{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.994 visninger | Oprettet:

Timeløn {{forumTopicSubject}}

Jeg har set lidt på nettet efter hvad de forskellige stillinger får i timen, men kan ikke finde andet end månedslønninger.
Og da det er indenfor auto branchen jeg søger timelænninger, hvor vi som håndværkere jo får udbetalt 14dages løn, synes jeg det er lidt noget fis og uigennemskueligt, da jeg også er momsregistreret og derfor ikke ender på samme "månedsløn" udbetalt som alle andre normale lønmodtagere.

Men kort og godt, hvad får i i timen og hvad er jeres proffesion?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Timeløn
  • #1   8. okt 2012 månedsløn plus bonus

• #2   8. okt 2012 Jeg får 16000 udbetalt og jeg er i lære som landmand :=)

• #3   8. okt 2012 De forskellige fagforeninger har lønstatistiker, mht 14 dags løn, kontra måneds løn og timeløn, så er det simple matematik og gange/dividere...

• #4   8. okt 2012 morten h så arbejder du os mange timer, nu var det timelønnen manden søgte

• #5   8. okt 2012 Jeg har svært ved at se at du kan bruge andres timeløn til noget som helst. Min timeløn er ikke voldsomt høj, men har fryns, og goder, jeg ikke ville bytte væk for 30kr mere i timen. Og jeg er ret overbevist om at det er ret normalt. Derudover har området jo også rigtig meget at sige. Tager man fra Vorbasse hvor jeg bor, til Vejle bare 30km væk, er timelønnen vel minimum 30kr højere, mens huslejen vel er det dobbelte.

• #6   8. okt 2012 200 plus lidt goder smiley

• #7   8. okt 2012 på den sidste arbejdsplads fik jeg mellem 12000 og 12500 udbetalt, men havde så også op til 60 timer om ugen. chauffør

• #8   8. okt 2012 Arbejdede tildligere som salgschef med personale ansvar for 30 med arbejdere.

Men så viste osle zekim hvor meget man tjente på kontanthjælp. Så nu har jeg taget navneændring til Carina. Arbejder 0 timer om måneden og har ca. 28.000.- udbetalt. .............. NICE !!!!!!!!!!!!!!!!

• #9   8. okt 2012 Man kan ikke bruge hvad i har udbetalt til en skid her, da folk har forskellige fradrag, så 2personer får ikke det samme udbetalt for samme timeløn.

• #10   8. okt 2012 186 kr i timen som smed i Vestjylland.

• #11   8. okt 2012 Rune K hvad er det for overarbejdstimer der er regnet med i de 160 timer. En månedsløn er baseret på 160,33 normal timer som er et gennemsnit af 52 uger a' 37 timer. Der er ingen overarbejde i det.

• #12   8. okt 2012 201 kr i timen som automekaniker plus pension (:

• #14   8. okt 2012 Præcis Turbo.
    Tror mange ikke rigtig har læst mit indæg ordentlig igennem, da de fleste kommer med månedslønninger.

Da jeg som sagt betaler mere i skat end normale lønmodtagere fordi jeg har momsregistrering så kan jeg ikke bruge månedslønninger til noget, da jeg ikke aner hvad min egen månedsløn er.

Men kan man ikke se nogle steder hvad en pladesmed får i gennemsnit i timen et eller andet sted?
    Har søgt google igennem og kan som sagt kun finde månedslønninger.

• #15   8. okt 2012 så dividerer du bare månedslønnen med 160,33 så har du deres timeløn.

• #16   8. okt 2012 Anders N:
    Har bestemt også fine frynsegoder i og med at jeg kan bruge værkstedet som jeg lyster, men feks. i denne uge skal jeg så også styre hele værkstedet alene, passe telefon, pleje kunder købe dele, og samle og hente/bringe bilerne.
    Og går så også ene mand.
    Vidste godt jeg ikke fik alt det jeg skulle, men regnede heller ikke med det var mere end en 10kr i timen, men jeg går for 110kr i timen som pladesmed på 5. år i samme virksomhed med 2 år som svend.
    Min kæreste fik af vide af hendes kæreste der var mekaniker han får 150 i timen og med min skatteprocent så ender jeg faktisk op i en fordobling i min 14dages løn fra 6.000 til 13.000.
    DET er alligevel en forskel synes jeg.

