ham du købte den af vidste at den var spolet, og gjorde han mon det ?

Måske hvis han var ejer på det tidspunkt hvor at bilen blev synet med det høje km tal, og efterfølgende med det lave km tal.. men tror virkelig ikke det kan svare sig fremfor at sælge bilen 20.000 kr billigere

• #12   26. sep 2012 Det er jo desværre ikke unormalt, men tror ikke du får meget held til at få erstatning eller lign. - man ser jo desværre ofte kilometertals fusk ..

Tror det eneste man kan sige er at en anden gang skal du nok være MEGEt mere opmærksom .. ærgeligt mester.. virkelig ærgeligt ..

• #13   26. sep 2012 Du kan sørge for at han skal samle sine knækkede tænder op med brækkede fingre - ellers kan du skrige og slå på tromme...

Hel seriøst, så gider du næppe ligge i 2 års retssag for "håndører", det giver hovedpine, stress og meget forringet livskvalitet. En masse overvejelser og irritationer. Det er afgjort ikke 20.000kr værd.
    Forældrene var igennem en sag for 130.000kr, da den blev afsluttet (naturligvis med et urimeligt forlig), sagde forældrene at de hellere bare havde undværet hele pisset og bare betalt hvad det kostede at rette op på alle fejlene (var noget bygning på huset de fik lavet).

• #14   26. sep 2012 Enig med Smølfen. Er det den lange kamp værd for de penge? Den tid du bruger på det kan du sikkert tjene meget mere.
    Det er pisse ærgerligt. Glem det om kom videre. Den køre sikker udenmærket alligevel :o)

• Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    dec 2009

#15   26. sep 2012 Jeg har også opgivet tanken om at forfølge sagen, og som et par af jer skriver, så er det ganske enkelt besværet værd at skulle kæmpe for det i denne sammenhæng lille beløb. smiley

Nogen, der er interesseret i en Audi TT, men NÆSTEN rigtig kilometertal? smiley

• #16   26. sep 2012 Jamen lav dog da en annonce med den .. der skal nok være folk der har interresse i den smiley

• #17   26. sep 2012 Nu skal du høre hvad du gør! Du har en slutseddel, går jeg ud fra, som du har fået i forbindelse med med handelen. Den tager du en kopi af(medbring ALDRIG originalen), derudover tager du et print fra nummerplader.net og så triller du ud til forhandleren, fortæller ham hvad du mener om det på en så kontruktiv måde som muligt og såfremt han IKKE ønsker at bidrage med at tilgodese dit tab, så ryger sagen til FDM og politiet. Det er jo muligt han vælger at gå med på det, hvis ikke, ja så kan du jo derfra overveje om det er noget du gider lægge mere i. Men ovenstående er ihvertfalde en brugbar løsning og den koster dig ikke andet en tiden og lidt benzin.

Al held og lykke!

• #18   26. sep 2012 Enig med *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude!! smiley

Men kender du ikke nogen der kan skreu frem og tilbage i km tal? Så kan du bare skreu den frem til 190.XXX hvis du selv har kørt kun 3.xxx i den ca, så må du jo forklare folk hvad der er sket, hvis de self spørg ad ang nummerplade.net smiley

Kommentér på:
Snydt med kilometertal

Annonce