{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.638 visninger | Oprettet:

dårlige lygter fra astina.. {{forumTopicSubject}}

hey bg..

har for længe siden købt nogle blinklygter til min corolla.. da den er faceliftet er de ikk helt billige..

men der kommer fugt i den ene.. astina har efterfølgende prøvet at sende mig et sæt nye pakninger og sagt at jeg evt ku prøve at seale dem igen..

begge dele er prøvet.. og intet har hjulpet..

KAN jeg faktisk kræve et nyt sæt lygter? der står på deres hjemmeside:
På alle varer købt hos astina.dk ydes, jf. dansk lovgivning om forbruger køb, 2 års reklamationsret for private. Slidtage på pærer og lign. betragtes normaltvis ikke som gyldig reklamations årsag. Dersom de er udskiftelig og anses for at være slidtage dele.

ka nogle fortælle mig hvordan jeg er stillet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dårlige lygter fra astina..
  • #1   10. okt 2012 en lygte er ikke en sliddel... så du burde være dækket af reklamationsretten...

de skal jo ikke blive utætte... lyder som en fabrikationsfejl eller designfejl..

• #2   10. okt 2012 Ja, det er da en garantisag. Ville selv kræve nogle nye smiley
    Lygten virker ikke. Dvs. "Defekt" vare.

• #3   10. okt 2012 Prøv da... jeg ville normalt tænke ja... men eller bor da det lille bitte hul der skal til for at undgå kondens...

• #4   10. okt 2012 Du bør bare kontakte dem igen og bede om en løsning.

Kan de ikke levere det, så bed om pengene retur og køb dem andetsteds. Det er tydeligvis kina skrammel de sælger dig...

• #5   10. okt 2012 de burde give et sæt nye..
    har du haft dem skilt ad?
    dug i lygter skyldes oftest kondens..det skyldes at de er for tætte..et lille hul i bunden kan hjælpe på det..

• #7   10. okt 2012 fejlen har været der fra start..

har nogle gange efterhånden haft lygten afmonteret og tømt for vand og ladet dem fugte af.. efter et par dage er problemmet tilbage.. :S

men nu spørger jeg dem om jeg må bore et par huller.. og virker det ikk må de squ stikke mig et sæt friske.. smiley

• #8   10. okt 2012 Omvendt rækkefølge: Få nogle nye fra dem, bor evt luft huller i dem - vil de ikke give dig nogen nye, bor huller i dem du har - problem løst.

• #9   10. okt 2012 Vær lige obs på at hvis du selv bore et par huller frafalder reklamations retten altså grundet du fysisk går ind og "ødelægger" varen

Bare til info.. men de huller skal jo nok klare opgaven.

• #10   10. okt 2012 tror bare ikk du har noget at komme efter hvis du laver huller... men tilgengæld skulle problemet gerne være væk

• #11   10. okt 2012 har skrevet til dem om jeg ka bore huller i dem uden min reklamationsret forsvinder.. smiley

har netop sendt en mail til dem.. vil de intet gøre finder jeg mig squ nogle andre.. den lygte som det drejer sig om er os knækket inden i.. smiley hvilket jeg os har gjort dem opmærksom på tidligere.. smiley

• #12   10. okt 2012 Borer du huller i dem, forsvinder din reklamationsret uanset hvad de siger.

Du skal i stedet finde årsagen til at der kommer fugt ind i dem - ikke fylde dem med flere huller for at få det ud.

• #13   10. okt 2012 De kan også være så frække og sige at efter som du selv har åbnet lykkten så er der ikke længre garanti på.

• #14   10. okt 2012 Jeg er ret sikker på at Rene og kompani gør en meget stor indsats for at give den bedste service, som overhovedet mulig,
    jeg har selv været møllen igennem med dele til min gamle vectra,

problemet ligger i at de steder de køber tingene hjem fra ikke altid er 100% obs på deres ting,, men som udgangs punkt kan du altid få en vare byttet, og det vil jeg osse råde dig til, du kan osse bytte den ene lygte, kun, men hvis de siger ja til at du kan bore uden at garantien forsvinder, så gør det, og se om problemet forsvinder smiley

• #15   10. okt 2012 har ikk haft lygten åbnet.. lagde et lag sealer OVEN på hele vejen rundt i kanten.. smiley

• #16   11. okt 2012 sajmon
    fugten skyldes ikke at lygten er utæt men derimod at den er for tæt..
    det kommer af temp forskelle.