Derudover går vi og kigger hus, så en højere løn ville gi endnu et plus.?!

• #17   8. okt 2012 Brian S:
    Så månedslønnen er altid opgivet før skat og på 160.33 timers arbejde uden fradrag osv?

• #18   8. okt 2012 For 160 kr i timen og har en 100 overarbejds timer om måneden

• #19   8. okt 2012 min månedsløn har altid været beløbet før alt det andet crap kommer ind over.....fradrag og skat og den slags utilbøjeligheder.

• #20   8. okt 2012 havde 136,5 i timen som chauffør

• #21   8. okt 2012 lavede lige en lille søgning
    http://www.lonstatistik.dk/lonninger.asp?job=Pladesmed-4771
    ved godt det er mdr

• #22   8. okt 2012 110,- kr i timen som udlært pladesmed på 2. år virker også rigtig lavt. godtnok tæller frysegoder rigtig godt, men de udgør vel ikke 25 - 50 kr i timen, som det virker til at du ligger for lavt i timen?

• #23   8. okt 2012 Kim JJ:
    Ja den side fandt jeg også.
    Så hvis vi dividerer det med de 160,33 timer, så gir det ca 148kr i timen?

• #24   8. okt 2012 Mr Bilstyling
    Lige det jeg gerne vil finde ud af.
    Aner nemlig ikke hvad jeg skal forvente at kunne få i timen.
    Ttænkte nemlig også at jeg havde det fint med en 10 måske 20kr mindre i timen med de goder jeg har, men jeg udnytter dem ikke økonomisk til eks. sort arbejde, men udelukkende til at holde mit eget kørende og ha det sjovt (og bruge flere penge) på min drifter.
    Så da min kæreste så min lønseddel og ikke ku forstå jeg fik 50kr mindre end hendes kammerat der var mekaniker blev jeg lidt nysgerrig omkring det.

• #25   8. okt 2012 Ja, 110 er da godt nok meget lidt. Selv om jeg skrev at min timeløn ikke er voldsomt høj, snakker vi da ihvertfald 50kr mere i timen end det, som nyudlært.

• #26   8. okt 2012 har 150 i timen i roskilde plus goder som smed som ungsvend = må bruge værkstedet til alt det fusk jeg vil (ska dog betale materialer) og må os lave bil på værkstedet (så længe jeg ikk svejser i undervognen)

og har flextid.. og alt dette vil jeg ikk bytte væk for lidt småpenge mere i løn.. smiley

• #27   8. okt 2012 Madsen:
    Tror vi er på samme side, men ikke på samme løn lader det til, selvom jeg har været udlært i2år nu her smiley
    Så fik jeg selv 150 i timen var der da heller intet jeg gad gøre, men 40kr i timen blir til en hel del i det lange løb og ser især godt ud når der skal søges om lån til hus med værksted smiley

• #28   8. okt 2012 Rune K. ja men det er ikke en del af de 160,33. det du henviser til der er timer UD over de 160,33....er HK tillidsmand og det der forstås med det der er at du laver en opgave færdig som du er igang med op til ca 30-45 min om dagen og det må ikke være hver dag for så er det bevist planlagt overarbejde og den går ikke. Det er kun en gang i mellem.

• #29   8. okt 2012 pengene er ikk alt.. smiley
    hvordan har man det på værkstedet?
    frihed og afbenyttelse af værksted uden for arbejdstid?
    flextid?

jeg har det hele og en udemærket timeløn med masser af goder.. smiley jeg klager SLET ikk.. smiley

• #30   8. okt 2012 Ville du gå med til kun at gå for 110 kr timen der hvor du er Madsen?

• #31   8. okt 2012 Uanset om du har ubetalt overarbejde, så er din månedsløn stadig væk kun baseret på 160,33 normal timer. Og overtid er jo lige netop som ordet siger tid ud over normaltid.

