{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.477 visninger | Oprettet:

Købt ny bil. Men prisen er sat ned på den pris? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer der ude.
En bekendt har været ude og købe en helt nye bil en Fiat Panda klassik + til 90.000kr

Så falder jeg over en artikel på eb.dk at lige den bil er sat ned i pris fordi de skal have solgt ud.

Men den bekendt har undeskrevet kontrakt for en ude siden og i den her uge har de sat bilen ned til 80.000kr.

Har han ret til at få den til samme pris til de 80.000kr som den står i nu selvom han har undeskrevet??

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købt ny bil. Men prisen er sat ned på den pris?
  • #1   1. nov 2012 Nej det er bare surt, et køb er bindende, men man kan altid spørge sælgeren om de ville yde god service, meeeeeeeeeen tror jeg sgu ikke han skal håbe på smiley

Måske han kan få 4 vinterdæk som plaster på såret eller noget hvis han spørger pænt og siger til sælgeren han så ikke ville føle sig totalt taget i røven smiley men 10.000 kr tilbage, det tror jeg aldrig han får smiley

• #2   1. nov 2012 skal dælme være en flink forhanler før han får den rabat..når han har skrevet under..
    bordet fanger jo med en underskrift.. vil jeg mene.. men klart jeg ville sige at jeg var utilfreds,for forhanleren har jo vidst det med prisen mens i skrev .. så ikke lige den bedste start på et godt forhold til en ny kunde... jeg ville klart bruge et andet værksted fremover ,for at give ham fingeren..

• #3   1. nov 2012 Hvis din bekendte har ment den var 90000 værd dengang han underskrev aftalen, så kan han vel i bund og grund være ligeglad med om den er sat ned? Alle vare og services bliver sat ned fra tid til anden, det kan sælgeren ikke give rabat på til folk der allerede har købt smiley

• #4   1. nov 2012 Rune - du drømmer ikke om hvor mange der gemmer deres julegaver, og så under udsalget kommer ind og får pengene tilbage, og så køber den igen med det samme lidt billigere... smiley

Men ja 10.000 kr er da meget at spare, men man kan næsten ALTID finde noget billigere eller også kommer der noget der er billigere lidt efter smiley

Han skulle da for starten havde fundet en der var 1-2 år gammel, så havde han nok sparet 20.000 smiley

• #5   1. nov 2012 Der burde da være en regel for sådan noget. det er da surt at han skal betale 10.000kr ekstra fordi han køber den 1 uge før. dem kunne hun jo selv have brugt på noget andet godt til bilen eller til sig selv.

Ja hun har ment at bilen var de 90.000kr værd, men det er jo latterligt at den kommer ned til 80.000kr ugen efter.

Sælgeren har godt vidst at prisen vil falde, er det ikke hans oplysnings pligt at fortælle at den bil kommer længer ned i pris i næste uge.?

• #6   1. nov 2012 Oplysningspligt?! smiley

• #7   1. nov 2012 Hvis du tanker benzin til 13,- og når du kører ud af tanken bliver den til 12,-... Hva fan gør man så? Hmm...

• #8   1. nov 2012 Jeg har lige haft samme tilfælde ved køb af en Ford Ka. jeg brokkede mig og to gange fik jeg kontrakten annuleret og lavet en ny kontrakt. Hvis ikke han har fået bilen endnu og kørt i den har han to uger fra kontrakten er underskrevet til at gøre indvendinger og hvis det kun er en uge siden kan han jo bare få kontrakten annuleret og købe bilen til 80k

• #9   1. nov 2012 Det er der sgu ikke en regel for, så skulle de også sige i netto, uha vent lige med at købe det der til næste uge, for der sætter vi det ned så vi ikke tjener lige så meget på det ?

• #10   1. nov 2012 Jeg er ikke klar over, hvordan loven ser ud på det område, men jeg ville da helt sikkert tage ned og tage en fornuftig snak med sælgeren, mon ikke de kan finde ud af et eller andet, evt noget udstyr eller nogle vinterdæk eller noget. Men selvfølgelig i god og venlig tone, for jeg tror umiddelbart ikke, at han har nogle forpligtelser.

