Lastbiler, venstresving & rundkørsler {{forumTopicSubject}}
Sig mig lige... Skal en lastbil, som skal til venstre i en dobbeltsporet rundkørsel, starte med at lægge sig i højre bane og derefter midt i rundkørslen trække ind over venstre sporet?
Nu har jeg prøvet det et par gange hvor man ligger på siden af idioten når han begynder at trække over i min vognbane....
De bliver selvfølgelig pisse hamrende fornærmede når man dytter af dem (for at kunne leve videre og ikke havne som en krøllet klump metal på vejen).
Hva siger loven?
for jeg har det sådan :
Skal en lastbil, som sikkert er for stor til at komme rundt i det indeste spor (venstre), til venstre så må han gerne lige vise det ved at fylde begge spor ind i rundkørslen. Så ved jeg at han skal bruge plads for at komme rundt. Ligger han til højre så må jeg overhale ham og så kan han sgu ikke tillade sig at blive sur/dytte/trække over i mig.
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.969
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.140
Og følgende er ikke en personlig kritik af tråd starter.
I mit daglige virke som chauffør har jeg tit oplevet at folk er blevet mindre tolerant over for lastbiler der lige skal låne lidt extra plads for at kunne udføre en transport, og de så piver med deres horn, giver fingeren eller helt går i stå, så ikke kun lastbilen må stoppe, men også alt andet trafik bliver chikaneret, istedet for lige give den plads der er påkrævet for at vogntoget kan være der og trafikken glider pænt igen.
Hav en god aften
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Nu er det sådan at de rundkørsler i mit område er lavet til de største lastbiler der må køre på de danske veje. Og ja, jeg bliver sgu irriteret hvis han skal ligeud og fylder begge baner for der er masser af plads til ham i 1 spor.
Det er ren og skær uviddenhed fra min side mht. venstre svinget, at jeg dytter og reagere. Men nu ved jeg det.
nov 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Biler: 8 Emner: 181 Svar: 2.140
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 88 Svar: 1.634
Men der er en del chauffører der godt kunne blive lidt bedre til at vise deres hensigt, specielt ved at blinke til venstre i rundkørsler hvis de skal hele vejen rundt.
Lastbiler, venstresving & rundkørsler