• #32   8. okt 2012 Prøv at spørg Krifa om hvor mange overenskomster de har forhandlingsretten på...*s*

• #33   8. okt 2012 nej jeg ville ikk længere ned i løn end jeg er nu.. for så ville jeg finde et andet arbejde.. smiley

• #34   8. okt 2012 Hvis din arbejdsgiver beordrer dig til at deltage i overarbejde, er du forpligtet til at deltage i overarbejdet.

Godt man ikke står i Krifa, hvis han kommer 1 time før fyraften og siger der er overarbejde...hehe

• #35   8. okt 2012 i metal hedder det: du må ikke sige nej til overarbejde hvis det er fordi du ikke gider.. du ska have lagt planer for ikk at skulle arbejde over (hvilket godt ka være det samme jo)

• #36   8. okt 2012 Lige netop Rune det ved jeg, og jeg har sgu aldrig deltaget i overarbejde der ikke blev varslet mindst dagen før, og de 15 år jeg var chauffør startede vognmændende med at sige du er hermed varslet overarbejde resten af din ansættelse hos mig for der var en kort dag 14 timer lang, men det ændrer ikke ved at overtidsbetalingen som snakker om ligger inde i din månedsløn. De 160,33 er normaltimer som din månedsløn er beregnet efter. De timer du har ud over det er overtid og da betalingen er indberegnet i din månedsløn for du intet for det korrekt. Derfor er overtimerne stadig ikke en del af de 160,33 timer. Og kan vi ikke blive enige om andet så lad os være enige om at være uenige. Du følger Krifa...jeg ved hvad jeg kan få igennem med HK og så er vi sikkert begge glade for det hver for sig.

• #37   9. okt 2012 mr X er det din egen bil du køre i med pizza'er ??? hehe

• #38   9. okt 2012 Og nu er det jo ingen lov, men blot en overenskomst som bliver forhandlet, typisk hvert fjerde år af de fagforeninger der er i LO.

• #39   9. okt 2012 jo osse det jeg siger....det kan være en del af din løn.......det kan ikke være en del af dine normaltimer på 160,33 som du startede med at sige kunne indeholde overtimer.

• #40   9. okt 2012 Ja fra ASE står der i dit indlæg varsles i god tid. Men det har du nu ikke med i det fra Krifa, men igen er det altså ikke noget der gælder for alle, det kommer nemlig ret meget an på hvilken overenskomst du er ansat under og om din arbejdsgiver har en overenskomst, for har han ikke så kan han faktisk gøre lige som det passer ham. Det er jo lige netop det Vejlegården har gjort. Tegnet overenskomst med Krifa og så skal tjenerne have en mindre timeløn og måske endda ha overarbejde uden betaling fordi det er indregnet i deres månedsløn...hvem ved..? den kloge narrer den mindre kloge, jeg har en vagtplan på 29 timer om ugen men får løn for 37 timer.....det er min nye arbejdsgiver da osse ret træt af, men nu overtog han lissom en lokalaftale med en virksomhedsoverdragelse....såen er der så meget i denne verden..... og til det sidste Ja ligesom at mine nattillæg og weekend tillæg er en del af min månedsløn for mine 160,33 timer....OUT

• #41   9. okt 2012 cawdy. 150kr i timen kan aldriv give 13000 hver 14. dag , det giver 12000 før skat

• #42   9. okt 2012 Jeg får 247,30 kr i timen og jeg arbejder på en Fiske terminal ..

• #43   9. okt 2012 I horsens, ligger gennemsnittet for en plade smed på godt 200 kr og noget lavere for en alm mekker, dog kan man som tekniker også blive godt betalt

• #44   9. okt 2012 Haha, folk har mere travlt med at komme til at fremstå som om de tjener boksen, fremfor at svare på spørgsmålet!

• #45   9. okt 2012 HAMSTEREN: Topic starter skriver:
    Men kort og godt, hvad får i i timen og hvad er jeres proffesion?

Og det er vi da en del som svare på.