• #11   1. nov 2012 Jonas - ja ja, men jeg går da ud fra personen har fået bilen og brugt den siden der stilles dette spørgsmål smiley

• #12   1. nov 2012 Er nogen af jer medlem af FDM. Hvis ja

Kan du ikke gå inde på den her side og stil mit spørgsmål?
    http://www.fdm.dk/nyheder/ugens-tilbud-ny-bil-til-74000-kr

• #13   1. nov 2012 Jeg ville også tage ned og fortælle om hvor glad man egentlig var for sit køb, men så blev noget skuffet da den bliver sat så meget ned ugen efter, hvis man har fundet en seriøs sælger, så smider han sgu noget udstyr efter hende så han får en glad og tilfreds kunde smiley

• #14   1. nov 2012 Skal lige siges der stod/står i min købs aftale at jeg har 2 ugers "fortrydelses ret" kan self ikke garantere at det står i hans/hendes kontrakt. Men det er da værd lige at læse den igennem. Normal har man jo 14 dages returret og det gælder selvfølgelig også en bil.

• #15   1. nov 2012 hmm... så vidt jeg ved er der ved alle handler en fortrydelses frist på 8 dage... det er dog muligt at forhandleren vil kræve en form for administrations gebyr for evt. at lade handlen gå tilbage... spørgsmålet er så om forhandleren vil risikere at stå tilbage med bilen (hvis handlen annuleres) eller om han vil imødekomme køberen og, som nogen nævner, give et sæt vinterhjul eller andet som kompensation smiley

• #16   1. nov 2012 Jonas - det har man bestemt ikke normalt, det er noget sælgeren vælger at yde som en service, der er mange steder hvor man hverken kan få sine penge tilbage, eller bytte varen inden for x antal dage. Det er KUN handel over nettet hvor der er lovkrav på 14 dages returret !!!

• #17   1. nov 2012 Bilen er ikke henet endnu, da den først kommer idag?

Netto, benzin priser kan ikke samlignes her,
    Du kan til gengæld i netto købe en vare og få penge tilbage hvis varen bliver sat ugen efter.

• #18   1. nov 2012 Det var egentlig slet ikke så svært:

http://www.fdm.dk/nyheder/du-kan-ikke-fortryde-bilkoebet

• #19   1. nov 2012 Johnni F: fra jeg skrev under på kontrakten til jeg fik bilen der gik der 14 dage, og i den tid fandt jeg bilen til en anden pris, jeg sagde så til forhandleren at jeg havde fundet den anden pris og han lavede mig en ny kontrakt.
    Nu er det eneste gang jeg har købt helt ny bil, men efter min viden får man ikke bilen samme dag man skriver under på kontrakten så kan jo ikke vide om personen har fået bilen endnu når det ikke er nævnt i teksten.

• #20   1. nov 2012 Jeg er medlem af FDM. Og har selv undersøgt sagen for et års tid siden. Der er IKKE NOGET AT GØRE, medmindre det tydeligt fremgår af slutsedlen, at købet kan annuleres...

Jonas U - der er kun 14 dages returret på internetkøb. Ikke andet

• #21   1. nov 2012 Ja fordi NETTO har valgt at yden den service at man kan bytte / få pengene tilbage for en vare som er uåbnet og ubrugt inden for x antal dage. Du har intet krav på NOGET som helst, et køb er bindende, om det så er et stykke tyggegummi, eller en boeing 747.

Så jo det kan man sagtens sammenligne, et køb er et køb

• #22   1. nov 2012 Jonas - du har så haft en god kontrakt / meget venlig sælger smiley

• #23   1. nov 2012 Enig, Johnni F...

• #24   1. nov 2012 Hun giver en bil i bytte, kan hun sige at bilen ikke skal indgå i byttehandlen fordi hendes bil fejler noget. Kan kontrakten så ophæves? hehe

• #25   1. nov 2012 Jonas du var sku meget heldig

Johnni F... det er jeg godt klar over.

• #26   1. nov 2012 Ja og så har jeg måske også været en meget irriterende kunde smiley ringede og kom rendende hele tiden men det var det værd. Men helt sikkert læs kontrakten igennem og se om ikke der står noget om retur eller fortrydelsesret. Ellers er der som de andre siger nok ikke noget at gøre. Johnni F og *280HK Galant har ret med hensyn til retur ret http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/fortryd

• #27   1. nov 2012 Der er som udgangspunkt ikke noget at gøre, medmindre sælger vil være flink, eller at det ligefrem står på slutseddelen.

