{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.448 visninger | Oprettet:

Køb af ny bil med fejl {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Håber meget en af jer med forstand på køberet kan hjælpe mig.

Mig og kæresten købte for præcis en måned siden en helt nyt Fiat 500 hos Manniche i Glostrup. Efter nogle dage opdager vi at bilen er helt våd i bunden ved passagersiden under måtten. Der ligger en del vand, og vi køre derfor ned til Manniche´s værksted som har bilen nogle dage og påstår de har fundet en fejl på en slange. De løser fejlen og vi får bilen tilbage.

Få dage efter opdager vi igen at der ligger vand i bunden, og bilen har på det tidspunkt kun været ude og køre én gang uden passager. Så vi køre selvfølgelig på værksted igen. Denne gang finder de ingen fejl, men beholder bilen i nogle dage for at tørre måtter osv, samt affugte kabinen for vand.

Den har altså været på værksted 2 gange nu, og vognbunden er nu igen fyldt med vand for 3. gang ;( Så jeg skal selvfølgelig ringe ned til værkstedet i morgen og fortælle det igen igen... Jeg er dog bange for at vores helt nye bil snart ender med rust problemer da der konstant har været vand i vognbunden siden vi fik den.

Hvad er vores ret ? Hvornår kan man annullere sådan et bilkøb ?
Eller hvor kan jeg få svare på mine spørgsmål ?

Håber meget en her på BG kan hjælpe.

/ Silwer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af ny bil med fejl
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   4. nov 2012 meld dig ind i fdm de kan hjælpe dig

• #2   4. nov 2012 skriv til fdm de ved meget mere om det smiley

• #3   4. nov 2012 Thomas J: FDM hjælper først efter 6 måneder... og sidste jeg var medlem endte det med de ikke kunne hjælpe alligevel, hvilket var årsagen til jeg meldte mig ud igen smiley

• #4   4. nov 2012 det er vel lige alle andre vare man køber at når det har været indleveret 3. gang med samme fejl SKAL det ombyttes til nyt til svarende produkt altså en anden vogn

• #5   4. nov 2012 de skal nok løse det problem.. sørg for en god dialog og en god tone.og tal med chefen hver gang.. hvis de ikke kan finde ud af det ,så kan du gå vider, for klart din bil skal være ok tip top..

hvad er det for vand der ligger i bilen.. er det fra køleren, eller er det regn vand, sprinkler vand eller .. eller..

mvh

• #6   4. nov 2012 christian E, det skal du nok ikke regne med, ellers er de i hvert fald utroligt flinke smiley

• #8   4. nov 2012 Helt seriøst hvad har folk røget?
    Købenloven har for det første INGEN regler angående 3 gange samme fejl = ombytning..
    Det er faktisk allerede nok efter samme fejl kommer 2 gang.. Det betyder nemlig det er uoprettelig..

Men er 100% sikker på at reglerne for biler er anderledes.. Der er jo betydelig flere dele som kan skiftes + fikses..

• #9   4. nov 2012 Du kan jo kører til en anden autoriseret Fiat-forhandler.....det kan da ske de har en løsning på problemet smiley

• #10   4. nov 2012 Peter

Sjovt jeg prøvede det med en Swift og de sagde de ikk vil lave det på garantien fordi det ikk var ved dem jeg havde købt den.. Det var en fejl med tågelygterne.. Et modul meldte fejl..

• #12   4. nov 2012 Altid brug samme værksted nå du har købt en ny bil.
    ved ikke hvad fejlen kan være... men ville nok undersøge om i ikke kan få en ny vogn. skide trist men i bliver ikke lige så glade for en bil med fejl fra starten som i havde for en bil uden fejl.
    min kami købte en helt ny bil. dern var på værksted 1 gang om måneden med fejl. ikke sjovt at havde en helt ny bil og så ikke turde køre et smut til jylland. fordi man ikke stoler på bilen...

• #13   4. nov 2012 Du skal ikke være bange for at den ruster. Bilen er malet i bunden lige så vel som den er udepå så den tager ikke mere skade rustmæssigt af vand inde i kabinen end vand udenpå når det regner.

Men når det så er sagt så ja det er da utroligt at de ikke kan finde en sådan forholdsvist enkel fejl.

Der er ikke så mange muligheder for vand i bunden af bilen. Enten har bilen utætte gummilister ved døre eller lign så der kommer vand i bilen når det regner (dette burde kunne høres når man kører) ellers er det vand fra en slange. Det er også muligt hvis der er aircon i at afløbet til kondens er stoppet til men det lyder ufatteligt på en hel ny bil.

Jeg ville sende den på værksted igen, bede om en bytte bil og sige til dem at de kan beholde den til fejlen er lavet. Så må de have den i en uge, parkere den udenfor og se om der bliver ved med at havne vand i bilen og så lave det der skal laves.

• #14   4. nov 2012 Der er da vildt mange muligheder for vand i bunden af en bil,,,,,specielt en helt ny,der sikkert aldrig har været tæt. Det kan nemt være en sealing et helt underligt sted der er utæt......og vand i bunden af en bil er noget rigtig pis,både for bilen og for el-forbindelser m.m.

• #15   4. nov 2012 Ja det er også rigtigt. Allesammen pas på ! På grund af lavkonjuktur er bilproducenterne begyndt at bruge stofledninger i bilerne der suger vand og maler ikke indersiden af bilen mere for at spare penge !

• #16   5. nov 2012 bilen får sgu da slet ikke samme maling inden for i bunden som udvendig. jeg så i et af de der forbrugerprogrammer noget med en helt ny bil der tog vand ind, bilen blev til sidst erklæret totalskadet, for ALT var ødelagt inden i pga. fugt, sæderne var rustet sammen.

Kommentér på:
Køb af ny bil med fejl

Annonce