• #46   9. okt 2012 Thomas Z:
    Der har vi noget mere jeg kan bruge til noget.
    Jeg er for eksempel uddannet på svendebrevet "KarrosseriSMED" men har samme uddannelse som den der hedder "KarrosseriTEKNIKER" nu da det blev lavet om da jeg blev uddannet ligesom mekaniker (Automontør/mekaniker).
    Og så går jeg samtidig og er værkfører tit og ofte.
    Så derfor jeg blev ligeså forundret da min kæreste fortalte om en automekaniker fra Give der lige var udlært fik 150 i timen, når jeg som udlært i 2år på 5. år i firmaet kun får 110 i en "storby" som Randers..

• #47   9. okt 2012 110 var godt nok i den lave ende. får 106 på dagpenge

• #48   9. okt 2012 195 kr i time som Automekaniker.

• #49   9. okt 2012 Du må ind og handle løn, for 110 kr plus fryns er for lidt.
    Jeg går som teknisk rådgiver til 195 kr i timen og får stort set ikke beskidte fingre i løbet af dagen. Og har ca samme goder som dig.

• #50   9. okt 2012 Ja 110kr er godt nok lavt. Tror mester burde give dig 150kr i timen og så tage den derfra.

• #51   9. okt 2012 Min timeløn er lav men tilgengæld har jeg ingen goder smiley

• #52   9. okt 2012 Det var godt nok lavt. Fik 115 som ufaglært entreprenør som start, år tilbage. Sluttede på 132.

Er du sikker på ikke får tillæg og de 110 er grundløn?

• #53   10. okt 2012 TÜV MEISTER ™ : haha, han har ikke brug for at vide hvad folk tjener i eventyrland, me hvad den reelle Brutto indkomst er! Mange er helt sikkert sandfærdige, men nogen er også helt væk, hvem det er må du selv gætte på! smiley

• #54   10. okt 2012 Martin G:
    Ikke ud fra min lønseddel og jeg får da også kun ca. 5.000 udbetalt hver 14.dag?!

• #55   10. okt 2012 Det lyder vildt i min verden.

• #56   10. okt 2012 Martin G
    Igen skal du huske på jeg oveni mit lønmodtager job også har mit eget.
    Og også derfor jeg ikke kan bruge en månedsløn at sammenligne med for almindelige lønmodtagere.

• #57   10. okt 2012 Ja men du vel 37 timer i dit job?

• #58   10. okt 2012 Hmm egentlig ikke tror jeg?!
    For 72 timer på lønseddelen=36 om ugen vel?

• #59   10. okt 2012 Tror du skal tage en snak med chefen smiley

• #60   10. okt 2012 Overarbejde skal varsles, jo senere varsling jo højere tillæg.

• #61   10. okt 2012 Hvad laver du Allan?

• #62   10. okt 2012 Maskinarbejder, stiller op på Mazak cnc maskiner af typen Integrex 30. 200 og 400.

• #63   10. okt 2012 Elektriker lærling og har offshore haft 22000 udb. For 14 dages arbejde. smiley

• #64   10. okt 2012 Og så en 4 ugers tid fri Cato?

• #65   10. okt 2012 Har ikke haft fast rutine. Nogle gange 5 uger andre gange 5 dage smiley men som minimum 5 hviledage.

• #66   10. okt 2012 De fleste på platform arbejder 14 dage og holder 4 uger fri, det giver minimum 500.000,- dog mindre hvis du er i lære.
    Lønnen for en lærling er 30% af fuld løn, tillæggene er vidst de samme, man stiger så hver 9 måned, på norske vilkår.

• #67   10. okt 2012 Vi er slet slet ikke inde i de normer du snakker om.
    Vi er indlejet til Norge, og får ture når der mangler. Vi er godt betalt må man sige smiley
    Også som lærling.

• #68   10. okt 2012 Ja, det er nok et af de bedre job at være elektriker på en platform.

• #70   12. okt 2012 en plade smed der kan sit arbejde skal da min have 180 i timen de skal i hvert fald have mere i timen end en mekaniker sammen område
    der er så stor mangle på gode pladesmede at de næsten selv kan bestemme deres løn.

er selv ny udlært vvs-montør og får 145 i timen, bor i Syddanmark.