Men der kan være flere ting i det:
    1. Det er ikke alle Panda'er der er til tilbudspris, det kan sagtens være en kampagnemodel, som den pågældende ikke er dækket ind under.
    2. Det er ikke sikkert forhandleren vidste det for en uge siden, det kan nemt være at forhandleren først fik et memo samme dag som pressemeddelelsen blev sendt ud, ellers ville de jo ikke have nemt ved at sælge biler i den mellemliggende periode.
    3. Som regel handler man lidt når man køber bil, og der er sikkert forhandlet noget udstyr og andet med ind i prisen som den var ved købet, og derfor vil det reelt set ikke være den samme bil.
    4. Prisnedsættelsen er som regel sammensat ved at både forhandler og importør nedsætter deres avance, og derefter falder afgiften en smule, så det er slet ikke sikkert det kan lade sig gøre på den bil der nu er kommet hjem.

Det eneste man kan gøre er at nævne det for forhandleren at man selvfølgelig er glad for bilen, men lidt ærgerlig over at den er sat ned, og se om de vil give lidt ekstra rabat, men jeg ville ikke forvente noget.

• #28   1. nov 2012 Hvis hun har givet en bil i bytte, så vil hun bare få de 10.000 kr mindre for den bil der indgår i bytte smiley

• #29   1. nov 2012 Efter at have læst artiklen igen, så kan jeg se det er en kampagnemodel, hvor der kommer 300 styk, det vil sige at sandsynligheden for at få nedsat prisen er endnu mindre.

• #30   1. nov 2012 Kan i ikk forstå dette er en joke ??

Ingen vil sku da købe en Fiat Panda HAHAHA smiley

• #31   1. nov 2012 Hvor meget har hun i alt givet for bilen, har hun betalt for metal lak og levering. For det skal man også lige huske at betale oveni smiley og hvis hun har fået det med i handlen "går" det vel næsten lige op smiley

• #32   1. nov 2012 Jamen det er da TOTALT udelukket hvis det er en kampagne med 300 stk. For så er det jo slet ikke den "samme" bil.

Vær hun glad for sin panda, og så se at komme ud og trille nogle km

• #33   1. nov 2012 har læst kontrakten igennem, og der står. hvis bilen bliver sat ned i pris, eller prisen forhøjes har sælger ret til at kræve et højre beløb for bilen men han skal også sælge bilen billiger hvis den skulle falde i pris smiley

• #34   1. nov 2012 Det var da bare kanon. Men det gælder jo kun hvis den bil hun har købt er den samme model som den der køre kampagne på, hvis der bare er en smule forskel på de to biler er det ikke sikkert det gælder. Men ned med kontrakten i hånden og konfronter sælger med det.

• #35   1. nov 2012 det er den samme bil. Det vil jeg gøre. vi skal derop kl 15

Men mange tak for jeres hjælp smiley

• #36   2. nov 2012 Hvordan gik det?

• #37   3. nov 2012 Jeg er sælger ved Fiat i Odense, med ansvaret for Fiat.

Det forholder sig sådan, at biler vi har meldt solgt før at Fiat gav os beskeden, ikke er dækket af dette ekstra tilskud, så vi kan ikke give kunden yderlige 10.000,- i rabat. Det kan godt være lidt problematisk at forklare til kunder, men vi som sælgere vidste ikke besked om denne kampagne øfr kunderne selv gjorde det. Havde vi vidst det, havde kunden ret til at få bilen til den nye pris, men desværre ikke i dette tilfælde.

Ved ikke om din bekendt har handlet ved os, men uanset hvad, har personen stadig fået danmarks billigste bil med A/C.

• #38   4. nov 2012 Bruger i salgs argumentet at det er Danmarks billigste bil med A/C ?? HAHAHA

Gør det den god ?