• #17   11. okt 2012 Husk nu også at reklamation ikke er det samme som garanti.... Du har bar ret til at klage i de 2år. Men skriv da til dem igen:-) der plejer ikke og være problemer med René

• #18   11. okt 2012 ha en ven der købte et olietryks ur, efter to dage gik føleren i stykker, og den mistede olietrykke og det var så den motor som havde koste ham 30.000 at bygge, de var overhoved ikke til at arb. med. de ville ikke engang give ham en nye føler de grinte bar af dem så vi handler ikke der mere.. lorte kundeservice.

• #19   11. okt 2012 Frederik A

Lool,, hvor vil du hen med den oplysning,, det kan godt være den mister olietrykket, men det kan en fejl 40 jo ikke rette op på..... smiley

• #20   11. okt 2012 Hvad har et olietryksur noget at gøre med olietrykket i motoren?
    Den påvirker da ikke trykket i motoren? smiley
    Med mindre den self har siddet fast og hav troede der var tryk smiley

• #21   11. okt 2012 føleren til uret skød indmaden ud, så olien pissede ud af den.

• #22   11. okt 2012 Det burde være den alm. olietrykskontrol, og hvis den når at smadre en motor ligger da i en fejl 40 at motoren er gået sig en tur....

Så forstår da godt at de ikke vil dække mortorskift.....

• #23   11. okt 2012 Han ville bar ha dem til at give ham en nye føler til sit ur.

• #24   11. okt 2012 Det var ikke det du skrev...

Du skrev at de ikke var til at arbejde sammen med, og at de ikke engang ville give ham en ny føler.... så det lyder sgu i mine ører som om der har været mere end bare en ertatning af en føler... smiley

• #25   11. okt 2012 neej han ville bar ha en nye føler og de grinte af ham. så vi handler ikke der mere.

• #26   11. okt 2012 Bare send dem en mail, de plejer ikke at give problemer.

• #27   11. okt 2012 Hvorfor er det overhovedet du finder det nødvendigt at nævne Astina, hvis dit spørgsmål blot går på din reklamationsretten? Det er da dårlig stil at sætte et firma i negativt lys, direkte eller indirekte, før du overhovedet har adspurgt om de vil ombytte eller reparere din vare.

• #28   11. okt 2012 Det ha vi jo gjort de vil ikke hjælpe.

• #29   12. okt 2012 Madsen>> Selvfølgelig skal dine lygter ombyttes, "problemet" er desværre de lygter til Corolla er et ret gammelt produkt og kvaliteten er bare ikke særlig god, men der er ikke noget alternativ, der er kun en producent der laver de lygter, vi vil selvfølgelig gerne ombytte dine lygter for dig, men for at være ærlig er jeg bange for de nye ikke vil være bedre end de gamle, men ud fra dit indlæg så antager jeg du har kontaktet os og regner med du finder en løsning, ellers kan du altid skrive til mig på rene@astina.dk så skal jeg nok sørge for at fælge din sag til dørs og finde en tilfredsstillende løsning.

Frederik A>> Jeg syntes det er lidt forkert at hænge os ud på den måde, der er flere aspekter i jeres sag.
    1. Den føler er IKKE gået i stykker af sig selv, der har været noget der har ramt føleren og derfor er den gået i stykker hvorefter motoren har tabt olien, nu producerer vi ikke føleren, men hvordan skal vi forlange af en producent at de dækker noget hvor noget udefrakommende har ødelagt føleren?
    2. Der er IKKE nogen på noget tidspunkt der har "grinet" af nogen som har fået en defekt motor, det nægter jeg simpelthen at tro på at nogle af mine ansatte kunne finde på!
    3. Ud fra det sagsforløb jeg kan se har der aldrig været afvist en ny føler, det er da det mindste problem, i ville have dækket hele motoren og det er det som der er oprettet en sag på.
    4. Hvis i vil have en ny føler og det gør jer tilfredse så send en mail til os eller skriv direkte til mig på rene@astina.dk så skal jeg sørge for jeres sag bliver fulgt til dørs.

Brian B> Tak, jeg kan ikke være mere enig med dit indlæg.

Til alle andre, så har vi ingen interesse i at folk skal have problemer med deres produkter, vi prøver altid at løse sager på bedste vis, og vi er ikke robotter der følger regler og lign. det eneste der er i vores interesse er at i (vores kunder) er tilfredse og vi vil gerne strække os ret så meget for at det sker :o)

Mvh René // Direktør astina.dk

Kommentér på:
dårlige lygter fra astina..

Annonce