• #71   13. okt 2012 Lige nu er det nok vigtiste at have et job og gode kolegaer.frem for et høj timeløn..Og det er altid et eller andet mulighed til at benyte værksted eller firma bil osv.
    Personligt foretræker jeg varm værksted i stedet for arbejde ude i kulden .Men det er så egen valg .
    Og ved at have job har du heller ikke bekymringer om kan du ruger ud af sistemet og måske kan få kontant hjælp eller ej (meget snak om det emne nu om dagen).Da det kan give problematisk og usikker hverdag fuld af frustrationer .
    Så tag jobet og vær glad at du er i live og kan besteme lidt over dig selv .

Det mener jeg generalt ikke bare dig .

• #72   13. okt 2012 Jeg får 136 i timen som bolchemager. smiley
    så synes du ligger lige lovlig lavt når du er uddannet..

• #73   14. okt 2012 Så er spørgsmålet er du så en god timeløn værd , du skulle jo gerne kunne tjene din løn hjem + en del mere.

• #74   15. okt 2012 Vestergaard i Gevninge, giver 176 kr i timen til deres ufaglærte lagermedarbejdere, oven i hatten er der overskudsdeling ( har de sidste på år været omkring de små 100.000 kr pr næsen )

Også giver overarbejde din normale timeløn + 50 % i hverdage og 75 % i weekenden..

Smedende går til 215-240 kr i timen...

Så man kan vidst roligt sige at du er stærkt underbetalt, når man sammenligner din løn med deres..

• #75   15. okt 2012 K&P:
    Eftersom jeg er den eneste til at tjene ind på pladeværkstedet (hvor der har gået op til 5/8 før i tiden) er det mere om min chef gør noget for at få arbejde ind smiley

Mido Z
    Selvfølgelig men nu har jeg haft jobbet de sidste 5år og har egentlig også min egen biks ved siden af og er jo så nu igang med at få egne lokaler til det, så det kræves jo lidt at jeg kan tjene nok hjem til at betale min nuværende husleje samt biler og så skal jeg af uransagelige årsager bruge 2500 på tøj osv om måneden og yderligere 25.000 på at holde min bil kørende?!.
    Så der skal altså til at komme noget i kassen hvis jeg skal ha muligheden for at få mit helt eget smiley

• #76   8. dec 2012 har 37800 om mdr udbetalt ca 21000

• #77   9. dec 2012 Får 138 i timen som "ingenting" ca. 7000 14. dag Og jeg lavede så bolcher i støvring indtil de flytter til polen her den 21/12 det vil sige hvor i andre køber bolcher til 25 kr bøtten gir jeg 15 kr.
    og en pakke blandende småkager giver i måske også 25 kr for Hvor jeg giver 5 kr..
    goder er der masser af men jeg tjener ingenting på det på det punkt fordi jeg løber træt i lortet efter 2 måneder.

• #78   9. dec 2012 Det er da ulovligt det din chef har gang i der...

Det kaldes underbetaling.. Tror da pokker han har valgt og beholde dig fremfor de andre!!

Du skal min have mindstelønnen på området, og det må være de 148 du har regnet ud..

Snak evt med din fagforening om det, du kan vist kræve og få differencen udbetalt for de sidste 5år.. Dvs reeet mange penge!!!

• #79   9. dec 2012 61,60 kr i timen smiley 1. års klejnsmede lærling smiley

• #80   9. dec 2012 får en milliard million, plus luder tillæg og sex i middagspausen af chefens kone, sku fantastisk at være selvstændig...

Ej spøg til side smiley

Hvad vil du med timelønninger for en bolsche kaster og en pizzabager?

Tag dine lønsedler og gå til din fagforening så skal de nok regne ud hvad du præcis tjener og om det er for lidt i forholds til mindste løn...

Og lige et tillægsspørgsmål, hvorfor mener du at dit selvstændige erhverv skulle have nogen indvirkning på dit alm lønnede arbejde? Du kører vel B skattesystem med fast fradrag på din arbejdsplads og ingen fradrag i dit firma regnskab?

• #81   9. dec 2012 125kr i timen som dækmontør. Og har tit overarbejde som jeg får udbetalt.