• #39   4. nov 2012 H Skov !
    fokevogn siger alle fortjener en VW. og samtidig bruger de ordet Tyskkvalitet som agumenter... syntes ikke selv jeg har gjort noget slemt så hvorfor fortjener jeg en VW. syntes sku det er en streng straf. og tyskkvalitet. ja deres design er flot men så det hvist også det.

Toyota mener deres biler er 112% iorden. er tilbøjelig til at være enig. men hvorfor stoppede de så med at læve lækre biler efter Avensis mrk 2 og Corolla E12?

syntes faktisk fiat er en fin lille bil. og håber da de få noget afslag eller lidt xtra udstyr... evt første service og et sæt vinterhjul

det er salgstrick som folk hopper på... mens sandheden er at der ikke bliver lavet biler som ide gode gamle dage. 70-80-90´eren er de tider hvor de er kommet lækre driftsikre og velkørende biler ud... eks. W123-124 har kørenskaber som ingen anden bil kan efterligne selv her 20-30 år efter

• #40   4. nov 2012 Ketil l s >> jeg tror efterhånden alle ved at du ikke bryder dig om VW, men det er vist individuelt hvad man kan lide, jeg gad ikke køre rundt i en gammel kasse som en Corolla eller W123W124, de var sikkert gode, men jeg foretrækker til hver en tid en nyere VW eller Skoda, også mht. køreegenskaber.

Så stop nu dine sure opstød, og prøv at finde ud af at hver sin mening, og bare fordi du ikke bryder dig om VW og har hørt nogle dårlige ting, så kan de godt lave gode biler, min fejler i hvert tilfælde ikke noget.

• #41   4. nov 2012 har ikke kun HØRT men også opblevet alt for mange super ringe VAG´ere. Har haft flære ældre VAG´er også og fuck noget lort. hvor meget er det du har rundet 30-40.000km ? hvis det er succeskriteriet for en VAG så er det sku ikke for godt... men generelt levere alle nye biler bare ikke drifsikkerhed som i de ældre. 10-15år og så er 90% klar til huggeren. og det er bevidst lavet fra fabrikken. om det er vag psa eller japansk er ligemeget de holder ikke længere.

sku folk fravælge VAG på Bagrund af mine Holdning til lortet så cool. det giver billiger biler til dig...

• #42   4. nov 2012 Ketil

Nu ska du ikk ødelægge indlægget med dit had til VAG men oprette dit eget tude indlæg.. smiley

• #43   4. nov 2012 H Skov.
    nu det mere brian der tuder over han har købt en lorte bil og ikke ønsker kritik af mærket. og vist nok dig der spørg om fiat bruger agumenter som "billigste bil med aircon"
    jeg holder mig til dels til tråden og svare dig at fiat ikke er de eneste med latterlige salgsagumenter.

samt jeg håber han har fået en god handel ud at det ved Evt. at få første service eller vinterhjul med i prisen.
    noget mere end hvad du har formået at at tilføje til tråden...

• #44   4. nov 2012 Ketil l s>> jeg har ikke købt en lortebil, jeg har i mange år kørt VAG, og jeg har ikke haft problemer, og hvis succes kriteriet er at bilen stadig kører efter 20 år, så vil jeg hellere have en bil der holder kortere, så delene kan genbruges i nyere og mere miljøvenlige og sikre biler.

Alt andet lige, så er det lidt belastende at stort set alle dine indlæg bliver drejet over på dit had til VAG.

Personligt kan jeg ikke se at der skal gives ekstra rabat i trådstarters handel, der er sikkert givet noget i forbindelse med handelen i forvejen, og kampagnebiler kan man jo ikke altid tage højde for, ellers kan de jo ikke tjene penge.

• #45   5. nov 2012 H skov - hvor finder du en helt ny bil med ac til de 79000kr som der har været kampagne på med to års garanti?? Jeg synes det var et alletiders tilbud fiat havde netop hvis familier skulle bruge nummer to bil. 5 døre, to års garanti, ac og ikke skal bekymre sig. Hvis man kører den ud til den ikk kan mere, eller sælger den efter 10år, så har det sgu været en billig fornøjelse at have smiley

• #46   6. nov 2012 Krelle

Du misforstår vist det jeg siger..

Kommentér på:
Købt ny bil. Men prisen er sat ned på den pris?

Annonce