• #82   10. dec 2012 Who Am I:
    Rent bogføringsmæssigt er jeg IKKE inde i de sager der!
    Men umiddelbart mener jeg min løn blir trukket de 60% som enhver anden indtægt jeg har, og da jeg så er nul momset så får jeg en sjat penge tilbage til sommer.
    Så det går lige op, men jeg kan jo stadig ikke sammenligne med en månedsløn, når jeg heller ikke er månedslønnet eller så.
    Jeg gider ikke blande min fagforening ind i det, da jeg gerne vil kunne finde ud af det med chefen, hvis det bare er fordi han har overset det.
    Han opdagede eks. også da jeg sku på 4. hovedforløb at jeg egentlig sku ha haft mere i løn så, når jeg var så langt, det havde han ikke lige haft styr på, så det sku vi lige ha fundet ud af hvordan vi gjorde det.
    Så er sikker på det ikke er i ond tro, men fordi der bare ikke er gjort noget ved det.
    DERFOR ville jeg gerne vide om det var normalt at få sådan en time løn eller om jeg ville tjene det samme på at stå på tanken smiley

For har det som sagt ellers godt og med frie rammer og kan ha mine egen biler stående der osv., så klager ikke, men ku jeg komme op og få 150kr i timen, så kan de 30-40 kr altså godt gøre en væsentlig forskel!
    Hvis det bare var tale om et par kr. var der da heller ingen grund til bekymring.
    Men jeg kan bare godt li at være 99% sikker, når jeg begiver mig ud i noget jeg intet aner om, før jeg konfronterer folk..

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #83   10. dec 2012 Morten er det som fejedreng ?

• #84   10. dec 2012 Casper> ja efter jeg har været på fritter, så cykler jeg ud og smider min skoletaske på bænken også fejer jeg lige værkstedet smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#85   10. dec 2012 Morten så eftermiddagsjob eller hvad man nu kalder det ?
    Eller er det fast 37 timers job til den løn ?

• #86   10. dec 2012 Troede du jokede, men det er fast arbejde, og montere dæk / fælge og sælger dæk / fælge. smiley

• #87   11. dec 2012 Casper K
    det er ikke uanmindeligt, min kammerat er uddannet mekaniker og arbejder hos Euromaster, tror nok han får 135kr i timen

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#88   11. dec 2012 Så håber jeg der er flere gode end billigere dæk og lydpotter da smiley

• #89   11. dec 2012 Lønnen er ikke så god i det midtjyske . Man skal vist bare være glad for man har et job . Men 10.000 udbetalt som pladesmed er ikke meget

• #90   12. dec 2012 Jeg er tilfreds indtil videre.
    Jeg syntes at 10000kr for en pladesmed er for lidt, så jeg brokker mig ikke, får ihvertfald mere end 10k udbetalt smiley

Mvh Morten

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#91   12. dec 2012 Er selv fra Midtjylland. Ufaglært og har da en del mere end 125 kr i timen.
    Og ja 10.000 udbetalt i måneden så jeg slet ikke sikker på jeg gad arbejde overhovedet.

• #92   12. dec 2012 er arbejdsløs lige pt så det er ikke fedt, men lagde på lige over 200 i timen ved mit gamle job som lagerarbejder

• #93   12. dec 2012 Jeg er uddannet gulvlægger og som nyudlært lå lønnen på 140kr i timen.
    Jeg arbejder nu i stedet på et lager hvor jeg får 155kr i timen og overarbejde fra 1. time giver 247,3kr

Ydermer arbejder jeg på en fisketerminal om aftenen og weekender (når jeg har lyst og tid) og da får vi 247,3kr i timen som minimum.

Det her er alt sammen i det sønderjyske, tæt ved grænsen til tyskerland

• #94   12. dec 2012 Casper> hva laver du?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#95   12. dec 2012 Morten så lidt som muligt smiley

• #96   12. dec 2012 Arg kom ind ind i kampen, du ved hva jeg mener, hvad laver du til hverdag for din høje hyre smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#97   12. dec 2012 Morten jeg laver virkeligt så lidt som muligt smiley

Hvad jeg laver nu har jeg ikke behov for at fortælle. Men tjener mere end jeg gjorde i min tidligere stilling hvor jeg som ufaglært lagermand fik ca. 180 kr i timen. Plus en helvedes masse tillæg for natarbejde, overarbejde og weekendarbejde.

• #98   29. jan 2013 som selvstændig skal du tage en del mere. lad ogs lave et regne eksemple

du tager 270 kr i timen.

de 50 kr er moms

og så er de 80 kroner skat.

så du nede på 140 kroner i timen til dig selv.
    så du skal tage en ordenlig løn. som selvstændig.

• #99   12. feb 2013 Joachim, problemet er ikke hvad jeg får af løn som selvstændig i mine firmaer, da det er overskud jeg får på salg.
    Det er det sted jeg er ansat til dagligt 7-15 hvor min timeløn kun er 116kr jeg ikke kan sammenligne

• #100   9. maj 2013 Da jeg var ansat på et plade værksted for 2 år siden fik vi 155 i timen. og den var "uden ansvar".

• #101   13. maj 2013 Det kan godtnok undre mig meget at dem der har 200++ i timen (i hvertfald hvad de siger ) alle kører rundt i gamle øser . Sjovt at tænke på når vi er på bg og folk jo skulle gåbop i biler .. Havde jeg hafte 50 kr mere i timen havde jeg i hvertfald ikke kørt i en gammel std pug eller lign smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#102   13. maj 2013 Nicolai kan kun svare for mig selv personligt. Jeg gider ikke bruge alle mine penge på bil. Elsker til gengæld oplevelser smiley
    At jeg kan bruge penge uden rigtigt at behøves at tænke over det betyder mere end at have en splinterny bil smiley

• #103   14. maj 2013 Casper k
    Jeg mangler intet til mig selv, jeg bruger en DEL på min bil . Og jeg har ikke en vild løn . Jeg har bare en idé om folk er god til at overdrive lidt med deres løn og tit skriver folk udbetalt til det de har udbetalt før skat .. hvorfor ikke bare være ærlige i stedet . Det giver sgu ikke respekt fra min side fordi du pynter på din løn for det skal se godt ud . Jeg skriver ikke det er dig Casper, men hvis du føler dig truffet er der vel noget om det smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#104   15. maj 2013 Føler mig overhovedet ikke truffet da jeg på intet tidspunkt har nævnt hvad jeg tjener pt. smiley
    Skriver blot at ikke alle der tjener en god løn bruger dem på deres biler. Personligt har jeg brugt alt for mange penge på det tidligere.
    Tjener endnu mere nu men bruger stort set intet på bil alligevel.
    Behøver på ingen måde at prale af hvad jeg tjener over for folk herinde smiley

Omvendt kan jeg jo spørge om du føler dig stødt fordi der er folk der tjener mere end du. Siden du mere eller mindre inddirekte kalder dem for løgnere blot fordi de ikke kaster alle deres penge ud af vinduet på biler. smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#105   15. maj 2013 Lars tak for du holder naturen ren smiley

• #106   16. maj 2013 Casper. du ved da ikke hvad jeg tjener ?

• #107   16. maj 2013 Jeg får 675 kroner i timen som kassemand.

• #108   16. maj 2013 Cawdy, det virker osse underligt, Jensen er jo stort set nyudlært. og han får 140 i timen som mekker. et meget lille sted, og du er plade mand, og de får som regel mere.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#109   16. maj 2013 Nicolai hvor henne antyder jeg at vide hvad du tjener.
    Påpeger blot at du inddirekte beskylder andre for at lyve om deres timeløn.

• #110   16. maj 2013 Cawdy KN Customs

jeg er 4 års smedelærling (ikke voksenlærlinge løn) og alligevel ligger du kun 10 kr højere end mig. Forstår sgu ikke du gider at slave for de snoldede 116 kr/t det var det jeg gik til som ufaglært førhen. Dog skal det siges jeg går fast andetholds skift og ligger tæt på over 200 kr + i timen + andre bonus'er

• #111   17. maj 2013 Jesper:
    Fordi det først er nu her jeg har snakket med et par kammerater der er blevet udlært og så blevet fyret og de grinte af det med at dagpenge eller kontanthjælp eller hvad det var for noget de fik efter at være fyret, var ligeså meget som de fik efter at være udlært mekanikere som var omkring de 150kr.
    Og så har jeg egentlig aldrig manglet noget, så problemet har aldrig været der med at få tingene til at løbe rundt og skulle låne osv., for jeg kan tage mine biler ind på værkstedet næsten som det passer mig og har min racer stående der mm. og nyder arbejdet smiley
    Men når en nyudlært mekaniker får 150kr og malerne jeg går sammen med får 170kr på samme vilkår som jeg arbejder under, så kan jeg ikke rigtig se logikken i at jeg ikke får mere længere.

• #112   17. maj 2013 Noget folk glemmer det er nok, at de høje timelønninger jo er dem der er de forkerte. Alle tjener for meget - det er derfor vores samfund snart ikke kan hænge sammen længere. Vi bliver kørt totalt bag om dansen fordi folk ikke gider arbejde for "normale" lønninger.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#113   17. maj 2013 Malkeren det er meget muligt. Men nyder godt af det så længe det vare ved smiley
    Men synes du skal starte frivilligt ud og gå ned til din chef og sige du gerne vil have halveret din løn fra og med dags dato.
    Men hav lige i baghovedet at det velfærdssystem du har lever af den skat der bliver betalt ud fra de lønninger der nu engang er.

• #114   17. maj 2013 Ja, det har været dejligt indtil nu. Det fortsætter ikke. Vi skal alle længere ned i løn - og det kommer vi alle stille og roligt.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#116   17. maj 2013 Malkeren tvivler jeg så stadig meget stærkt på. Tror nærmere på meget små stigninger fremover. Men ikke at vi alle begynder at gå ned i løn

Men det må fremtiden jo vise. Skal jeg gå ned i løn og skatten stadig forbliver det samme så ville jeg kraftigt overveje at flytte udenlands. smiley

• #117   18. maj 2013 Meget små stigninger ja. Men i praksis er det det samme som lavere løn. Lønningerne er helt i skoven. Men - tingene skal jo passe sammen. Men alt i vores land skal længere ned - så vi matcher resten af verdenen.

• #118   18. maj 2013 Ja vi skal alle mindst 10% ned i løn, vi får alt for meget i dk

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#119   18. maj 2013 Tvivler på 10% redder noget. Men jeg er da klar hvis vi alle i DK tager 10% af vores løn i en periode og så se hvad det redder. Næppe noget.

• #120   18. maj 2013 Cawdy KN Customs - Jeg får 108 som sidste års maskinsnedker lærling, så du skal sku ha mere i løn.

Du siger du ikke vil gå 30-40 kr op i timen fordi du har et værksted osv du kan bruge.
    Tag du 30 kr *37 timer *4 uger giver det 4440 kr ekstra om måneden, du skal så betale skat osv, men alligevel penge nok til at du kan finde en værksted for pengene og så er det dit.

• #121   21. maj 2013 Hyber69:
    Ikke at jeg ikke VIL stige i løn, jeg har bare ikke været klar over jeg fik så meget under normen, for har faktisk allerede købt hus med værksted i vinter smiley

• #122   21. maj 2013 Tag og snak med chefen, vil han ikke give sig så begynd og snak om nyt arbejde, plejer at virke smiley

Og gøre den ikke så finder du bare nyt arbejde, for du er virkelig underbetalt smiley

• #123   17. jun 2013 Nå så fik jeg lige nævnt det for ham og det resulterede så i at han satte den op til 125 i timen af sig selv.
    Ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det, når jeg ved at enhver nyuddannet mekaniker selv om de så arbejder ved en lille mekaniker eller Quickpot minimum går for 140 første år.
    Så nu tror jeg bare jeg vil udnytte alle de goder jeg har og hvis der så bliver ændret på dem, så har jeg en årsag til at få presset lønnen noget mere op, eller om tiden er til at gå fra hobbyvirksomhed til fuldt ud selvstændig, men det ville bare være rarest at vente med til om 2-3år når den nye virksomhed er betalt ud og der den vej begynder at komme lidt indtægt!

Kommentér på:
Timeløn

Annonce